Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Disember 26, 2011

Krisis Karpal & Ramasamy ke Jabatan Tenaga Rakyat P. Pinang

Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Professor P. Ramasamy yang sedang berdepan dengan desakan daripada Pegerusi DAP Kebangsaan Karpal Singh agar meletakkan semua jawatan yang dipegangnya dalam pentadbiran kerajaan negeri secara serta-merta menyebabkan beliau telah membawa isu itu ke pengetahuan Jabatan Tenaga Rakyat negeri Pulau Pinang untuk tindakan lanjut.

P. Ramasamy yang nyata marah dan kecewa dengan sikap Karpal Singh yang sanggup membuli kaum sendiri gara-gara sering diperkudakan oleh keluarga Lim Kit Siang tidak mempunyai pilihan lain kecuali membawa perkara berbangkit antara beliau dengan Karpal Singh kepada pihak ketiga untuk diselesaikan maka jalan terbaik ialah memaklumkan kepada pihak yang lebih berwaijb Jabatan Tenaga Rakyat.

Eh??? kenapa pulak ke Jatabatn Tenaga Rakyat??? Ye lah, kan ke Karpal Singh sebagai Pengerusi DAP maknanya dia adalah majikan macam Tauke maka jika dia menghendaki pekerja bawahannya dipecat mahupun meletakkan jawatan maka harus dibayar 3 bulan gaji penuh termasuk elaun dan sebagainya kepada mereka yang terlibat supaya tindakan nampak betul-betul adil serta saksama dan begitu jugalah keadaannya dengan isu yang dihadapi oleh P. Ramasamy.

Karpal Singh perlu membayar segala kos yang dituntut oleh Ramasamy dalam jumlah sebagaimana yang akan ditentukan oleh pihak Jabatan Tenaga Rakyat. Berikutan tuntutan oleh P. Ramasamy itu sudah pasti Karpal Singh tidak boleh lagi untuk mengelak kerana sabagai pengamal undang-undang beliau sendiri semestinya memang arif tentang perkara yang berkaitan termasuklah undang-undang buruh dan sebagainya.

Andaikata gaji sebulan P. Ramasamy sebagai Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang sebanyak RM30,000.00 termasuk dengan elaun bulanan dan tidak termasuk kemudahan lainnya, maka untuk membayar gaji Ramasamy bagi tempoh tiga bulan, Karpal Singh kenalah bayar lebih RM90,000,00 kepada Timbalan Ketua Menteri II Pualau Pinang untuk sebelum boleh suruh dia angkat kaki ;-))

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..SILAP HARIBULAN KAPAL PUN KENE BUAT ADUAN KAT JTR SBB KENE TENDANG KELUAR DGN GUAN SIYAL ENG..TAKUT X DPT BONUS TAHUN BARU CINA KEHKEHKEHKEH

hilbert berkata...

he he he...macam komedi dalam Pakatan Haram sekarang nih bro,,,hingga mencuit hati :))

Arkib Blog