Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Jun 30, 2011

Tangkap saja Ambabiga ! dan sumbat saja dia ke dalam I.S.A

Inilah rupa wajah orang gila, puaka bertopengkan manusia yang tidak siuman. Rusuhan dasyat berkemungkinan besar akan berlaku di Semenanjung Malaysia menjelang 9 Julai ini sekiranya perancang utama perhimpunan haram BERSHIT 2.0 ini dibiarkan terus bebas untuk bergerak ke sana ke mari tanpa sebarang pemantauan oleh pihak berkuasa.

Sebaiknya Kementerian Dalam Negeri ataupun pihak Polis cekup saja Ambabiga ini. Puaka betina ini tidak boleh lagi dibiarkan untuk terus bebas menyebarkan pengaruhnya dikalangan rakyat. Puaka betina ini sudah sakit. Sakit jiwa. Maka itulah saya katakan awal tadi, selagi Ambabiga ini dibiarkan menghasut orang ramai sudah tentu bukan sesuatu yang mustahil jika akan berlaku rusuhan besar di Semenanjung Malaysia sebelum tibanya 9 Julai.

Untuk membendung keadaan yang semakin mencemaskan seperti sekarang, besar sangat harapan saya untuk melihat melangkah sedepa ke depan, tangkap Ambabiga ! sumbatkan saja di ke dalam I.S.A! ...nanti jika dibiarkan dan semakin lama dibiarkan, akan semakin besar pula ego si puaka betina itu. Saya tidak rela lagi untuk melihat segala susah-payah pejuang kemerdekaan dulu untuk mencapai kebebasan bagi Malaysia akan musnah dalam sekelip mata hanya angkara puaka betina ini.

Syabas ! KDN, KPN dan Polis seluruhnya atas tindakan awal dan pantas...

Berita tentang perhimpunan haram BERSIH 2.0 yang dijadual akan berlaku pada 9 Julai ini di Ibu Negara adalah satu berita yang sangat meresahkan seluruh rakyat Malaysia khususnya dan pelabur-pelabur asing, para peniaga serta para pengguna jalanraya amnya.

Walaupun sudah banyak kali amaran dan peringatan diberi oleh pihak berkuasa kepada pihak penganjur perhimpunan itu agar mereka menghentikan niat mereka namun pihak berkenaan terus berdegil dan tetap mahu mengadakan perhimpunan haram tersebut walaupun pihak polis bertegas tidak akan mengeluarkan sebarang permit kepada mereka memandangkan perhimpunan itu sengaja diadakan mempunyai niat yang terlindung di sebalik tujuan asal mereka.

Namun pihak Kementerian Dalam Negeri serta pihak polis nampaknya pantas bertindak tanpa perlu menunggu sehingga puak-puak BERSHIT berhimpun pada 9 Julai nanti. Terima kasih, syabas dan tahniah buat kedua-duanya iaitu KDN dan Polis kerana sentiasa bersedia lebih awal dalam memastikan agar keselamatan dan kesejahteraan negara akan terus terjaga. Nampaknya KDN sudahpun mulai mengeluarkan kuku dan taring.

Diharap pihak KDN dan Polis terus mempertingkatkan tindakan mereka dari masa ke semasa dan tegas terhadap sesiapa saja yang ingkar pada arahan polis. Barangsiapa yang masih berdegil dan gagal mematuhi larangan pihak berkuasa, pihak polis harus gunakan sepenuhnya kuasa yang ada pada mereka. Tangkap terus mana-mana individu yang sengaja mencari hal, sumbat dalam ISA atau buang mereka-mereka yang terlibat didalam BERSHIT itu nanti ke Teluk Guatonamo atau Teluk Bermuda tanpa mereka samada mereka itu adalah Anwar Ibrahim, Ambabiga, Mat Syabun, A. Samad Said dan sesiapa saja yang berdegil.

Tian Chua kekal MP, DS Nazri kecewa tinggalkan Dewan

Ternyata keputusan yang baru dibuat oleh Speaker Dewan Rakyat sebentar tadi berkenaan dengan status Ahli Parlimen Batu Tian Chua sangat mengecewakan bukan sahaja terhadap seluruh para penyokong dan pemimpin kerajaan malahan jelas turut menmbuat Menteri Di Jabatan Perdana Menteri YB Datuk Seri Mohd Nazri sangat kecewa apabila bertindak berdiri untuk mencelah namun terus berlalu keluar meninggalkan Dewan setelah keputusan Speaker Dewan untuk mengekalkan Tian Chua sebagai wakil rakyat Batu berpandukan kepada keputusan yang telah diputuskan oleh hakim mahkamah.

