Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Mei 25, 2012

Jangan2 Anwar telah janjikan jawatan Ketua Hakim Negara kepada Yusof..

Banyaklah teka-teki yang sedang bermain di dalam kepala saya sebaik berita bekas Peguam Cara II Datuk Mohd. Yusof yang mengetuai pasukan pendakwaan kes liwat II melibatkan Anwar Ibrahim namun secara tiba-tiba saja beliau telah bertukar angin apabila berpihak pula kepada ketua pembangkang itu dan sebagai peguambela mewakili Anwar dalam kes Bersih 3.0.

Jika tidak dijanjikan dengan jawatan-jawatan tertentu atau sesuatu yang amat penting, mana mungkin orang seperti Datuk Mohd.Yusof sanggup berenang menentang arus, sanggup menjilat ludahnya sendiri, mengkhianati kepercayaan Mohd. Saiful Bukhari Azlan, seorang insan yang dianiaya, yang telah dinafikan baginya perbicaraan yang adil, bebas dari sebarang unsur-unsur rasuah serta bebas dari semua pengaruh orang-orang politik.

Sepertimana Anwar menjajikan bulan dan bintang kepada rakyat biasa jika beliau serta sekutunya berjaya menawan Putrajaya, bukan mustahil juga Anwar sanggup menjanjikan perkara-perkara yang lebih besar kepada mana-mana bekas penjawat awam, bekas pengamal undang-undang, bekas polis, bekas tentera dan lain-lain lagi dan tentu sekali bagi mereka yang menyimpan hasrat yang terpendam akan mudah terpengaruh dengan janji-janji Anwar Ibrahim.

Datuk Mohd.Yusof yang pakar tentang perundangan boleh dijanjikan oleh Anwar dengan jawatan Ketua Hakim Negara atau sekurang-kurangnya jawatan Peguam Negara. Dan begitu juga dengan bekas Ketua Pengarah Jabatan Siasatan Bukit Aman, Datuk Fauzi Shaari yang baru menyertai parti PAS mungkin telah dijanjikan dengan jawatan Ketua Polis Negara. Tan Sri Kadiq Sheikh Fadzir juga mungkin dijanjikan dengan jawatan Menteri Pengangkutan yang berkuasa ke atas MAS.

1 ulasan:

mat din berkata...

tidak lah jawatan itu bukan apa apa pun buat merika ini.Nmun ada darjat yang lebih tinggi lagi yang akan menyusul nanti.

Arkib Blog