Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, Ogos 18, 2009

Mangsa kedua wabak "InCrocodile A" masuk wad.

Wabak baru atau virus baru. Hati-hati dengan penyakit ini. Penyakit ini jika seseorang yang telah dijangkiti akan membuatkannya bersikap seperti orang yang kena sawan babi. Tetapi ada bezanya.

Orang yang kena serang sawan babi ini biasanya memang mahu dikawal oleh orang lain seperti mesti dipegang tangan juga kaki agar kesakitan yang dihadapi dapat dikurangkan.

Tetapi tidak kepada mereka-mereka yang kena serangan penyakit terbaru ini iaitu "InCrocodile A" atau dalam bahasa tempatan disebut sebagai "selsema buaya", seboleh-bolehnya mereka mahu mengelak daripada disentuh oleh sesiapa, apa sebab semuanya masih dalam kajian.

Gambar tertera diatas yang ditandakan dengan nombor 1 adalah merupakan individu pertama yang terkena jangkitan penyakit tersebut. Ianya telah mula dikesan pada 14hb. Ogos lepas. Penyakit ini juga dipercayai mudah merebak dengan cepat ke tempat lain disekitar tubuh yang telah didapati terkena jangkitan awal dan mampu melumpuhkan segala anggota tubuh badan mereka yang yang telah dijangkiti.

Mangsa pertama ini juga bersikap seperti orang yang telah kehilangan akal sambil berlari-lari apabila didekati. Mungkin fobia. Apabila berjaya ditahan, didapati wabak itu telah menyerang dibahagian kepala lutut beliau dan terus dihantar ke klinik untuk mendapatkan rawatan. Sampai di klinik, wabak itu dengan cepat telah didapati menyerang hampir keseluruhan kaki beliau hingga memaksakan pihak klinik membalutkannya dengan simen bermutu rendah. Fuhhhh...waduh,waduh,waduh...

Sementara gambar yang bertanda dengan nombor 2 diatas adalah mangsa kedua. Orang ini diserang virus berbahaya tersebut pada siang hari Isnin 17hb. Ogos semalam iaitu tiga hari selepas mangsa pertama dikesan. Tindakbalas mangsa kedua terhadap wabak baru ini juga sama dengan kelakuan pelik mangsa pertama iaitu menjerit-menjerit, melolong tak tentu pasal, berlari-lari dan akan bertindak ganas apabila cuba untuk ditahan.

Mangsa kedua ini juga lagi teruk, mulanya wabak itu dikesan terdapat di bahagian kaki beliau, tetapi kenapa pulak sampai merebak begitu cepat sampai ke tangan...hissh betul-betul bahaya wabak baru ini. Tak cukup dengan itu, wabak itu juga telah merebak tidak mengira tempat...sampaikan seluar orang ini pun kena belasah wabak "InCrocodile" ini...maka sesuailah wabak baru ini dinamakan sebagai sedemikian atau dalam bahasa yang bukan PPSMInya "selsema buaya"...ganas.

Manakala gambar kecik yang terdapat disebelah bawah sikit, itulah punca sebenar penyakit ini. Buaya... iya...buaya, buaya tembaga. Jadi persoalannya, apakah langkah-langkah yang perlu untuk kita ambil bagi mengekang virus ini daripada terus menular dan menjangkiti masyarakat kita dan bagaimana cara untuk membolehkan kita semua dapat bersama untuk mengatasi wabak ini dari terus menjadi duri dalam daging kepada Negara ???

Sebarang cadangan boleh dikemukakan kepada Pusat Khidmat DAP/PKR/PAS yang berdekatan... tiada bayaran dikenakan malah air paip percuma akan diberikan. Sumbangan juga boleh diberikan kepada pusat-pusat khidmat ini...tetapi perkara yang sumbang-sumbang saja akan diterima sebagai syarat utama sekiranya mahu sumbangan yang dihulurkan akan diterima.
Posted by Picasa

6 ulasan:

YANG GAMBI berkata...

Salam bro,

Mudah-mudahan, dengan kejayaan dua ekor kera ini berlakon,mereka terus cacat sampai ke mati.......

USD berkata...

Tulisan ini mbuat aku tsenyum sendiri...caya la ko punya ayat! Aku setuju dgn Yang Gambi!

AbgTuah berkata...

SALAM BRO..

HEHEHE...MEMANG POWER ARTIKEL NI..

hilbert berkata...

Yanggambi, Ustaz, AbgTuah..,salam.

Jadi kementerian kesihatan kenalah berjaga-jaga juga dengan wabak baru ini..mereka kena sediakan banyak kerusi roda, tongkat, simen disetiap kawasan parlimen/dun yang dikuasai pakatan DAP/PKR/PAS sebagai langkah awal bagi mengelakan virus ini dari berulang..

kelambuharimau berkata...

PANDAI LAKONAN GENG PAKATAN JAHANAM NI..INILAH DIKATAKAN SAMSENG BARU BETUL.KITA JANGAN KASI SAMSENG NI TERUS BERMAHARAJALELA..KASI LANYAK CUKUP CUKUP!

hilbert berkata...

Ya..betul tu KH,

..jangan beri ruang kepada mereka untuk menipu rakyat lagi...

Arkib Blog