Sepatutnya keanggotaan Tian Chua sebagai ahli Dewan Rakyat dibatalkan kerana kes beliau yang menggigit tangan anggota polis memang tidak wajar berlaku serta dilakukan oleh seorang wakil rakyat yang mewakili rakyat ramai dari latar belakang kehidupan yang berbagai-bagai. Tindakan bodoh Tian Chua itu yang nyata telah menghalang tugas anggota penguatkuasa daripada menjalankan tugas mereka adalah sangat bertentangan dengan prinsip dan tanggungjawab beliau sendiri selaku salah seorang daripada penggubal undang-undang di Dewan Rakyat.

Rabu, Jun 29, 2011

AMK ugut SPR ! mahu perintah Malaysia melalui rampasan kuasa...



Saya ingin berkongsi dengan pembaca semua berkenaan dengan ucapan menghasut oleh Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) Shamsul Iskandar Mohd Akin seperti mana yang terkandung di dalam video di atas.

Saya sifatkan ucapan beliau itu sebagai menghasut kerana ia menyeru kepada pemberontakan terhadap undang-undang sedia ada dalam negara ini kerana sebagai rakyat Malaysia kita harus hormat kepada setiap sistem undang-undang negara kita ini walaupun mungkin ada kekurangan dari sudut-sudut yang tertentu dan kita wajar menerima ia seadanya lagipun kita sebenar sentiasa punya ruang untuk mengemukakan sebarang cadangan kepada pihak berkaitan mengenai usaha penambahbaikan mana-mana yang kita dapati wujudnya kekurangan itu.

Perhatikan betul2 ucapan Shamsul AMK bermula di minit yang ke 4:45 - 6:30
(4:45) "Hari ini kita nak sampaikan mesej keyakinan kepada seluruh rakyat Malaysia bahawa orang muda di Malaysia ini adalah orang muda yang sama seperti di Tunisia, adalah sama seperti di Mesir, adalah sama seperti di Lybia, adalah sama seperti di mana-mana negara di dalam dunia."

"Cumanya kali ini kita gunakan pendekatan pilihanraya untuk menjatuhkan kerajaan Barisan Nasional. Sebab itu kita mulakan dengan BERSHIT. Saya nak bagi tau kepada saudara-saudara, saya minta saudara-saudara semua yang hadhir di dalam dewan ini, pada 9 Julai ayuh!!! kita berada di barisan hadapan sebab apa-apa hal berlaku nanti kita yang dulu akan cabut lari..kalau tak, naya kita !."

"Saya tak minta saudara tiru macam Tian Chua duduk depan FRU. Tian Chua tu bodoh, bangang dan bingai. Otak udang, lembik macam lembu. Tapi kalau ada, alhamdulillah, markah naik untuk bertanding pada PRU-13 nanti. Saya minta rakan-rakan berada di barisan hadapan. Kenapa saya minta? Sebab kita nak bagi tau kepada Barisan Nasional, hari ini Timbalan Perdana Menteri, buat kenyataan. Dia kata, BERSHIT kita lakukan kerana kita cari jalan singkat untuk menawan Putrajaya. Iya, memang betulpun. Tau tak pe !."

"Nak bagi tau kepada saudara, Timbalan Perdana Menteri jangan cabar rakyat. Kita buat BERSHIT ini untuk baiki sistem pilihanraya. Iya, memang kita sedar yang sistem pemilihan dalam PKR sendiri tahun lepas memang sangat teruk dan memalukan kita semua, apa boleh buat., itu belakang punya kiralah. Sekarang kita cakap pasal isu besar, kuasa besar, wang besar jadi kita kenalah buat tipu besar juga."

"Kalau sistem pilihanraya tidak boleh jatuhkan kerajaan, kita ada cara lain. Ya, kita ikut stail Boss kita Anwar tu, kalau dia tak dapat amoi cantik dia akan gasak lubang belakang lelaki muda. Janji sedap. Apa dia saudara-saudara?, cara jalaraya. Pilihanraya satu bab, kalau tak jalan bersih, cara jalanraya juga boleh jatuhkan kerajaan. Jangan cabar kita untuk gunakan jalanraya untuk jatuhkan kerajaan. Hidup UMNO! Hidup BN! Salam 1Malaysia.."

Selasa, Jun 28, 2011

Sesaterawan Negara & Pengembala Babi

Yang seorang pengembala babi iaitu satu pekerjaan yang tak pernah dibuat oleh mana-mana manusia sebelum ini. Kalau penternak babi tu adalah, banyak kat Malaysia ini dan dibuat oleh suku-sakat kaum Lim Kit Siang.

