Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, Julai 11, 2011

Gara2 langgar arahan & trak Polis, Mat Syabun telah berstatus OKU !

 Tadi saya terbaca kisah Presiden PAS iaitu Mat Syabun dalam beberapa blog seperti MIM Dr Novandri, Panglima Perang Cyber serta Politik Harian Bro Jinnggo yang mendedahkan bahawa Mat Syabun kini terpaksa berkerusi roda setelah kepala lutut dia remuk berkecai akibat terlanggar sebuah kereta peronda Polis yang sedang di parkir di atas bahu jalan semasa berlangsungnya perhimpunan haram BERSHIT Sabtu 9 Julai lalu di Ibu Kota Kuala Lumpur.
Nampak gayanya ni Mat Syabun akan menambah lagi jumlah pemimpin berstatus OKU dalam kalangan Pakatan Haram selepas YB Karpal Singh, apabila selepas ini beliau akan hanya mampu bergerak dengan munggunakan kerusi roda dari satu tempat ke satu tempat untuk menagih simpati daripada orang ramai yang lalu lalang.

Alasan yang diberikan oleh Mat Syabun berkenaan sebab mengapa dia melanggar trak Polis, Mat Syabun kata yang dia tidak menyangka sama sekali bahawa trak yang hendak beliau langgar itu merupakan sebuah trak milik pihak Polis. Alasan yang Mat Syabun bagi memang tak masuk akal sama sekali sebab sebagai seorang yang pernah menjadi Ahli Parlimen mana mungkin dia boleh tidak mampu untuk membezakan antara trak polis dengan van jenazah.

Itulah, lain kali kalau dah pihak Polis atau pihak berkuasa memberi arahan supaya jangan menyertai perhimpunan haram 9 Julai tetapi Mat Syabun seperti Ambiga juga tetap berdegil mahu teruskan juga perarakan di atas jalanan macam orang yang sudah tidak siuman lagi. Nasiblah tu, kalau dah terkena tak payahlah nak salahkan Polis, berani buat sendirilah tanggung !!!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

HAII NAMPAK GAYA KETUA2 FUCKATAN MMG GEMAR JADI OKU. NAK RAIH SIMPATI KENE PANDAI BERLAKON. MASING2 BEREBUT NK DPT ANUGERAH PELAKON OKU TERBAIK KEHKEHKEH

cacah berkata...

bengap jugaklah alasan dia tu... trak apa pun...trak polis ke van jenazah ke... orang tak langgar la... macam ni punya bengap pun ada orang sokong... geramlah dengan penyokong ni... sokong pemimpin cam buta buta ja.. kalau diri sendiri pun macam tak boleh jaga, macam mana nak jaga pengikut...

hilbert berkata...

Bro Jeff,
harga kerusi roda akan naik tak lama lagi, pasal ramai ahli pakatan pembangkang memerlukannya menjadikan permintaan tinggi terhadap kenderaan tu :))

Cacah,
memang bengap le tu..alasan sering tak masuk akal...

Arkib Blog