Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, Disember 15, 2010

Pulak dah!!! ..hari tu kata Namewee sudah minta maaf kepada 1Malaysia, tapi...

Pelik juga, beberapa hari yang lalu Timbalan Presiden Perkasa saudara Arman melalui laman blognya telah mengeluarkan satu artikel mengenai betapa Namewee atau Wee Meng Chee 27 telah tunduk terhadap desakan supaya beliau memohon maaf kepada seluruh orang Melayu khususnya dan rakyat Malaysia keseluruhannya berikutan kontroversi yang menyelubungi hidup dia kini sebagai seorang warganegara ini.

Setahu saya artikel berkenaan diterbitkan setelah saudara Arman dipanggil secara mengejut untuk hadir ke Dewan Parlimen oleh Menteri Di Jabatan Perdana Menteri iaitu Nazri Tan Sri Aziz bagi menteri berkenaan memaklumkan kepada saudara Arman yang Namewee ini sudahpun meminta maaf kepada seluruh masyarakat Malaysia atas perbuatan tidak bertanggungjawab beliau itu.

Pada pertemuan antara Nazri dengan saudara Arman itulah maka saya percaya yang Nazri telah memberitahu kepada saudara Arman yang Namewee sudahpun berbuat demikian iaitu telah meminta maaf setelah terpaksa tunduk atas desakan, kononnyalah!

Betul ke Namewee sudah memohon maaf? Di mana? Bila? Di depan siapa? Ikhlas atau jujurkah dia apabila berbuat demikian? Atau akibat terdesak maka dia berbuat demikian atau juga mungkin itu agaknya antara satu pra-syarat yang harus beliau penuhi sekiranya dia mahu permohonan peruntukkan yang dikemukakan kepada Nazri tempoh hari bagi menampung kos pembiayaan pembikinan video 1Malaysia beliau dapat diluluskan oleh Kabinet Malaysia yang akan mengadakan mesyuarat mingguannya hari ini?

Tapi kenapa pula pagi ini Papa Gomo bangun dengan sarapan roti bakar 'Namewee harus minta maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia' ? ..lebih kurang begitulah bunyinya...

1 ulasan:

C L J berkata...

Luka di hati masih bercuka.

Arkib Blog