Nama pengembala babi berkenaan adalah Ambiga Sreesamad Saidinavasan, umur 54 tahun, kira tua sudahlah dan banyak dah pengalaman hidup sebagai seorang rakyat Malaysia. Kalau dekat Palestine, Pakistan, India atau Myanmar belum tentu pasti lagi usia Ambiga boleh panjang sampai ke 54 tahun kalaulah perangai dia macam di Malaysia ini dia pamerkan kat negara-negara tersebut. Pasti lama dah kena tembak.

Yang seorang kalau mengikut kata orang, dia adalah berjiwa lembut, halus, berseni, sensitif sebab itulah dia kenali sebagai seorang pemuisi serta penyajak tapi kini hampir jadi penyagak. Berambut panjang beruban bagai seorang bintang rock namun berjiwa sentinmental. Juga berjanggut panjang putih kerana uban kelihatan seperti serang ulama agama yang panjang ilmu namun semua itu tipu belaka.

Nama Sesaterawan Negara itu pulak hampir sama dengan nama pengembala babi tadi iaitu Amsamad Saidbiga berusia 76 tahun. Memang sudah tua dan memang jelas beliau sudahpun puas hidup sebagai seorang rakyat di atas bumi Malaysia serta bebas ke sana kemari tanpa perlu risau dengan keselamatan diri malah makan minum orang ini memanglah lebih dari yang sepatutnya. Duit dan hartapun dah banyak dikumpul.

Ye, memang banyak persamaan antara keduanya walaupun hanya berbeza dari segi usia dan jantina. Yang Sesaterawan tu dulu pernah turut serta dalam perhimpunan haram membantah PPSMI oleh pihak Kementerian Pelajaran Malaysia sehingga memaksa kerajaan untuk memansuhkan penggunaan bahasa Inggeris di dalam dua mata pelajaran iaitu Sains dan Matematik.

Sementara pengembala babi tu pula, dia dulu pernah terlibat secara langsung di dalam isu 'murtad' membabitkan Lina Joy yang waktu itu sedang dihadapi oleh Islam seluruh negara apabila Lina Joy mengisytihar dia bukan lagi seorang Muslim dan telah kembali kepada agama asalnya. Di situlah pengembala babi tu memainkan peranannya dengan mempertahankan tindakan keji Lina Joy itu.

Yang peliknya, kenapa juga keduanya masih lagi mahu untuk tinggal dalam negara ini jika tau apa yang kerajaan BN buat selama ini menyusahkan mereka berdua dan kenapa tidak minta jadi rakyat Banghladesh ke atau mana-mana negara yang mereka pikir lebih bagus dari Malaysia ini.

Daripada berusaha untuk mengganggu-gugat keselamatan dalam negara adalah lebih elok jika kedua-duanya memohon saja untuk keluar dari Malaysia dan pergilah jahanam ke mana-mana negara yang di rasa sesuai serta serasi untuk mereka tinggal dan tak perlulah bersusah-payah nak menghasut orang ramai agar datang menyertai perhimpunan haram 2.0 pada 7 Julai depan.

Isnin, Jun 27, 2011

BERSHIT 2.0: PAS wajar ambil iktibar dari kisah Nabi Nuh as. dan Puteranya.

 Petikan dari buku saudara Luqman Hakim (Sejarah 25 Rasul)

NABI NUH AS. adalah seorang lagi Nabi dan Rasul yang amat terkenal dikalangan umat Islam. Kisah riwayat hidup Nabi Nuh as. adalah antara kisah-kisah yang amat digemari sekali oleh umat Islam. Satu daripada sebabnya ialah kerana Nabi Nuh as. ini dianggap sebagai manusia yang paling panjang umurnya iaitu kira-kira hampir 1,000 tahun lamanya. Sesetengah penulis agama Islam mengatakan bahawa umur Nabi Nuh as. itu adalah 950 tahun.
video
Tetapi walaupun demikian panjangnya umur Nabi Nuh as.namun Baginda hanya berjaya mengimankan beberapa orang sahaja antara umurnya itu, tidakpun sampai seratus banyaknya. Ini terang menunjukkan bagaimana degilnya kaum Nuh itu tatkala Baginda menyerukan mereka supaya beriman kepada Allah SWT.

Nabi Nuh as diutus Allah SWT menjadi Nabi dan Rasul ketika berumur 480 tahun. Sebagai seorang Rasul, Baginda telah diutuskan Allah SWT kepada suatu kaum yang menyembah patung-patung. Mereka itu sangat degil dan enggan menurut seruan Nabinya. Sebagai seorang Nabi, Baginda adalah seorang yang sangat sabar dalam menyerukan umatnya agar menyembah Allah SWT. Baginda juga terkenal kerana sifatnya yang bijak dan pandai berhujah.

