Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Mac 18, 2011

Tony Pua warga Singapura yang hidup dalam buangan di Malaysia ?!

Jika berdasarkan kepada perkembangan terbaru yang telah berlaku semasa perbahasan sedang berlangsung didalam Dewan Rakyat semalam, adakah status kerakyatan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara iaitu YB Tony Pua boleh dipertikaikan kerana keraguan mengenainya telah timbul sewaktu giliran Anggota Parlimen Kinabatangan YB Datuk Bung Mokhtar Radin mengambil tempat berbahas.

Menjawab kenyataan yang telah dibangkitkan oleh Datuk Bung Mokhtar Radin itu, Menteri Pertahanan Datuk Seri Mohd Zahid Hamidi telah menerangkan kedudukan sebenar perkara berbangkit berhubung dengan perihal keterlibatan sejak dari awal YB Tony Pua dalam bidang politik yang dikatakan bermula dari negara Republik Singapura lagi.

Menurut DS Ahmad Zahid lagi, YB Tony Pua pernah ditahan di Singapura dan lantaran itu beliau tidak layak untuk bertanding sebagai seorang Ahli Parlimen di negara berkenaan. Jadi ini apa kes yang sebenarnya ? Kenapa pula Tony Pua boleh diterima sebagai seorang Ahli Parlimen di Malaysia ?

5 ulasan:

Suara Asura berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Suara Asura berkata...

Salam anak MErdeka,

maaf sebab saya tak jumpa link untuk email terus kepada saudara.terpaksa menggunakan komen box. harap dapat reply.

saya merupakan salah seorg dari contributor dalam blog wayang kulit moden. http://wayangkulitmoden.blogspot.com

tujuan saya menulis kepada saudara adalah kerana saya sedang berada di kuching ketika ini.
saya ingin berhubung bagi mendapatkan input mengenai political di sarawak terutamanya kuching sendiri. termasuk beberapa dun marginal yang BN hampir tewas dulu. saudara tidak perlu bimbang kerana intention saya hanya untuk memastikan kemenangan kerajaan sekarang berterusan. saya tidak ada sebarang kepentingan politik di sarawak. selepas selesai tugas, saya akan kembali ke semenanjung.

niat saya juga agar pas, pkr dan anwar tidak dpt bertapak di sarawak ini.
saya baru sampai ke kuching dan akan tinggal di sini selama 5 hari.

jika dpt, saya harap saudara dpt menghubungi saya

suara asura,
49asura@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..BARU LA KITA TAU KNP APEK NI TAK SUKA KERAJAAN PERKUATKAN SISTEM PERTAHANAN NEGARA KEHKEHKEH

omong berkata...

HMMMM...INI MEMANG MENARIK.
JIKA SI TONY PUA TIDAK BOLEH MENJADI AHLI PARLIMEN SINGAPURA, MENGAPA DIA BOLEH DIPILIH SBG AHLI PARLIMEN MALAYSIA? KENA SIASAT DIA DAN PARTI DIA SEKALI..ADAKAH DIA MEMPUNYAI DUA KEWARGANEGARAAN?

hilbert berkata...

Salam 1Malaysia,

Suara Asura,
ok saudara..terima kasih dan saya akan berusaha sedaya yg boleh untuk membantu kalian sepanjang PRN Sarawak nanti.. emel saya hmonte8@gmail.com

Bro Jeff, kan Datuk Bung juga dah gelarkan Tony Pua sebagai ejen pengintip Singapork he he..marah kawan hehe

Omong, patut sekali disiasat taraf kewarganegaraan Tony tu..mana tau mungkin benar apa yg dikatakan oleh Datuk Bung Mokhtar Radin tu..

Arkib Blog