Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, Mei 27, 2012

Pak Samad sanggup tinggalkan bini, anak & cucu di rumah hanya kerana Ambiga !

Kerana kasih dan sayangnya kepada S. Ambiga, bekas Sasterawan Negara A. Samad Said sanggup buat apa saja termasuklah meninggalkan iseri beliau keseorangan di rumah serta anak-anak dan juga cucu-cicitnya.

Konon perihatin atas nasib S. Ambiga yang terpaksa berdepan dengan saman pihak kerajaan ataupun memang sudah terpikat dengan lesung pipit Ambiga yang menggerunkan itu telah membuat Pak Samad cekal untuk terus memburu sesuatu daripada Boss Bershit itu.

Lihat sajalah, apa-apa saja perkara yang menyentuh tentang Ambiga siapa dulu yang ke depan membelanya pejuang seks bebas Sexualiti Merdeka itu kalau bukan A. Samad Said.

Beberapa hari yang lalu ketika para peniaga yang terjejas perniagaan mereka angkara Bersih 3.0 nak serahkan memorandum ke rumah Ambiga, siapa yang jadi tukang jaga pintu pagar rumah ketua pengganas itu kalau bukan A. Samad Said.

Semalam lagi, orang Melaka didakwa mengganggu ceramah Ambiga di negeri Hang Tuah itu, terus digelarnya negeri Melaka sebagai negeri Hang Samseng. Begitulah hebatnya penangan cinta Ambiga sehingga boleh meluruhkan janggut-janggut panjang Pak Samad Said.

Satu hal lagi, S. Ambiga kenapa pula pihak KDN boleh membiarkan beliau untuk terus menyebar pengaruhnya ke atas orang ramai dengan bebas berceramahdi mana-mana saja sedangkan kini Ambiga sudahpun disaman oleh oleh pihak kerajaan berkaitan isu Bersih 3.0...

4 ulasan:

mk berkata...

Orang Kemaruk duit...biarlah dia terperangkap dgn dunia kemahaknya yg tak sudah sudah....

mk berkata...

Orang Kemaruk duit...biarlah dia terperangkap dgn dunia kemahaknya yg tak sudah sudah....

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..SAMAD JANGGOAT TAKUT MATI KELAPARAN LER BROO..DAH JADI "HAKMILIK PERSENDIRIAN" AMBIGA..KENE LER IKUT MONTOT AMBIGA KE MANE JEK..KEHKEHKEH

hilbert berkata...

lebih kurang macam kisah dalam lagu "fantasia bulan madu" ler kisah Ambiga & Pak Samad tu ye bro hehe

Arkib Blog