Nabi Nuh as. telah berusaha dengan penuh sabar dan bijaksana menyerukan umatnya agar menyembah Allah SWT namun mereka masih juga enggan mengikutnya. Hanya sedikit sahaja antara umurnya yang mahu mengikut pengajarannya. Mereka terdiri daripada orang-orang yang miskin lagi lemah, kaumnya yang derhaka itu menjadi semakin sombong pula. Mereka mengejek dan menghina Baginda pula.

Mereka berkata kepada Nabi Nuh as. "Buat apa mahu mengikut ajaranmu wahai Nuh, bukankah engkau manusia biasa sepertu kami juga. Kalau diutuskan kepada kami seorang malaikat barangkali mahu juga kami mengikutnya. Tetapi apa yang kami lihat pengikut engkau itu semuanya bodoh-bodoh dan miskin belaka." Demikianlah sombongnya umat Nabi Nuh as itu. Oleh kerana keadaan mereka lebih senang atau mewah mereka berasa sombong serta enggan mengikut pengajaran Nabinya.

Tetapi Nabi Nuh as. tetap bertenang dan sabar menghadapi kaumnya yang biadab lagi sombong itu. Dengan sopan Nabi Nuh as. cuba meyakinkan mereka dengan berkata lebih kurang demikian maksudnya:

"Hai kaumku! Bahawasanya agama yang aku bawa ini adalah untuk kamu sekalian, tidak kira sama ada kamu miskin atau kaya, raja ataupun rakyat biasa, semuanya wajib menyembah Allah Yang Maha Esa."

Demikian antara lain Nabi Nuh as. berkata-kata kepada umatnya yang degil itu. Tetapi mereka tetap juga berkeras dan menjadi semakin biadab terhadap Baginda. Mereka berkata: "Hai Nuh! Kami sudah bosan mendengat seruan kamu. Kami juga sudah bosan mendengar ancaman-ancaman kamu. Jika engkau benar-benar seorang Nabi, cubalah datangkan seksaan yang engkau katakan itu."

Kata-kata itu sudah tentu melampau batas. Mereka bukan sahaja biadap kepada Nabinya bahkan telah berani pula mencabar kekuasaan Allah SWT.

Akhirnya setelah puas menyerukan kaumnya agar menyembah Allah SWT tanpa peroleh kejayaan yang memuaskan, Nabi Nuh as. lalu berdoa kepada Allah SWT.

"Ya Allah! Janganlah Engkau biarkan tinggalkan di bumi orang-orang yang engkar seorang pun. Sebab kalauEngkau biarkan mereka tinggal, mereka akan menyesatkan hamba-hambaMu, dan mereka akan menurunkan turunan yang jahat dan durhaka sahaja."

Doa Nabi Nuh as. didengar oleh Allah SWT lalu Allah SWT berfirman: "Engkau perbuatlah kapal dengan pertolongan dan petunjuk-petunjuk Kami dan janganlah engkau pohonkan pertolongan kepadaKu tentang nasib orang-orang yang zalim itu, mereka semuanya akan tenggelam."

Maka setelah itu Nabi Nuh as. serta para pengikutnya yang berjumlah kira-kiran 80 orang sahaja itu pun mulalah membuat kapal seperti yang diperintah Allah SWT. Mereka telah mengumpulkan kayu-kayu serta bahan-bahan lain yang diperlukan untuk menyiapkan kapal itu secepat mungkin sebelum datangnya seksa Allah itu. Apabila melihat Nabi Nuh as. serta pengikut-pengikutnya itu beramai-ramai membuat kapal, mereka pun mengejek serta mentertawakannya. Mereka menyangka Nabi Nuh as. sudah tidak siuman lagi kerana membina kapal di tengah-tengah kota.

Sesetengah mereka telah mengejek Nabi Nuh as. dengan kata-kata antara lain demikian maksudnya:

"Hai Nuh! Selama ini engkau cuba mendakwa kepada kami bahawa engkau seorang Nabi, tetapi sekarang kenapa engkau mahu menjadi seorang tukang kayu pula? Apakah engkau sudah bosan menjadi Nabi lalu hendak menjadi tukang kayu pula?

Ada pula yang berkata mengejek, "Apa gunanya kapal yang engkau buat itu, sedangkan di sini bukannya sungai atau laut?" Dan berbagai macam lagi kata-kata ejekan yang mereka lemparkan ke atas Nabi Nuh as. serta pengikutnya. Tetapi Nabi Nuh as. hanya menanti perintah Allah SWT sahaja tentang apa yang harus Baginda lakukan bila datangnya seksa Allah yang dijanjikan itu.

