Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, September 19, 2011

Mat Sabun & Manoharam masuk ISA ? - sebuah mimpi buruk !

Akta ISA tidak jadi dimansuhkan. Kenapa? Sebab dua ekor biawak iaitu sekor dari PAS dan sekor lagi dari DAP belum dimasukkan terlebih dahulu ke dalam ISA. Kenapa perlu mereka berdua dimasukkan ke dalam ISA baru akta tersebut akan dimansuhkan? Sebab kedua-dua ekor biawak itu jelas dan nyata telah mencabar undang-undang serta Perlembagaan Negara.

Sekor telah dengan sengaja menghina para pejuang kemerdekaan negara yang telah bersusah payah untuk memerdeka tanah air daripada pihak klonial Inggeris serta mengaibkan waris keluarga mangsa yang terkorban angkara serangan pengganas komunis di Balai Polis Bukit Kepong manakala yang sekor lagi telah dengan sengaja cuba mengancam hendak menukar Bendera Malaysia kepada bentuk yang lain sekiranya Pakatan Haram berjaya memerintah Malaysia. Perbuatan keji dan biadap kedua-duanya langsung tidak boleh diterima oleh akal fikiran yang waras.

Apakah tindakan yang bakal diambil oleh Menteri Keselamatan Dalam Negeri terhadap Manoharam itu? Kalau sebelum ini, laporan Polis yang dibuat ke atas Mat Sabun sudahpun melebihi ratusan laporan namun apa yang mampu pihak Kementerian Keselamatan Dalam Negeri buat terhadap Mat Sabun? Dan terhadap Manoharam? Apa pulak undang-undang yang akan dikenakan ke atas biawak DAP itu? Kalau rakyat biasa yang buat angakara seumpama perbuatan biawak Manoharam itu, pasti sudah lama kena tahan...

Tiada ulasan:

Arkib Blog