Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Februari 12, 2010

Jeffery Damien: mangsa dasar tertutup Kerajaan Pakatan Pembangkang

Sehingga kini saya selaku rakan serta penyokong kuat rakan-rakan dalam BPN, AIDC, serta yang lainnya iaitu yang sealiran matlamatnya dalam usaha untuk melihat suasana dalam negara ini yang aman, harmoni, sejahtera dan damai sentiasa masih lagi belum tahu tentang perkembangan terbaru mengenai penahanan saudara Jeffery Damien @ Dimensi sejak beliau menyerah diri di Balai Polis Permas Jaya Johor Baru beberapa hari yang lepas.

Adakah beliau sudah dibebaskan atau sebaliknya. Namun saya sangat berharap, dalam keadaan apa sekalipun sekiranya kita mengimbas kembali semua hasil karya saudara Jeffery dari mula sehingga saat beliau menyerah diri gara-gara "sikap terdesak" penyokong Nik Aziz, ianya sedikitpun tidak ada mirip kepada untuk menghasut ataupun menghina melainkan ianya bertujuan untuk mengajak para pembaca berpikir secara matang dan terbuka berkenaan dengan apa yang sedang dan telah berlaku dalam dunia politik tanah air.

Dakwaan yang sedang dihadapi oleh saudara Jeffery adalah jauh sekali bezanya dengan kes yang telah dibuat oleh blogger Khairul Nizam @ Aduka Taruna. Aduka Taruna jelas menghina serta menunjukkan yang beliau langsung tidak mempunyai perasaan simpati apabila beliau mengeluarkan artikel yang sedemikian disaat berlakunya kemangkatan Almarhum Sultan Johor serta dikala seluruh rakyat Johor tengah bersedih.

Walauapapun, sebagai rakyat yang senantiasa menghormati undang-undang negara, saya berharap agar perkara ini segera diselesaikan setelah mengambilkira hal berkenaan hal tersebut dari semua pandangan, kepentingan, dan juga yang penting ialah kami sebagai rakan siber saudara Jeffery mahu tahu dari asas apakah penahanan beliau itu dibuat ?

Tiada ulasan:

Arkib Blog