Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Disember 27, 2012

Karpal lari bersama Hj Hadi ! ..lari dari kebenaran !!

Karpal Singh dan Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang, dua nama besar juga dalam dunia politik di Malaysia. Datang dari dua buah parti politik yang berbeza fahaman atau ideologinya sehingga sekarang namun demi kuasa sanggup berpakat untuk berjuang bersama walaupun seringkali bertengkar dalam banyak perkara.

Sebagaimana Presiden PAS Datuk Seri Hadi, Karpal Singh juga ada hutang besar kepada seluruh rakyat Malaysia yang perlu beliau bayar sebelum berlangsungnya PRU-13 nanti. Jika DS Hadi dengan isu Amanat Hadi yang perlu ditarik balik manakala Karpal Singh juga tidak kurang hebatnya apabila ada sejarah silam dalam Parlimen Malaysia dengan ucapan penuh kontroversinya seperti yang terkandung di dalam hansard Parlimen 1997 yang mengkehendaki beliau kini menjelaskannya secara terbuka di hadapan seluruh rakyat Malaysia.

Semakin banyak desakan ke atas kedua-dua pemimpin ini agar melakukan sesuatu terhadap dua perkara yang pernah mereka buat seketika dulu di mana kedua-dua perbuatan keduanya ternyata sekali telah menjejas reputasi pihak lain, menjejas kehidupan begitu ramai orang sehingga ada yang membawa maut kepada para pengikut mereka dan satu perkara yang tidak mungkin mudah dilupa apabila perbuatan Karpal Singh yang menimbulkan isu moral Anwar Ibrahim ketika persidangan Dewan Parlimen berlangsung dalam tahun 1997 dulu sehingga membawa kepada kejatuhan bekas Timbalan Perdana Menteri itu dari jawatannya.

Tiada ulasan:

Arkib Blog