Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, April 10, 2011

Nurul Izzah kata "Papa saya kuat lihai"...

Dalam beberapa siri jelajah jual ubatnya didalam kawasan DUN Senadin beberapa hari yang lalu, Naib Presiden PKR Sdn Bhd YB Nurul Izzah Anwar selalu menyentuh tentang kehebatan papanya yang luarbiasa dan sukar untuk ditandingi.

"Papa saya memang hebat, kuat lihai..sebab dari hari penamaan calon lagi sampai sekarang papa belum lagi balik-balik ke Semenanjung. Papa dari Kuching, ke Sri Aman, ke Sarikei, terus ke Sibu, malam terus ke Miri...langkah negara Brunei terus terbang ke Lawas cari jam Omega"

"Tak jumpa lagi jam Omega, papa tak putus asa terus papa balik lagi ke Miri dari Lawas..terus ke Bekenu, pusing balik ke Lambir dan semalam papa kata di Merdeka Mall Morsjaya, 'jam Omega saya lum jumpa lagi..tapi tuan puan jangan bimbang saya akan cari sampai dapat', jadi macam tu lah lebih kurang papa kata.. papa memang kuat lihai"

"papa jarang makan nasi...tapi papa tetap pastikan agar papa sentiasa ada bekalan karipap,.. papa memang suka makan karipap...sebab tulah perut papa tidak nampak buncit,.. itulah sebab saya kata, papa saya kuat lihai"

"Lagi satu papa ada kata, 'itu Edwin Dundang sudah tua kerepot, tidak layak lagi jadi Ketua Menteri Sarawak' ..dan depan itu Lim Kit Siang sama itu Lim Guan Eng papa juga ada kata,..Baruk Bian banyak bodoh....dulu dia kata tidak akan jadi calon kalu Nelson Balang Rining digugurkan dari senarai calon BN...tapi Baruk Bian sudah masuk perangkap Taib Mahmud..., Baruk Bian terkejut yang calon BN di Ba'Kelalan adalah anak abang saudara dia sendiri'... betul-betul kuat lihai papa saya"

Tiada ulasan:

Arkib Blog