Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Mei 23, 2014

Jika kuasa imuniti Raja & Sultan boleh dikurangkan, kenapa tidak kekebalan anggota dewan??

Sebagaimana yang kita rakyat Malaysia semua sudah sedia maklum bahawa kuasa imuniti atau kuasa kekebalan raja-raja serta Sultan telahpun dikurangkan selepas usul mengenainya diluluskan oleh dewan rakyat selepas mendapat perkenan daripada raja-raja Melayu iaitu sewaktu kerajaan di bawah pentadbiran YABhg. Tun Dr. Mahathir dan juga gandingan mantap beliau ketika itu Allahyarham Tun Abdul Ghafar Baba.

Tujuan kerajaan dan niat ianya dipinda adalah jelas untuk mengelak raja-raja serta sultan menyalahgunakan hak keistimewaan yang ada pada mereka di samping untuk menghindari rakyat menjadi hilang rasa taat setia di mana akhirnya rakyat dibimbangi akan bangkit menentang raja serta sultan hingga menyebabkan instituti berkenaan terancam dan terjejas, justeru itu kerajaan berpendapat sesuatu perlu dilakukan demi menyelamatkan instituti dan ianya telah dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional ketika.

Begitu jugalah yang kita harapkan dari apa yang berlaku dalam insiden membabitkan ADUN Sri Delima R.S.N. Rayer dengan pihak UMNO, supaya sesuatu dapat dilakukan oleh mereka yang berwajib agar rasa hormat dan percaya rakyat terhadap Ahli Yang Berhormat tidak lebur gara-gara tindakan liar oleh segelintir wakil rakyat yang sengaja menimbulkan keadaan huru-hara di dalam masyarakat. Kita tidak mahu satu hari nanti kemuliaan dewan terus tercemar angkara perbuatan yang langsung tidak bertanggungjawab oleh anggota dewan.

2 ulasan:

Unknown berkata...

Mohon Laluan Tuan Untuk Kenyataan Media Pembela berkenaan sikap tidak sensitif sesetengah pihak terhadap agama Persekutuan

http://www.bangkit.info/2014/05/kenyataan-media-pembela-berkenaan-sikap_24.html

Terima kasih atas ruang kebenaran.

Unknown berkata...

saya mengucapkan banyak terimakasih kepada KI HADAK yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terfikirkan dari benak saya kalau nomor yang saya pasang bisa tembus dan ALHAMDULILLAH kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 kami,sebenarnya saya bukan penggemar togel tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan dan akhirnya saya minta tolong sama KI HADAK dan dengan senang hati beliau mau membantu saya..,ALHAMDULIL LAH nomor yang dikasi KI semuanya bener2 terbukti tembus dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menhubungiya jika anda ingin mendapatkan nomor yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi KI HADAK DI 085=259=457=111 ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya dan perlu anda ketahui kalau banyak dukun yang tercantum dalam internet,itu jangan dipercaya kalau bukan nama KI HADAK

Arkib Blog