Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Ogos 27, 2009

Tahniah! kepada Datuk Seri Idris Jala

Syabas dan tahniah diucapkan kepada Ketua Pegawai Eksekutif dan Pengarah Urusan Malaysia Airlines Datuk Seri Irish @ Idris Jala diatas perlantikan beliau sebagai Menteri Di Jabatan Perdana Menteri tanpa portfolio. Ini bermakna beliau terpaksa melepaskan semua jawatan yang dipegang oleh beliau selama ini didalam MAS.

Perlantikan Datuk Seri Idris ke jawatan baru itu diumumkan setelah mendapat perkenan daripada Kebawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong.

Di samping itu juga beliau akan diberi tugas sebagai Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) unit Penyampaian dan Pengurusan Prestasi (PEMANDU).

Sebagai rakyat Sarawak, saya sangat berbangga dengan kemampuan serta pencapaian yang sangat tinggi oleh Datuk Seri, sebagaimana yang telah dibuktikan ketika berkhidmat dengan Syarikat minyak Shell dahulu dan juga ketika menyumbangkan khidmat kepada Syarikat penerbangan MAS selama ini.

Selamat bertugas kepada Datuk Seri, berikan yang terbaik diantara yang terbaik kepada negara kita Malaysia.

Selamat maju jaya.
Posted by Picasa

5 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam, tahniah bagi rakyat Serawak seluruhnya...., semoga Kabinet Malaysia lebih mampat lagi...

hilbert berkata...

Terima kasih Yanggambi,

...sebagai rakyat Malaysia memang itu yang kita harapkan..kemajuan,kemakmuran serta kesejahteraan.

Afzainizam berkata...

Salam kemerdekaan anak malaysia.. kita di lahirkan kat bumi bertuah.. hidup bernafas makan dari hasil bumi merdeka.. namun masih ada yang tak bersyukur laagi.. manusia maasih lupa.. yang datuk nenek moyang kitaa berjuang untuk mengembalikan kemerdekaan .. ade yang bergadai nyawa.. demi kemerdekaan cucu cicitnya.. sedarlah klu kita tak sedar.. sape yang akan mempertahankan kemerdekaan bumi ini

Unknown berkata...

Walaupun saya bukan orang Sarawak ingin juga mengucap tahnia kepada Datuk Seri Idris Jala...Tahniah...

hilbert berkata...

Terima kasih sdra Afzainizam diatas ucapan itu juga kerana sudi memberi sedikit komen di sini. Memang benar seperti apa yang sdra katakan, tanpa jerih payah pejuang yang terdahulu tidak mungkin Malaysia akan wujud seperti sekarang.

Kepada sdri empunya M/C, terima kasih. Selamat maju jaya dan salam Ramadhan al-Mubarak kepada saudari...semoga didalam bulan yang penuh dengan keberkatan ini akan memberi kesedaran kepada sesetengah umat Islam betapa perlunya untuk menjaga dan memelihara agama dari sebarang cubaan mencemar dan menghina oleh pihak-pihak tertentu...

Arkib Blog