Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, Februari 03, 2010

98,747 anggota polis naik gaji - terima kasih Datuk Hisham

PUTRAJAYA 3 Feb.- Sejumlah 98,747 anggota dan pegawai polis akan mendapat penyelarasan gaji dan elaun imbuhan tetap dibawah skim perkhidmatan baru berkuatkuasa 1 January 2009.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein berkata, penyelarasan itu membabitkan tiga pergerakkan gaji tahunan dan kenaikan Imbuhan Tetap Khidmat Polis(ITKP) daripada RM1,500 hingga RM6000 bergantung kepada pangkat dan perubahan jadual gaji matrik - Utusan.

Komen:-) ...Syabas dan Tahniah kepada seluruh warga PDRM yang terlibat didalam kenaikan gaji sebagaimana yang telah diumumkan oleh Menteri Keselamatan Dalam Negeri. Anda semua sebagai anggota keselamatan yang bertanggungjawab penuh menjaga keamanan serta ketenteraman awam di dalam negara seharusnya sentiasa dijaga akan kebajikaan kesemuanya.

Anggota polis semasa bertugas sentiasa terdedah kepada sebarang risiko yang pasti mengancam keselamatan mereka sendiri serta sentiasa menjadi bahan kritikan membuta tuli oleh pihak-pihak tertentu tanpa pernah menyimpan rasa terhutang budi terhadap pengorbanan yang telah dicurahkan oleh setiap anggota polis dalam mengekalkan ketenteraman berterusan demi untuk kesejahteraan seluruh rakyat.

Jutaan terima kasih diucapkan kepada Menteri Keselamatan Dalam Negeri, YB Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein kerana begitu peka dengan segala keperluan seperti apa yang harus dilakukan demi untuk meningkatkan prestasi kerja semua anggota polis dengan memberikan penghargaan kepada mereka melalui kenaikan gaji yang sewajarnya sesuai dengan bidang tugas setiap anggota polis yang semakin mencabar ketika ini.

Tiada ulasan:

Arkib Blog