Tidak lama selepas itu Allah SWT pun memerintahkan Nabi Nuh as. supaya membawa sekalian pengikutnya yang beriman serta binatang-binatang ternak mereka yang berpasang-pasangan segera naik ke kapal. Kemudian dengan kuasa Allah SWT tiba-tiba tercurahlah air sebesar-besarnya dari langit jatuh ke bumi, hingga dalam waktu sebentar sahaja seluruh muka bumi negeri itu digenangi oleh air banjir. Air bah itu semakin lama semakin naik hingga habis rumah-rumah dan bukit-bukit menjadi tenggelam. Tetapi syukurlah ketika itu sekalian pengikut Nabi Nuh as. yang beriman telahpun berada di atas kapal.

Semasa terjadinya malapetaka ini maka sekalian kaumnya yang engkar itu bertempiaran lari untuk menyelamatkan diri mereka. Ada yang cuba memanjat pokok, ada yang lari ke arah bukit dan sebagainya lagi. Tetapi segala usaha mereka itu sia-sia belaka kerana air bah itu semakin lama semakin tinggi, hingga menenggelami bukit-bukit yang tinggi.

Ketika bah itu mengganas dengan hebatnya, Nabi Nuh as. ketika itu sedang berdiri di atas kapalnya melihat keadaan kaumnya yang engkar. Tiba-tiba beliau terpandang kepada Puteranya yang bernama Kana'an yang durhaka kepadanya. Puteranya itu cuba memanjat bukit yang tinggi untuk menyelamatkan dirinya. Melihat keadaan Puteranya itu, Nabi Nuh as. lalu berteriak kepadanya: "Hai anakku! Marilah ikut ayah supaya engkau selamat. Marilah ke mari hai anakku sebelum terlambat. Jangan engkau bersama-sama orang-orang yang kafir itu."

Demikian Nabi Nuh as berseru kepada Puteranya. Sekalipun Puteranya itu durhaka, namun dalam keadaan yang merbahaya itu timbul juga belas kasihan seorang ayah terhadap anaknya. Seorang ayah yang bagaimana marah sekalipun akan bersedia mengampunkan kesalahan anaknya bila melihat anaknya dalam bahaya. Apa lagi seorang Nabi atau Rasul yang amat sopan dan pemaaf itu. Lagipun siapa yang mahu melihat anaknya sengsara dalam neraka kelak kerana enggan beriman kepada Allah SWT seperti halnya dengan Putera Nabi Nuh as.

Tetapi Allah SWT berkuasa memberi petunjuk kepada mana-mana hambanya yang dikehendakiNya. Sekalipun Nabi Nuh as. puas menyeru Puteranya supaya naik ke atas kapal itu, namun Puteranya itu masih juga sombong dan degil. Dia menjawab: "Aku tidak mahu ikut ayah, akan akan cuba memanjat gunung yang tinggi agar terselamat dari air bah."

Demikianlah akibatnya jika seseorang manusia itu tidak mendapat hidayat Allah SWT, dia akan terus kekal dalam kesesatannya seperti Putera Nabi Nuh as. Nabi Nuh as. berasa amat sedih sekali melihat nasib Puteranya yang mati dalam ombak yang bergulung-gulung dengan hebatnya itu. Dengan linangan air mata Nabi Nuh as. berkata: "Ya Allah, bukankah Puteraku termasuk keluargaku sendiri?"

Kata-kata Nabi Nuh as. itu dijawab oleh Allah dalam firmanNya yang bermaksud:

"Kami hanya berhak menolong orang-orang yang beriman sahaja." Selain dari itu, Allah SWT telah mengilhamkan kepada Nabi Nuh as. bahawa Puteranya itu yang durhaka itu bukanlah keluarganya kerana dia kafir dan durhaka. Allah SWT juga mengilhamkan kepada Baginda supaya jangan meminta-minta lagi kepada Allah tentang apa yang tidak diketahuinya. Allah SWT berfirman antara lain maksudnya:

"Aku ajari engkau ya Nuh, tentang apa yang engkau masih jahil."

Setelah itu Nabi Nuh as pun berasa insaf di atas kesalahannya lalu bersyukur kepada Allah SWT kerana telah menyelamatkan dirinya serta kaumnya yang beriman dari seksa yang maha hebat itu.

Bah yang hebat itu telah menelan semua kaumnya yang kafir lagi durhaka. Tidak lama kemudian langit mulai tertutup dan berhenti mencurahkan air, sedang bumi telah menghisap semua air yang mengalir. Kapal Nabi Nuh as. yang khabarnya terhenti di atas puncak sebuah gunung yang bernama Judy. Khabarnya hingga sekarang pakar-pakar sejarah masih mencari bekas-bekas kapal yang bersejarah itu - Luqman Hakim

PENGAJARAN DARI KISAH NABI NUH AS. INI:
Kemelut yang sedang melanda dalam negara kita dewasa ini berpunca dari bawaan ahli-ahli politik yang tidak pernah kenal erti bersyukur dan berterima kasih. Menangpun mereka masih terus menerus menyerang kerajaan yang memerintah, apatah lagi jika menang menguasai negara Malaysia kelak. Mahu dihapus mereka semua pemimpin yang menentang dasar atau yang punya ideologi berbeza dengan mereka.

