Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, November 16, 2010

Selamat Hari Raya Korban untuk seluruh umat Islam...

Salam Aidil Adha dan Selamat Menyambut Hari Raya Korban kepada seluruh kaum Muslim dan Muslimat di seluruh dunia.

Kepada umat Islam di seluruh Malaysia dan juga di Indonesia khususnya, sentiasalah ambil apa yang telah terjadi dalam peristiwa korban itu untuk dijadikan sebagai satu renungan bersama demi mengingatkan kita semua betapa pentingnya bagi kedua-dua negara ini untuk saling percaya mempercayai di antara satu sama lain serta sentiasa bekerjasama serta bertoleransi tatkala terjadi masalah antara keduanya bagi mengelak timbulnya perbalahan yang tidak diingini.

Untuk itu, maka sikap rela untuk berkorban harus selalu ada dalam jiwa rakyat kedua-dua negara Malaysia-Indonesia agar perkara yang boleh melemahkan keupayaan keduanya saat berhadapan dengan berbagai percubaan daripada pihak ketiga untuk melaga-lagakan hubungan baik antara keduanya dapat diatasi dengan bijaksana, harmoni serta semangat persaudaraan.

Salam dan Selamat Hari Raya Korban !

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM IDUL ADHA BROO..SETIAP YG KITA LAKUKAN, TAK KIRA BESAR ATAU KECIL, MENUNTUT PENGORBANAN YG BKN SEDIKIT KERANA KITA PERCAYA SETIAP PERBUATAN DAN AMALAN AKAN DI BERI GANJARAN OLEH TUHAN YG SATU

YANG GAMBI berkata...

Terima kasih di atas ucapan tu Hilbert....

Benar sangat apa yang tuan perkatakan, warga di Indonesaia dan Malaysia perlu berkorban untuk menjaga keharmonian warga serumpun... elakkan persengketaan yang merugikan kedua-dua pehak..

chenerong ular berkata...

Salam, yang pentingnya kita WAJIB menghayati erti pengrobanan yang sanggup di lakukan oleh NABI ALLAH IBRAHIM AS demi menurut perintah ALLAH SWT, Tanpa rasa ragu ragu

bRAVEhEART berkata...

Selamat hari raya, Hilbert ~ bRAVEhEART

hilbert berkata...

Bro Jeff : Salam Aidiladha.. iya hendaknya begitulah bro..

Yang Gambi : Salam Aidiladha.. kita sangat mengharapkan agar tiada lagi sengketa baru terjadi antara Malaysia dan Indonesia selepas ini..

Chenerong Ular ;) : Salam bro..salam Aidiladha..peristiwa yang perlu dihayati oleh seluruh umat manusia sebenarnya..

bRAVEhEART : Salam bro, selamat Hari Raya Qurban dan teruskan perjuangan bersama kami rakan-rakan di alam maya ini..

Arkib Blog