Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Mei 02, 2011

Husam Musa telah mengkafirkan diri beliau sendiri !


Kalau bagi orang yang bukan beragama Islam untuk tidak percaya kepada setiap ajaran yang terkandung didalam Kitab Suci Al Quran adalah sesuatu yang biasa dan boleh diterima oleh akal tetapi kalau orang Islam sendiri yang memang sejak lahirnya adalah Islam dan dari zaman kanak-kanaknya sehinggalah meningkat ke alam remaja dan seterusnya menjadi seorang yang dewasa atau dalam ertikata lainnya sudah berfikiran matang namun tidak mahu mempercayai walaupun salah satu amalan yang ada didalam Al Quran jika ianya dilakukan oleh pihak yang seagama namun berbeza hanya disebabkan ideologi politik yang tidak sama.

Inilah yang saya lihat apa yang sedang dilalui oleh Datuk Husam Musa berhubung dengan sumpah laknat yang dilakukan oleh Datuk Shazril Eskay Abdullah mengenai video seks melibatkan Anwar Ibrahim. Datuk Husam seorang yang beragama Islam dan sepatutnya dia tidak menolak atau menafikan hak orang-orang Islam yang lain dengan mempertikaikan apa yang telah dilakukan oleh mereka(Datuk Eskay) dalam usahanya untuk meyakinkan orang ramai bahawa dakwaan beliau tentang siapa pelaku didalam klip video itu adalah memang benar dan bukannya fitnah.

Saya sebagai seorang yang bukan beragama Islam boleh percaya dengan sumpah laknat yang dibuat oleh Datuk Eskay kenapa tidak Datuk Husam??? ...apa perlu lagi untuk Datuk Husam mencari kaedah lain bagi membuktikan yang Datuk Eskay tidak berbohong??? ..bukankah sumpah laknat adalah satu perkara yang tidak boleh dibuat main-main dan perkara itu memang ada disebut dalam Al Quran sendiri tetapi kenapa pula Datuk Husam Musa masih boleh berasa was-was terhadap ajaran agama yang beliau anuti???

1 ulasan:

nikko21 berkata...

husam dah nak nyanyuk atau ada agenda nya sendiri, he he he, maklumlah politik

Arkib Blog