Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Mei 10, 2012

Berapa ribu sudah pekerja Indonesia di Malaysia yang pulang tanpa kepala?

"Demo karut" rakyat Indonesia di hadapan Ibu Pejabat Kedutaan Besar Malaysia di Jakarta. Kononnya sungguh ramai rakyat negara itu yang mendapat layanan buruk para majikan di Malaysia, mereka dikatakan dianiaya turut diseksa, didera dan dizalimi dengan berbagai-bagai seksaan.
Tuduhan yang sengaja direka-reka oleh segelintir pihak tidak bertamadun di Indonesia diperkuatkan lagi dengan tuduhan serupa oleh Pengasas Tenaganita iaitu Babi Irene Fernandez yang baru-baru ini telah mengunujungi wilayah tertentu di Indonesia dengan tujuan jelas iaitu untuk merosakkan hubungan antara Malaysia dengan Indonesia.

Kalau benarlah dakwaan mereka mengenai penyeksaan sedemikian rupa oleh majikan-majikan negara ini terhadap para perkerja dari Indonesia, kita cuma nak tahu...jika benar berapakah jumlah semua pekerja Indonesia yang pernah bekerja di negara ini pulang dalam keadaan selamat balik ke kampung halaman mereka masing-masing di Indonesia?

Dan berapa orangkah daripada mereka yang balik ke Indonesia tanpa kepala akibat dizalimi oleh pihak-pihak tertentu di negara ini dan berapa orangkan daripada mereka yang datang semula untuk bekerja di negara ini dengan menggunakan kepala orang lain?

1 ulasan:

tobeng berkata...

Pengkhianat2 negara spt pariah fernandez dan dajal anuwar ibrahim juga anak betinanya nurul izzah dll pengkhianat inilah yg menjadi biang keladi yg suka mengapi2kan rakyat indon yg dungu supaya sentiasa memusuhi dan membenci Malaysia atas isu yg direka2 atau ditokok tambah dengan niat jahat.

Kerajaan jangan lemah dan lembik,pwngkhianat2 ini sepatutnya sudah lama dikenakan tindakan undang2.

Arkib Blog