Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, April 08, 2011

Takut kalah di DUN Pujut & Piasau, DAP mula berkempen dalam hutan !

(Tan Sri Dr George Chan sedang menunjuk satu salinan laporan polis yang dibuat dan ditangan sebelah kiri beliau sedang menunjuk sekeping risalah yang diedarkan oleh pihak Pakatan. Turut kelihatan bersama dengan Dr Chan ialah sebelah kanan beliau Datuk Lee Kim Shin calon BN di N65 Senadin manakala sebelah kiri adalah calon BN di N64 Pujut Andy Chia Chu Fatt)

Mungkin belum berpuashati dengan beribu-ribu keping risalah fitnah yang telah berjaya dicetak dan sudah mulai diedarkan kepada orang ramai di sekitar Bandaraya Miri sejak semalam serentak itu juga para penyokong DAP Miri telah bertindak lebih jauh lagi dengan sanggup untuk merosakkan poster-poster serta bendera BN yang dipasang dikawasan DUN N.63 Piasau dan N.64 Pujut.

Kejadian tersebut telah disahkan sendiri oleh Presiden SUPP YAB Tan Sri Dr George Chan Hong Nam setelah beliau bersama dengan dua orang lagi calon SUPP/BN untuk DUN Pujut dan DUN Senadin iaitu Andy Chia Chu Fatt dan Datuk Lee Kim Shin membuat laporan polis berhubung kejadian itu.

Disebalik jentera pilihanraya Barisan Nasional berkempen secara tertib serta mengikut garis panduan yang telah ditetapkan oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya, namun DAP pula sebuah parti produk dari negara Singapura mengambil langkah yang sungguh bertentangan sama sekali dengan Akta Kesalahan Pilihan Raya 1957 apabila mereka mulai bertindak liar dengan mencabut bendera-bendera BN yang dipasang seperti disatu bulatan Jalan Datuk Edward Jeli di Pujut dan ditempat-tempat lain.

Selain itu poster-poster calon BN juga turut tidak terlepas dari menjadi mangsa vandalisme puak-puak Pakatan apabila banyak daripadanya telah dikoyak dan ada terdapat beberapa poster besar yang mempunyai lambang dacing juga telah ubah kedudukan dengan dipasang dalam keadaan yang senget sebelah. Inilah rupa bentuk awal kerajaan yang akan memimpin rakyat di Bumi Kenyalang sekiranya mereka berjaya dalam pilihanraya 16 April ini nanti.

Pakatan DAP, PKR dan PAS akan menggunakan undang-undang rimba dalam pemerintahan mereka, siapa kuat maka akan menang dan siapa lemah pasti akan kalah. Tiada undang-undang yang khusus bagi mereka, tiada lagi demokrasi atau dalam ertikata lainnya kebebasan untuk rakyat memilih pemimpin dimasa yang akan datang sekiranya puak-puak pakatan ini menjadi kerajaan di negara ini. Mereka akan meminda perlembagaan negara, menghapus mana yang merugikan mereka, memansuhkan sistem demokrasi serta tidak akan ada lagi pilihanraya lima tahun sekali seperti yang diamalkan oleh kerajaan Perikatan/Barisan Nasional sejak lebih kurang 50 tahun yang lalu.

Tiada ulasan:

Arkib Blog