Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Mei 05, 2011

Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO berbakti untuk rakyat Sarawak

Kesungguhan yang ditunjukkan oleh Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO dalam membantu mereka-mereka yang terperangkap dalam masalah yang sangat sukar tidak hanya terhad kepada kaum Melayu di Semenanjung Malaysia saja malah dalam beberapa kes serupa yang berlaku seperti anak gadis dilarikan atau ada ahli dari sebuah keluarga misalnya yang ditipu oleh ejen pencari kerja dan tersadai di negara lain yang tentunya dari kaum yang berlainan dan tidak semestinya mereka terdiri dari kaum Melayu sahaja namun BAKP UMNO tetap membantu dan menjadikannya sebagai salah satu tanggungjawab sosial yang perlu dipikul.

Begitu juga dengan satu kejadian yang menimpa 3 ahli keluarga dari kaum Iban Sarawak yang telah menjadi mangsa penipuan satu sindiket pencari tenaga kerja yang membawa mereka hingga ke Papua New Guinea kini peranan utama untuk membawa ketiga-tiga mereka ini balik semula ke Bumi Kenyalang sudahpun disandarkan kepada Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO Malaysia dan menurut Pengerusinya Datuk Muhd Khairun Aseh segala urusan untuk tujuan itu telahpun digerakkan.

Inilah kelebihan UMNO, mereka tidak pernah membezakan mana-mana yang mahu dibantu dan tidak berdasarkan kepada kaum, kepercayaan atau mungkin fahaman politik tetapi yang penting ialah semuanya adalah rakyat Malasyia, jadi kepada rakyat-rakyat Sarawak yang banyak bertugas di negara separa Negro itu iaitu Papua New Guinea yang sekarang ramai juga bekerja di Port Moresby dan ada dua tiga orang yang selalu menghentam UMNO dari Papua New Guinea, jadi saya inginlah nak bertanya...dimana anda semua dalam isu ini...malulah sedikit sebab yang akan dibantu oleh Biro Aduan UMNO adalah rakyat Sarawak yang sepatutnya anda sebagai rakyat sesama negeri yang dulunya menghulurkan tangan membantu dan bukannya menyerahkan kepada pihak yang selalu dikatakan sebagai zalim dan sebagainya.

Terima Kasih kepada Biro Aduan Komuniti Pemuda UMNO!
...juga kepada Pengerusi Datuk Muhd Kharun Aseh, T/kasih!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

KALAU ANUWAR PLAK ASIK KE LUAR NEGERI CARI JAM OMEGA BROO. TAH JUMPA TAH TIDAK. JIJAH PLAK SLALU KENE TINGGAL. MELOPONG SORANG2 KEHKEHKEH SIANNN JIJAH

hilbert berkata...

Tak cari jam omega pun Anwar akan selalu keluarga negara bro...dia akan cari anak2 ikan dalam akuarium yg comel2 hehe..

Arkib Blog