Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Januari 16, 2012

DS Najib bukan Perdana Menteri India !


Nama yang diguna di wall facebooknya ialah Janarta V Chandra berumur 24 tahun. Seorang pelajar di Universiti Sains Malaysia (USM) Kampus Kejuruteraan. Beliau bukannya budak tadika lagi, bukan pelajar sekolah rendah dan bukan pula seorang penuntut sekolah menengah tetapi beliau adalah penuntut universiti.

Tetapi yang peliknya bagaimana beliau boleh membuat kenyataan yang berupa satu ugutan bunuh di laman sosial miliknya terhadap Perdana Menteri yang kemudiannya diakui beliau kepada pihak polis bahawa ianya hanya satu gurauan tanpa mempunyai sebarang niat.

Sangat sukar untuk diterima dengan akal alasan yang beliau berikan itu sebab sebagai seorang yang sedang menuntut ilmu di menara gading sudah tentulah tahap pemikiran mereka telah meningkat hari ke hari dan sebagai insan terpelajar mereka patutnya lebih bijak menilai sesuatu, bijak menjangka sesuatu perkara yang bakal timbul dari tindakan tertentu yang mereka lakukan.

Pelbagai kemudahan yang terdapat pada hari ini perlu digunakan sebaik mungkin dan bukannya disalahgunakan sepertimana yang telah dilakukan oleh pelajar berkenaan. Tidak kiralah samada alasan beliau itu boleh diterima ataupun tidak begitu juga samada itu cuma satu gurauan bagi dirinya ataupun beliau memang ada niat tertentu saat mengeluarkan hasutan berkenaan maka beliau harus dipertanggungjawabkan atas keresahan orang ramai berikutan perbuatannya itu.

Pelajar berkenaan perlu sedar bahawa ini adalah negara Malaysia dan bukannya seperti negara India yang mana rakyatnya mungkin bebas mengambil keputusan sendiri terhadap pemimpin mereka apabila tidak menyukai mereka termasuklah sanggup untuk membunuh pemimpin mereka sendiri seperti apa yang pernah mereka lakukan ke atas dua bekas Perdana Menteri India Puan Indira Gandhi dan juga Rajiv Gandhi.

"BILAKAH AGAKNYA PEGUAM NEGARA TAN SRI ABDUL GHANI PATAIL HENDAK KE MAHKAMAH RAYUAN BAGI MEMFAILKAN RAYUAN ATAS PEMBEBASAN ANWAR IBRAHIM DARI DAKWAAN MELIWAT MOHD. SAIFUL OLEH MAHKAMAH TINGGI 9 JANUARY 2012 LALU"? BILA YE? ESOK? LUSA? TULAT? HERMMMMM,,,

Tiada ulasan:

Arkib Blog