PAS sebuah parti yang sering mendakwa kononnya mereka adalah sebuah parti yang berjuang untuk menegakan ajaran Islam, maka elok sangatlah fahamai secara mendalam akan kisah dan peristiwa yang berlaku di waktu zaman Nabi Nuh as itu agar ramai pengikut PAS tidak akan terus tersesat bersama-sama dengan pemimpin-pemimpin atasan mereka yang kini sedang sibuk bersekongkol dengan kafir AmBabiga Sriveershit mahu mengadakan perhimpunan haram BERSHIT 2.0 pada 9 Julai depan.

Ahad, Jun 26, 2011

BERSHIT 2.0: Eh! eh!? KJ juga terima SMS ugutan? Pelik juga...

"Satu laporan polis akan dibuat hari ini oleh Setiausaha Kerja Pemuda UMNO, Datuk Megat Firdouz Megat Junid yang turut menerima SMS yang sama," - KJ
SEPANG 26 Jun 2011 - Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin hari ini menerima ugutan bunuh yang dituju kepada Pemuda UMNO berhubung penyertaan mereka dalam Perhimpunan Patriot pada 9 Julai bulan depan.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau berkata, beliau menerima ugutan itu melalui khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar pada tengah malam tadi.

"Satu laporan polis akan dibuat hari ini oleh Setiusaha Kerja Pemuda UMNO, Datuk Megat Firdouz Megat Junid yang turut menerima SMS yang sama," katanya ketika ditemui di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) di sini, hari ini - Akhbar Kesayangan PAS 

Aku :
Aduhaiii!!!.. makin kalut !
Datuk Hisham oiiii..!!! lihat tu,,,kan ke penyakit SMS ugutan dah jadi satu virus dalam masyarakat kita, lihatlah betapa cepat pula ia merebak. Buat laporan Polis pulak dah..

Kalau dulu yang biasa terima SMS ugutan bunuh hanya orang-orang Pakatan Haram, pasal dia orang senang nak tuduh orang-orang Barisan Nasional yang punya angkara sebab mereka sudah cop orang2 BN tu memang jahat dan kejam sementara orang2 Pakatan Haram tu baik-baik belaka, bila berjalan pijak semut pun tak mati.

Hari tu, dah berapa kali dah pemimpin-pemimpin atasan dalam Pakatan Haram yang kononnya ada terima SMS ugutan bunuh, tapi lepas tu nyata sekali mereka bebas bergerak ke sana ke mari tanpa rasa takut dan malu macamlah tak ada sebarang ancaman bunuh terhadap nyawa mereka. Mereka tak sayangkan nyawa ke? Nak kata tak, payah juga, mereka buat juga laporan polis.

Contoh paling 'seksi' Anwar Ibrahim, dulu dia pernah kena ugutan. Bukan sebarang ugutan, juga bukan pakai SMS ugutan bunuh kalau ikut tipu dialah, tapi melalui mimpi ngeri dia yang baru selesai meliwat mangsanya yang masih muda belia lagi. Itu yang buat dia lari lintang-pukang ke Pejabat Kedutaan Turki konon nyawa dia dalam bahaya tapi sampai ke hari ini dia masih juga selesa makan karipap sambil minum kopi tongkat ali sambil menyondol pula si amoi keluaran negara China.

Lepas tu, seperti penyakit yang berjangkit, ugutan bunuh sudah jadi macam satu perkara yang harus dalam permaian politik Pakatan Haram untuk berdepan dengan Barisan Nasional. Tian Chua, Nurul Izzah dan ramai lagilah pemimpin dalam Pakatan Pembangkang tu yang kononnya ada terima SMS ugutan bunuh, tapi semua juga sama macam Anwar masih hidup lagi malah semakin ligat pulak mengganggu ketenteraman awam dan menghina mahkamah.

Baru-baru ini lagi, Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar telah membuat satu laporan polis bahawa dia ada menerima satu SMS ugutan yang mahu menculik anaknya... DAN agak-agaknye KJ pun dah berkira nak buat benda drama yang sama tapi tak jadi,,,pasal tak reti nak buat skrip. Jadi dia ambil keputusan untuk berdiam diri...hehe

Lepas tu bila YB Nurul Izzah serang Ahli Parlimen Pasir Mas YB Datuk Ibrahim Ali berkaitan isu BERSHIT 2.0, tanpa disangka YB Khairy pun bingkas bangun turut menyerang YB Datuk Ibrahim Ali walaupun pada hari berkenaan 9 Julai dia juga akan turut serta dalam perhimpunan haram itu. Tapi belum lagi BERSHIT 2.0 dianjurkan dan belum lagi KJ turun berdemo, tetiba saja dia terima SMS ugutan... macam serupa saja permainan dia orang ni...

