Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Mac 09, 2012

DAP bela "anjing tersepit" yang dilepas dan menggigit Barisan Nasional

Frusis Lebi (OKU kaya) berdiri di tengah sambil menunjukkan salinan laporan polis
Kisah seorang penerima tetap bantuan kebajikan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) iaitu seorang lelaki bernama Frusis Lebi dari Entulang Entawa, Sri Aman yang bantuan untuknya baru-baru ini telah ditamatkan oleh jabatan berkenaan memberi modal politik baru kepada pihak DAP dan Pakatan Haram Pembangkang umumnya.

Frusis Lebi asalnya adalah seorang yang kurang upaya, miskin dan tidak punya apa-apa. Pada masa itu pihak Pakatan Haram Pembangkang tak pernahpun datang untuk bertemu dengan beliau bagi bagi menjanjikan sebarang bantuan kepadanya.

Waktu susah, saat hidup melarat itulah Frusis Lebi datang menyembah wakil rakyat daripada Barisan Nasional memohon untuk diberi bantuan bagi meneruskan kehidupannya. BN sebagai sebuah kerajaan yang prihatin dan mengutamakan kebajikan rakyat sudah pasti bersedia untuk membantu Frusis Lebi mendapatkan apa yang sepatutnya beliau dapat daripada pihak kerajaan.

Sepertimana penerima bantuan JKM yang lainnya, Frusis Lebi juga diberikan bantuan kewangan dan bantuan lain seperti untuk tujuan pertanian seperti baja, benih sayur serta buah-buahan juga diberikan kepada beliau bagi membantu beliau mengubah kehidupannya.

JKM terpaksa mengambil keputusan untuk menamatkan bantuan kepada Frusis Lebi memandangkan pendapatan terkumpul beliau kini tidak meletakkan beliau di dalam kategori orang miskin walaupun beliau sebenarnya adalah seorang yang kurang upaya (OKU).

Frusis Lebi walaupun dikatakan cacat namun boleh memandu vannya sendiri, boleh memanjat pokok, pandai membuat rumah sendiri, boleh bermain bola seperti orang normal yang lain dan melakukan kerja-kerja yang biasa dilakukan oleh orang biasa.

Ekoran kisah Frusis Lebi yang ditamatkan bantuan oleh JKM itu maka DAP segera masuk jarum dan berjaya mempengaruhi Frusis agar segera membuat laporan polis ke atas pihak JKM dan juga terhadap Naib Presiden PRS YB Mong akan Dagang yang didakwa bertanggungjawab ke atas penamatan bantuan oleh JKM itu.

Tetapi apa yang lebih mengejutkan adalah, Frusis Lebi terima wang dan segala bantuan daripada pihak JKM serta kerajaan Barisan Nasional namun telah menjadikan bilik rumahnya sebagai markas atau pusat jentera parti Pakatan Haram beroperasi.

Frusis Lebih tak ubah sama seperti seekor anjing yang tersepit. Orang yang telah membantu melepaskannya dari terperangkap disepit kayu tetapi tangan orang yang meyelamat itu juga yang beliau gigit. Baca di sini

Tiada ulasan:

Arkib Blog