Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Disember 02, 2010

3 jenis haiwan anugerah Tuhan kepada manusia !

Ada tiga jenis haiwan yang mempunyai keistimewaan masing-masing dan setiap daripada haiwan ini ada peranan atau perkhidmatan yang boleh diberikan kepada pemilik ketiga-tiganya iaitu anjing, ayam belanda dan juga itik angsa.

Anjing, ayam belanda dan itik angsa kepada sesetengah orang adalah sebagai sahabat dan teman dan bagi mereka yang lain pula ketiga-tiganya merupakan haiwan peliharaan yang boleh dipercayai untuk menjaga keadaan di persekitaran rumah dari dicerobohi oleh penjenayah seperti pencuri dan perompak.

Anjing kebiasaannya akan menyalak apabila menyedari kawasan rumah tuannya cuba dicerobohi dan begitu juga dengan ayam belanda serta itik angsa di mana reaksi mereka akan menjadi lain apabila ada sesuatu objek yang datang mengganggu.

Jadi kepada pemilik rumah-rumah mewah seperti bungalow, mahligai dan sebagainya hendaklah memiliki salah satu daripada tiga jenis haiwan ini bagi mengawasi keselamatan di sekitar sekeliling rumah dan dengan suara yang begitu nyaring haiwan ini maka sudah pasti akan membuat pencuri dan perompak yang memecah masuk ke kawasan rumah menjadi terkejut dan takut lalu akan bertempiaran lari.

Itik angsa dan ayam belanda hanya sesuai bagi mereka yang beragama Islam manakala anjing memang sesuai sangat bagi mereka yang bukan beragama Islam namun pilihan adalah ditangan masng-masing. Selamat mencuba disamping sebagai satu cara untuk mengekang kegiatan jenayah disekitar kawasan kediaman dan sebagainya. Selamat mencuba !

Tiada ulasan:

Arkib Blog