Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, Mei 16, 2010

Keputusan PRK Sibu, BN Sarawak harus berani membuat perubahan segera...


Kini sokongan rakyat di Sibu menjelaskan segalanya maka terpulanglah kepada kepimpinan tertinggi Barisan Nasional Sarawak untuk membuat keputusan yang terbaik demi parti berkenaan dengan masa depannya di Bumi Kenyalang samada mahu terus diterima oleh rakyat atau secara beransur-ansur akan ditolak oleh rakyat sendiri pada akhirnya.

Adakah BN Sarawak telah bersedia untuk membuat pembaharuan dalam semua aspek serta mahu memperbahurui barisan kepimpinannya atau akan membiarkan rakyat untuk menentukannya melalui Pilihan Umum Negeri yang akan datang.

Mudah saja, Ketua Menteri Sarawak YAB Pehin Sri Taib Mahmud serta dua Timbalan beliau iaitu YAB Tan Sri Amar Alfred Jabu dan YAB Tan Sri Dr George Chan supaya berani untuk membuat keputusan yang walaupun agak kasar jika dikatakan ianya adalah merupakan satu cadangan namun hakikatnya ialah itu semuanya merupakan sebahagian daripada kitaran hidup apabila mereka harus berundur dan perlu menyediakan pemimpin pelapis atau lebih tepat lagi sebagai "pengganti" kepada ketiga-tiga mereka ini untuk meneruskan agenda pembangunan di Negeri Sarawak ini pada masa depan.

Rakyat Sarawak ramai yang sangat kecewa dengan keputusan yang telah diterima oleh Barisan Nasional di P212 Bandar Sibu dan jangan sampai kekecewaan rakyat melarat sehingga kepada Pilihan Raya Umum negeri Sarawak yang akan datang...maka ingatlah bahawa biarpun kini rakyat kelihatannya menyokong BN namun apabila harapan mereka berkecai dan tidak kesampaian adalah menjadi perkara yang tidak mustahil apabila rakyat akan terus memboikot Pilihan Raya itu kelak seperti yang berlaku hari ini tadi dengan tidak mahu turun mengundi. Fikir-fikirlah sendiri...~~~

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..BN KENA AMIK IKTIBAR DAN SEGERA BUAT PERUBAHAN DRASTIK SECEPAT MUNGKIN SEBELUM PRN S'WAK AKN DTG. BN DI S'WAK DAN SABAH HARUS SIAGA DR SKRG ATAU MEREKA AKAN GIGIT JARI

Mohd berkata...

Orang Melayu harus melihat trend ini.
Kaum Cina akan mengundi DAP. Sebab mereka sudah sedar bahawa tidak bermakna menguasai 70% dpd ekonomi Malaysia sahaja. Kaum Cina mahu memerintah Malaysia spt yg berlaku di Singapura. Kaum Cina tidak boleh 100% memerintah Malaysia melalui parti2 MCA dan Gerakan dlm BN. Kaum Cina hanya boleh melalui DAP. Sebab DAP ada kaldai PAS utk mendapatkan undi orang2 Melayu. PAS akan hanya menganggukkan kepala dgn apa2 sahaja tindakan DAP. Tengoklah apa yg sedang berlaku di Penang dan Selangor sekarang.
Pakatan Rakyat dgn hanya DAP dan PAS akan menang besar di PRU13 nanti! Pada masa itu, Malaysia akan jadi sebuah republik spt Singapura. Kaum Bumiputera akan mengemis di negara sendiri spt apa yg berlaku di Singapura sekarang. DAP akan mengubah perlembagaan utk mencapai cita2 kaum Cina. Pada masa itu nanti orang Melayu akan menangis! Sudah terlambat. Nasi sudah jadi bubur!
Tahniahlah UMNO dan PAS yg bodoh.

hilbert berkata...

Salam,

iya benar Bro, kerajaan Swk harus menilai semula tempoh yang begitu lama seseorang yang mewakili sesebuah tempat itu...harap mereka akan sedar akan perkara ini.

Mohd, maka begitulah sebenarnya sekira rakyat dari kaum Bumiputera gagal memahami hak mereka dan hanya membiarkannya terlepas ketangan kaum lain...sanggup pula menjual maruah agama demi kepentingan politik.

Arkib Blog