Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Mei 06, 2011

Kabinet Bayangan Sarawak terus dibayangi 'drama gila kuasa' !

Bukan saja hanya berlaku didalam Pakatan Pembangkang di Sarawak malah penyakit gila kuasa juga turut mulai berjangkit didalam Barisan Nasional Sarawak.

Kalau sebelum ini isu membabitkan Kabinet Bayangan Pakatan Pembangkang yang mula heboh selepas berakhirnya pilihanraya Sarawak ke-10 lalu mengambil tempat, kini ianya bertambah meriah lagi setelah perkara yang hampir sama turut menular dan berlaku di dalam pimpinan parti Barisan Nasional.

ADUN N70 Ba'Kelalan Baruk Bian sudah berkerat rotan berpatah arang tidak mahu menerima kabinet Kabinet Bayangan yang diilhamkan oleh DAP apabila tidak menyenaraikan nama beliau sebagai Ketua Menteri Sarawak namun sebaliknya beliau tanpa dihubungi tau-tau sudah dilantik menjadi Menteri Tanah Sarawak.

Presiden PRS dari Barisan Nasional pula terus mendesak BN Sarawak dan BN Pusat agar partinya PRS diberi penghargaan yang besar sesuai dengan kemenangan besarlah konon 8 kerusi DUN dalam pilihanraya Sarawak 16 April lepas.

Wong Ho Leng mahu dirinya diterima menjadi Ketua Menteri Sarawak yang baru. Baruk Bian juga mahu beliau dilantik sebagai Ketua Menteri Sarawak manakala Datuk Sri Dr James Jemut Masing juga mahu beliau dilantik sebagai Timbalan Ketua Menteri Sarawak.

Tiada ulasan:

Arkib Blog