Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Sabtu, Januari 08, 2011

Adakah ianya satu kebetulan ataupun hanya satu sandiwara ?

Kedua-dua kejadian berlaku selang beberapa hari saja. Kejadian pertama, rumah ADUN Sri Muda YB Muhamad Shafie telah disimbah dengan cat warna merah. Tak ada warna lain ke selain dari warna merah? ..ungu ke, biru, hijau, putih atau hitam. Dan ianya berlaku saat laporan polis terhadap wakil rakyat pembangkang itu bagai hujan jatuh dari langit menimpa beliau akibat perbuatannya yang telah menderhaka kepada Sultan Selangor.

Manakala kejadian yang kedua pula terhadap rumah seorang blogger yang paling masyur di Malaysia...ada gambar dia sebelah atas dan tak payah saya tulis disini sebab semua orang tahu siapa dia..dan tahu apa masalah dia dengan Menteri Penerangan, Kebudayaan dan Kesenian YB Datuk Seri Utama Dr Rais Yatim.

Rumah beliau telah dimasuki pencuri, dan ada juga barang yang hilang termasuk sebuah kereta mewah yang berharga lebih RM100,000.00 setelah kunci kereta yang dakwanya diletak atas meja diruang tamu yang sepatutnya disimpan ditempat yang selamat telah berjaya dilarikan pencuri bersama-sama dengan kenderaan mangsa.

Perompak atau pencuri ini kalau dah berjaya memecah masuk kedalam rumah mangsa mereka, biasanya mereka akan menggeledah hampir ke setiap sudut rumah dan mereka akan kebas apa saja barang yang bernilai termasuklah mana-mana penghuni rumah akan diikat tangan, kaki serta mulut mangsa akan diiikat dengan kain suapaya tidak bersuara tetapi nampaknya ada perompak yang kurang terlatih hanya pecah masuk rumah, ambik kunci dan larikan kereta.

Kasihan sungguh. Tapi apa boleh buat perkara telah terjadi, serahkan saja pada pihak polis untuk menyiasat dan biarlah polis dengan tugas mereka kerana kita harus tunggu hasil siasatan apakah sebenarnya yang berlaku. Pihak polis juga sekarang masih menyiasat tuduhan fitnah yang dijatuhkan ke atas Datuk Seri Utama Dr Rais, siapa dalang disebalik semua itu..siapa yang mempergunakan siapa didalam isu tersebut.

Tiada ulasan:

Arkib Blog