Jumaat, Jun 24, 2011

Apa?!!! AmBABIga pun tau takut mati rupanya !!!

Berani buat berani tanggunglah AmBABIga..!!! hahaha! ! !...baru kau tahu tinggi rendahnya langit tu!!!

Pihak Polis dah tegah kau sama Mat Syabu supaya jangan anjurkan BERSHIT 2.0 bulan depan tapi kau berdua makin berdegil. Kau berdua mahu juga teruskan. AmBABIga kau sama Mat Syabu sebenarnya mahu isytihar perang terhadap Ke Bawah Duli Yang Di Pertuan Agong. Orang mungkin ramai yang belum sedar akan hal ini.

AmBABIga, kau baru saja terima SMS ugutan bunuh, tapi kenapa pula mengelabah. Tau pun takut. Last-last pihak Polis juga kau cari tempat berlindung, kenapa tak pergi minta bantuan daripada Majlis Peguam, DAP, PKR atau PAS. Kan hari-hari juga Majlis Peguam selalu menghentam pihak Polis. Tak Tahu malu ke bawa muka pergi Balai Polis.

AmBABIga, kalau kau dengar suara rakyat yang sukakan kedamaian minta kau sama Mat Syabu hentikan kerja gila kau orang berdua, mana mungkin kau akan terima SMS ugutan seperti itu, tapi itulah...janganlah kau wahai AmBABIga ingat semua rakyat Malaysia ini setuju dengan kerja gila kau sama Mat Syabu tu...p jahanamlah dengan BERSHIT 2.0 tu...

Pihak Polis tak usahlah melayan AmBABIga tu...buang masa saja...kan dia juga selalu cerca dan hina polis dulu,,bila dah terdesak macam tu baru tahu cari polis... pirahhhhhhh!!!... lah kau AmBABIga sama Mat Syabu kaki khalwat !!!

Khamis, Jun 23, 2011

Tidakkah ancaman Ambabiga sebenarnya perang terhadap YDA Agong??

Pendapat saya berkenaan usaha haram yang sedang dijalankan oleh BERSHIT 2.0 pimpinan S. AmBABIga yang mahu menganjurkan perhimpunan secara besar-besaran di Ibu Negara pada 9 Julai depan tidak ubah seperti satu kegiatan militan yang mahu melancarkan perang terhadap Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong sebagaimana yang pernah dilakukan oleh kumpulan pengganas Al Maunah satu ketika dulu.

Kalau perbuatan Al Maunah dulu boleh dikategorikan dalam jenayah perang menentang Ke Bawah Duli Yang Di Pertuan Agong, tetapi mengapa tidak kepada AmBABIga Sreenevasan. Saya melihat perkembangan ini dari sehari ke sehari semakin menjurus kepada keganasan yang melampau dengan pihak kerajaan dilihat semakin meningkatkan tahap keselamatan di samping pihak BERSHIT 2.0, DAP, PKR dan PAS pula mulai mengatur langkah bersama menjelang perhimpunan haram itu nanti.

Di saat kumpulan Al Maunah sudah bertindak pihak kerajaan baru saja tersedar dan pantas bertindak tetapi hakikatnya perkara sudahpun berlaku dan mana mungkin bagi pihak keselamatan untuk bersiap sedia berdepan dengan sebaran ancaman sebab semua itu tidak diduga sama sekali boleh berlaku dalam negara ini namun berlainan pula dengan ancaman daripada pihak BERSHIT 2.0 yang sudah berbulan-bulan sebelumnya telah mengumumkan untuk melakukan perhimpunan haram tetapi seolah-olah dipandang ringan oleh Kementerian Keselamatan Dalam Negeri (KDN) dan DS Hishamuddin.

Maka itu, demi untuk keamanan dalam negara, keselamatan rakyat berterusan, keharmonian penduduk Malaysia serta kedaulatan negara ini, adalah suka diingatkan bahawa andaikata seluruh rakyat Malaysia boleh melihat bahawa ancaman yang sedang dimainkan oleh AmBABIga ketika ini iaitu untuk demo BERSHIT 2.0 nanti sebenarnya bukanlah mensasarkan Suruhanjaya Pilihan Raya tetapi lebih kepada untuk melancarkan perang terhadap Ke Bawah Duli Yang Di Pertuan Agong, lalu setelah mengambil kira semua itu maka kita sangat mengharapkan agar Ambiga Sereenavasan ditangkap dibawah Akta Hasutan serta ditahan dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri ISA.

