Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, Oktober 26, 2010

Karpal kena aedes takkan semua peguambela Anwar kena demam denggi !

Perbicaraan kes liwat DSAI terpaksa ditangguhkan sekali lagi hari ini sehingga esok ekoran ketua kepada barisan peguam DS Anwar iaitu Karpal Singh dimasukkan ke hospital akibat dijangkiti wabak aedes.

Walauapapun kita doakan agar YB Karpal Singh akan segera sembuh dari penyakit yang sedang beliau hidapi sekarang ini agar siri penangguhan demi penangguhan untuk kes liwat ini sentiasa berjalan dan tidak terjejas.

Tapi apa yang peliknya ialah bagaimana hanya disebabkan ketiadaan Karpal Singh di mahkamah untuk bertanyakan soalan-soalan yang berkaitan dengan kes kepada saksi-saksi mahkamah maka perbicaraan tidak dapat diteruskan lalu ditangguhkan.

Jadi, apakah sebenarnya fungsi atau peranan yang boleh dimainkan oleh para peguambela DS Anwar yang lainnya seperti Sankara Nair, R. Sivarasa, Leela Jeyamani Jesuthasam, Edmund Bon Tai Soon, Saiful Izham Ramli, Ameer Hamzah Arshad, Latheefa Beebi Koya, Mohd Radzlan Jalaluddin dan Raja Aziz Adrusse ?

Pernah dulu mereka digelar sebagai peguambela bertaraf lima bintang. Tetapi kini ? Apakah mereka hanya peguambela jenis yang penghabis beras ? Makan gaji buta ? Peguambela Aji-No-Moto ?

Ketiadaan ketua peguam seolah-olah barisan peguambela yang lain hanyalah sekadar pelengkap kepada jumlah peguambela DS Anwar tanpa ada apa-apa khidmat selaku peguambela yang boleh mereka berikan sepanjang tempoh perbicaraan kes liwat DSAI berlangsung.

5 ulasan:

Agent X berkata...

Bang, barisan lawyer yang lain saya tak tahu, tapi latifa koya memang tak boleh sebab dia datang bulan.

matrengganu berkata...

nasib baik kena denggi. kalau kena tusuk kat bang Nuar terus pengsan.........

ISAC berkata...

Anwar mempergunakan "OKU" untuk dapat markah kesihan???

Suhakam buaat apa hah!!!!!

Bela lah Karpal tu!!!!

sahak_ema berkata...

Siap sedia, ada PRK lg, kali ni kat B. Gelugoq

hilbert berkata...

Aisanda: datang bulan??..bulan apa, 16 September ke? hehe

Matrengganu: tak mungkin juga... ;)

ISAC: Karpal tengah tersungkur tapi tiada PR yang datang melawat..

Sahak: ye ke hehe

Arkib Blog