Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, September 15, 2010

Kes Sosilawati & 3 mangsa: Mengapa DAP,PKR,PAS,Gerakan,MCA,MIC,Hindraf dan Majlis Peguam berpeluk tubuh???

Mungkin ramai daripada rakyat Malaysia yang masih mengingati kes kemalangan jalanraya yang berlaku pada 8hb February 2010 jam lebih kurang pukul 12:30 pagi dan kejadian bertempat di lampu isyarat Unisel Sekyen 7 Shah Alam, Selangor.

Kejadian tersebut telah menyebabkan mangsa iaitu seorang penuntut di UiTM berketurunan Melayu, Mohd Bakri Mohd Bazli koma untuk beberapa minggu didalam wad kecemasan Hospital Tengku Ampuan Rahimah(HTAR) setelah dilanggar kereta yang dipandu oleh ADUN Sekinchan daripada DAP iaitu YB Ng Suee Lim yang juga didapati memandu dibawah pengaruh alkohol.

Kejadian tersebut langsung tidak mendapat sebarang perhatian daripada para pemimpin Pakatan Pembangkang baik DAP,PKR,PAS,Gerakan,MCA,MIC,Hindraf dan Majlis Peguam dan tiada sebarang cadangan diusul bagi menyiasat kes kemalangan itu kerana yang melanggar adalah pemimpin DAP dan yang dilanggar pula adalah remaja Melayu bukan Teoh Beng Hock juga bukan Kugan.

Selang sebulan selepas itu berlaku satu lagi kemalangan dimana kereta mewah Mercedes Benz milik Ahli Parlimen Batu YB Tian Chua (PKR) yang dipandu oleh pemandu peribadi beliau telah melanggar yang mengakibatkan kematian seorang Askar Melayu DiRaja Malaysia iaitu Mohd Salleh bin Hamdan di KM 49 Jalan Johor Bahru-Mersing berdekatan Hutan Lipur Panti di Kota Tinggi.

Kemalangan yang berlaku pada 13hb Mac 2010 jam 9:30 malam dilaporkan terjadi setelah kenderaan yang dinaiki oleh YB Tian telah memasuki lorong kanan untuk memotong kenderaan yang lain didepan sebelum bertembung dengan motosikal yang ditunggang oleh mangsa dari arah hadapan.

Kes kemalangan ini juga sebagaimana kejadian yang terdahulu menimpa adik Mohd Bakri langsung tidak mendapat tempat didalam perjuangan 'telus, adil, saksama, sama rata, berintergriti' Pakatan Pembangkang kerana yang melanggar adalah Ahli Parlimen PKR dan yang meninggal dilanggar adalah seorang Askar berbangsa Melayu bukannya Teoh Beng Hock dan tentu bukan juga Kugan.

Dan kini setelah 6 bulan berlalu, satu lagi kes berlaku dan kejadian ini adalah yang paling luarbiasa sekali dan apa-apapun kejadian ini memerlukan semua pihak untuk bersabar, bertenang dan menyerahkan tugas kepada pihak polis untuk menyelesaikan siasatan kes ini secara terpeinci dan telus.

Dan apa jua yang telah, sedang dan akan berlaku selepas ini kita semua sudah sedia maklum kini bahawa mereka yang telah terlibat didalam kejadian pembunuhan paling kejam ini mempunyai hubungan dengan kumpulan etnik yang diharamkan iaitu Hindraf serta sebuah parti yang kononnya demokratik DAP dan secara amnya suspek utama kes ini adalah penyokong kepada Pakatan Pembangkang.

Setakat ini, untuk kes yang paling tragis ini belum ada lagi sebarang suara daripada para pemimpin didalam Pakatan Pembangkang, Hindraf serta Majlis Peguam untuk mendesak atau menggesa kerajaan yang dipimpin oleh Barisan Nasional agar menubuh satu inkues awam atau Tribunal awam bagi menyiasat kes ini sehingga ke akar umbinya.

Jangkaan saya mengenai sikap kesemua para pemimpin dalam Pakatan Pembangkang kelak adalah tetap sama seperti yang diperlihat kepada dua kes kejadian yang terdahulu. Mereka hanya mengambil sikap berdiam diri kerana keempat-empat mangsa yang ditahan, dipukul, dibunuh, dibakar dan abu mayat dibuang kedalam sungai waktu kejadian tersebut bukannya Teoh Beng Hock dan bukannya Kugan.
Posted by Picasa

Tiada ulasan:

Arkib Blog