Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, Julai 05, 2011

Memo 8 perkara akan diunggun dan dipuja dalam stadium sebelum dihantar ke Istana Negara...

 Kalaulah memang benar niat Pengerusi BERSHIT 2.0, Ambiga Sreesamad Saidavasan mengadap untuk berjumpa dengan Yang Di Pertuan Agong pada 9 Julai ini bertujuan untuk menyerahkan memorandum yang mengandungi 8 tuntutan mereka untuk pembaharuan sistem pilihan raya di Malaysia, mengapa tidak dilakukan saja terus siang tadi masa dia dan Samad Said mengadap Tuanku Mizan di Istana Negara dan mengapa perlu menunggu sehingga 9 Julai Sabtu ini pula untuk menyerahkan dokumen berkenaan kepada Yang Di Pertuan Agong ?
Oh! ya, agaknya dokumen atau memorandum 8 perkara BERSHIT 2.0 itu besar kemungkinannya tidak boleh diserahkan begitu saja kepada Yang Di Pertuan Agong tanpa melalui upacara pemujaan serta diunggun api oleh Sasauterawan Negara Asamad Saidavasan terlebih dulu. Agaknya lah.

Dengar khabar BERSHIT 2.0 akan diteruskan juga pada Sabtu ini dan menurut Ambiga Sreesamad Saidavasan ianya dijangka akan diadakan dalam sebuah stadium yang belum dikenalpasti lagi lokasinya sebagaimana yang telah disaran oleh pihak kerajaan dan polis kepada mereka sebelum ini.

Saya hanya dapat bayangkan bagaimana khusyuknya nanti Asamad Saidavasan membaca puisi "Unggun Bershit" sambil memegang dokumen 8 perkara BERSHIT 2.0 di atas unggun api dan disaksikan oleh Ambiga Sreesamad Saidavasan, Mohamad Syabunavasan, Anwar Ibrahimanavasan, Haji Hadi Awanganavasan, Lim Kit Sianganavasan, Karpal Singhnavasan, Nik Aziz Nik Matavasan, Zuraidah Kamaruddinavasan, Lim Guan Enganavasan, Aziz Barinavasan, Azmin Alinavasan, Ronnie Liunavasan dan ramai lagilah vasan-vasan yang sudah bersedia hendak mengarakkan dokumen tersebut di sepanjang jalan raya menuju ke Istana Negara untuk diserahkan kepada KBDYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong iaitu sebaik selesainya upacara pemujaan di dalam stadium.

Tiada ulasan:

Arkib Blog