Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, April 11, 2013

PRU13: PKR ikrar akan patahkan setiap langkah DAP di utara Sarawak

Nampaknya hasrat DAP untuk meletakkan calon mereka bertanding di sebelah utara negeri Sarawak pada PRU13 ini terutamanya bagi kawasan Parlimen P219 Miri mungkin tidak akan terlaksana apabila pihak PKR Bahagian Miri yang diketuai oleh pengerusinya Dr. Micheal Teo Yu Kheng tetap berkeras mahu dirinya mewakili PKR menentang calon daripada Barisan Nasional di kerusi berkenaan.

Sebelum ini DAP telah menawarkan untuk meletak calon mereka iaitu Ketua Wanita DAP Cawangan Senadin Miri, Lim Su Kien untuk bertanding sebagai calon Pakatan Pembangkang melawan pihak BN tetapi mungkin terpaksa mengalah ataupun PKR perlu memberi laluan kepada DAP untuk kerusi berkenaan memandangkan kerusi Parlimen P218 Sibuti, P220 Baram dan P221 Limbang kesemuanya terletak di utara Sarawak telahpun dimuktamadkan untuk ditandingi oleh calon daripada PKR.

Tidak menolak kemungkinan akan berlaku pertandingan tiga penjuru antara BN, DAP serta PKR di Parlimen Miri apabila semalam Dr. Micheal Teo telah tampil dengan sebuah kenderaan yang baru dibeli dengan harga RM87,000 berupa pacuan empat roda khusus untuk tujuan kempen beliau kali ini dan secara tepatnya sebagai satu isyarat jelas kepada DAP bahawa PKR akan bertanding di kawasan tersebut dan DAP harus lupakan niat mereka.

Tiada ulasan:

Arkib Blog