Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Oktober 04, 2010

Mesyuarat PKR yang huru-hara di seluruh Malaysia !

Selepas berlalunya 16 September 2010, maka bermesyuaratlah Parti KeADILan Rakyat untuk memilih pemimpin-pemimpin baru bagi cawangan atau sekarang mula dikenali sebagai peringkat cabang dalam menentukan siapa yang akan menjadi ketua cabang yang kelak akan membantu pemimpin atasan PKR untuk meneruskan angan-angan mereka bagi menduduki pusat Pentadbiran negara di Putrajaya.

Tetapi malang sekali, belum apa-apa lagi...baru saja mengadakan mesyuarat peringkat cabang namun PKR sudah memperlihatkan kepada seluruh penyokong mereka serta rakyat Malaysia juga bahawa Parti KeADILan Rakyat sebenarnya tidak menggambarkan bahawa perjuangan mereka selari dengan nama parti itu walau telah membubuh perkataan 'ADIL' pada parti mereka apabila berlakunya keadaan huru-hara yang mengakibatkan kekecohan dan pergaduhan di hampir kesemua cabang yang mengadakan mesyuarat setelah adanya aduan mengenai berlakunya penipuan undi, undi hantu dan sebagainya yang sepatutnya tidak terjadi didalam sebuah parti yang kononnya memperjuangkan 'demokrasi tulen.'

Baling kerusi, tendang meja, baling karipap, pecah cawan, tumbuk menumbuk, tampar menampar, serang menyerang, pertikaman lidah jangan cerita lagi, tuduh orang ini, tuduh orang itu atau pihak lain yang bertanggungjawab terhadap apa yang sedang berlaku dalam PKR sekarang sudah seperti adat dan tradisi para pemimpinnya untuk menyelamatkan diri masing-masing setelah merasakan diri mereka kian tersepit dalam isu dan masalah yang semakin bertimbun didalam PKR kini.

1 ulasan:

anuarhashim berkata...

Salam.
Saya suka gambar yang di paparkan >menarik dan melucukan ,tapi biasa pada yang sudah biasa dengan keadaannya dan budayanya . Mereka suka mencari sesuatu yang baru terutamanya dalam zaman teknologi cangih yang ada pada masa ini mereka tak mau ketinggalan walau diri tak punya pakaian lengkap , kerana budaya yang dibawa adalah dari kecil sebegitu , jadi datanglah teknologo, namun aku mau mengerti, tapi aku adalah aku . Aku tetap aku . Berubah mindaku tak berubah budayaku . apa mau dimalu . Aku adalah aku .
Karipap jangan dibaling ,sebab ade orang akan mengutipnya kemudian .
Terima kasih .Tumpang lalu . Maaf.

Arkib Blog