Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Ahad, Mei 17, 2009

Hafiz - Juara AF7, Tahniah !

Setinggi-tinggi tahniah dan syabas saya ucapkan kepada adik Mohd. Hafiz bin Mohd. Suip kerana telah berjaya menjuarai Akademi Fantasia untuk musim ke tujuh dengan begitu cemerlang sekali. Hafiz sudah berjaya mewujudkan satu keyakinan baru untuk anak-anak muda di Sarawak agar berpegang kepada prinsip yakin kepada diri, tahu apa yang dibuat dan yang penting gigih berusaha jika ingin mencapai kejayaan. Semua itu telah dibukti dan diterjemahkan oleh Hafiz dalam bentuk pertandingan seni suara pada malam terakhir 16 Mei 2009 di AF7 astro semalam.

Adik Hafiz telah berjaya merealisasikan impian keseluruhan peminat-peminat seni di Sarawak untuk melihat adanya wakil dari negeri ini yang akan menjadi juara pada mana-mana pertandingan yang dianjurkan dan seterusnya mengharumkan nama Sarawak di dalam industri seni di Malaysia.

Sarawak kini hampir ketandusan penggiat seni khususnya dalam bidang lakonan dan seni suara di Malaysia selepas era kegemilangan anak-anak seni yang berasal dari Sarawak berakhir seperti nama-nama Siput Sarawak, Murni Sarawak, Dollah Sarawak, Dayang Sulu, Sophia Ibrahim dan ramai lagi. Kebanyakkan mereka-mereka ini bergiat aktif di dalam kedua-kedua cabang seni ini sejak awal tahun 1950an, 60an dan sekita 70an lagi.

Dengan kemunculan Hafiz sebagai seorang yang bakal bergelar anak seni ini di negara ini, maka diharap kesenimbungan dari generasi yang terdahulu itu akan berterusan. Bermakna Hafiz akan menjadi penerus dan penyambung kepada perjuangan artis-artis kelahiran Sarawak dari generasi kedua, ketiga dan keempat yang kini masih lagi bergiat aktif didalam bidang seni Malaysia seperti Dayang Nurfaezah, Deeja Moss, Nai Dinamik dan yang lain-lainya.

Sekali lagi di ucapkan Syabas & Tahniah kepada Hafiz serta keluarga.
Posted by Picasa

Tiada ulasan:

Arkib Blog