Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Sabtu, Julai 30, 2011

A. Samad Said salah masuk tandas, masuk tandas wanita !!!

"Jika suasana demokrasi negara tetap juga tidak berubah, saya sendiri menyarankan agar dimana sahaja Najib pergi, mesti ada sekumpulan anak muda yang berusaha hampiri dan sampaikan memo kepada," - Ambiga Samad Said via blog Dimensi by Jeffry Damien
Tiada sesiapapun hendak melarang kalau dia nak bersajak, lantaklah kalau dia mahu sampai ke pagi sekalipun atau bila-bila masa semua bergantung kepada keupayaan serta kemampuan dia untuk bersuara dan selama inipun asal saja isi sajaknya bukan bertujuan untuk menghasut rakyat, kerajaan tak pernahpun menyekat kebebasan untuk dia meluahkan perasaan melalui sajak-sajak yang dihasilkannya.

Lagi satu, yang dia menyibuk pasal mahu menyuruh sekumpulan anak muda mendekati Datuk Seri Najib walau dimana Perdana Menteri pergi semata-mata untuk menyampaikan memo, apakah orang tua nyanyuk tu tidak nampak bahawa setiap kali Datuk Seri Najib pergi ke setiap negeri pasti beliau akan mengadakan perjumpaan dengan rakan-rakan maya beliau seperti dari Facebook, twitter melalui "program mari bertemu mari berjumpa" yang rata-rata mereka terdiri daripada golongan anak muda dan juga remaja.

Lain kali Pak Samad, kalau nak buang air kecil, sebelum masuk tandas pastikan terlebih dulu duit syilling tu cukup dua puluh sen, dan pastikan juga jangan salah masuk pintu...sana ada tulis tandas lelaki dan sebelah lagi tandas wanita...tidak semua wanita berambut panjang dan tidak semua lelaki berambut pendek.

1 ulasan:

خيري خيريل berkata...

AMBOI..DIA SAJAK SANA, SAJAK SINI CEMUIH DENGAG AEH.!!SAMPAI NAK GUNTING RAMBUT PUN TAKDAN. MISAI TU SAMAPAI MASUK MULUT EE!..TAK HARAM KA TU? AWAT KALAU CUKOG KEPALA BOTAK PAKAI KETAYAP ORANG TAKTAU KA DIA SASTERAWAN.
TUJUAN SAYA BUKAN UNTUK MENGHINA, SAYA SEKADAR NAK TUNJUK CONTOH MACAMANA ORANG NAMPAK KEBURUKAN KITA SEPERTI MANA KITA NAMPAK KEBURUKAN ORANG.
DALAM DUNIA POLITIK NI SAYA RASA PAK SAMAD TAK USAH LAH IKUT CAMPUR.
MENTADBIR NEGARA BUKAN SENANG MACAM MAKAN NASI KANJI. KALAU SEKADAR PANDAI CAKAP SAHAJA, ANWAR PUN PANDAI CAKAP TAPI MENGAPA SEHINGGA SEKARANG DIA MASIH DOK MEROYAN.
PAK SAMAD BARU BACA SAJAK PUN DAK TAK DAPAT URUS DIRI SENDIRI, APATAH LAGI ORANG YANG MENTADBIR NEGARA YANG TERPAKSA SEDAYA MUNGKIN UNTUK MEMENUHI KEHENDAK RAKYAT. PAK SAMAD TERMASUK DALAM GOLONGAN ORANG BIJAK PANDAI TAKKAN BOLEH KENA TIPU DENGAN DAKYAH PEMBANGKANG JUGA.
AKHIR SEKALI PESANAN SAYA..PAK SAMAD BALIK RUMAH PI KEDAI GUNTING RAMBUT SUPAYA KEPALA JADI RINGAN, MATA JADI TERANG BOLIH NAMPAK JAUH SIKIT DAN TRIM SIKIT MISAI TU SUPAYA DAPAT MAKAN DENGAN TENANG, BARU KITA DAPAT MEMBEZAKAN ANTARA MASAM,MASIN,MANIS DAN PAHIT.

Arkib Blog