Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Sabtu, Jun 04, 2011

Terbuka Asia: Anwar menumbang pemain wanita perseorangan China

Lihatlah bagaimana aksi perlawanan akhir badminton perseorangan antara pemain Malaysia dengan pemain dari negara Tembok Besar China dalam terbuka Asia 21 February 2011 lalu di pinggir Ibu Kota Kuala Lumpur. Kejuaraan kali ini agak berbeza dari kejuaraan sebelumnya kerana pada kali ini ianya menemukan pasangan yang berlainan jantina iaitu pemain lelaki bertemu pemain wanita.

Pada set pertama sebelum permainan dimulakan, kelihatan jurulatih serta pemain kelihatan mundar-mandir di atas gelanggang, agaknya gelanggang basah atau licin. Sebelum pertarungan bermula seperti amalan biasa semua pemain akan berpeluk-pelukan sesama mereka dan begitu jugalah yang dilakukan oleh kedua-dua pemain Malaysia-China pada kejuaraan berkenaan.

Sebaik saja tirai perlawanan dibuka, kelihatan jelas dengan mudahnya pemain harapan Malaysia berjaya menumbang pemain dari China sehingga terlentang di atas gelanggang namun pemain China tidak mudah mengalah lalu dia mengambil langkah selamat dengan mendapatkan "bulu tangkis" yang ada pada pemain Malaysia lalu diusap-usapnya saja nak melambatkan permainan agaknya.

Untuk melihat seterusnya rakaman perlawanan berkenaan sudi-sudilah kiranya anda semua berkunjung ke Omega Stadium dan saksikan sendiri bagaimana hebatnya Papa menewaskan Mama dalam perlawanan berkenaan.

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KEHKEHKEH SINIS SUNGGUH BROO. PEMAIN MESIA MNANG SBB X PAKAI REKET TP 'BAT BESBALL' >|D

Jamaludin berkata...

Pemain Msia guna reket lama yg berat. Pukulannya terlampau kuat. Sepatutnya reket tersebut telah diharamkan zaman sekarang kerana mudah merosakan bulu. Reket berat mesti byk peluh. He..he..badan pun bertambah sihat.

hilbert berkata...

Lagi dengan rakus dia menyumbat bulu tangkis kat kawasan pemain China tu bro hehe..

Jamaluddin,
pemegang reket yang besar..lebih segenggam..mana bisa tahan si pemain wanitanya ;-))

Arkib Blog