Perlu kita ingat bahawa selain SPR, Suruhanjaya lain seperti SPRM, SUHAKAM, SUARAM dan bermacam-macam lagi Suruhanjaya semuanya diperakui setelah mendapat perkenan daripada Ke Bawah Duli Yang Di Pertuan Agong, oleh itu mana-mana pihak yang cuba untuk mencabar atau menyerang suruhanjaya-suruhanjaya berkenaan maka bermakna mereka juga dengan sendirinya telah bercadang untuk melancarkan perang terhadap Baginda.

AmBABIgaKu: Puisi istimewa A. Samad Said untuk BERSHIT 2.0

AmBABIgaKu

Dikala Bersih itu...~~~~~~~~~~~

Coba dikotori tangan-tangan yang tercemarrrrrrr...~~~~~~~~

Kau, datang bukan diundang...~~~~~~~~~~

Juga, pergi kau itu yang mereka nanti...~~~~~~~~

AmBABIgaKu

Tetapi, aku, aku bukan mereka...~~~~~~~~~

Juga, mereka, iya...mereka bukan aku...~~~~~~~

AmBABIgaKu

Apa jua kemahuan...mu...~~~~~~~~~~~

Ya AmBABIgaKu...kanku turuti segala-galanya...~~~~~~~~

Iya!!!...akan kupenuhi........

Dulu, ya...AmBABIgaKu,,,dulu...PPSMI sudah kulebur menjadi debu~~~~~~~~

Inikan pula...SPR, SPRM, PDRM, KDRM, DS HISHAM...~~~~~~~~~

Ya,,,AmBABIgaKu, akan ku pasti mereka juga seperti PPSMI...~~~~~~~

Bagai pasir di negeri Selangor....,,,,

Bagai Ladang rakyat di Kelantan....,,,,,

Bagai Kampung Buah Pala di Pulau Pinang...,,,,,

AmBABIgaKu

Akanku bersihkan mereka...~~~~~~~

bagai Azizan gosok Mahfuz dengan Taib Azamudin...~~~~~~

Ya,,,,,AmBABIgaKu...adios!!!2.0!!!K/O

Try, test, cuba, uji !!!

ok... "berhenti makan sebelum kenyang" - YABhg Tun Dr. Mahathir Mohamad.

Rabu, Jun 22, 2011

Blog: Pang5 Perang Cyber, Papa Gomo, Muka Petang & Badut Rakyat ???

Saya tengah mengalami kesukaran untuk memuatnaik gambar untuk artikel baru. Sejak dari pagi tadi hingga kini. Agaknya berpunca dari masalah komputer atau entahlah !

Saya juga berdepan masalah untuk membuat akses ke beberapa blog tertentu yang saya pautkan di laman blog ini iaitu http://penembak-tepat.blogspot.com/ , http://papagomo.blogspot.com/ , http://mukapetang.blogspot.com/ dan http://badutrakyat.blogspot.com/ sejak dari awal pagi ini kerana seperti biasa saya akan melayari setiap blog yang di linkkan untuk membaca tulisan rakan-rakan blogger walaupun jarang meninggalkan komen untuk mereka, namun hanya pada pagi ini saya dapati ada masalah untuk saya berbuat demikian.

Akan tertera di skrin pemberitahuan ini jika setiap kali saya mengklik ke blog-blog seperti yang tersenarai di atas, contoh dibawah...

Windows Internet Explorer
(X) Internet Explorer cannot open the Internet site: http://penembak-tepat.blogspot.com/.
Operation aborted

Harap mereka dapat memberi perhatian akan masalah ini sebab dikhuatiri akan berlaku pula gejala menggodam terhadap blog-blog yang pro-kerajaan setelah terjadinya serangan penggodam ke atas portal-portal milik kerajaan dan swasta baru-baru ini.

DAP Sarawak bertindak tepat, sesuai dengan tingkahlaku !

Bagi saya, isu pemakaian pakaian rasmi Dewan Undangan Negeri Sarawak semasa upacara pembukaannya oleh TYT Yang Di Pertua Negeri Sarawak Tun Datuk Patinggi Abang Haji Muhammad Salahuddin semalam adalah sesuatu yang lama dah saya jangka akan berlaku sebab itu satu perkara sesuai dengan siapa pelakunya.

Memang sesuai dan wajar sekalilah bagi DAP Sarawak yang memilih untuk tidak memakai costum rasmi DUN Sarawak itu atas alasan harga baju berkenaan terlalu mahal namun sebab utama ialah kalau sebut soal hendak hormat menghormati orang lain tiada pernah wujud sama sekali dalam naluri mereka. Puak-puak berkenaan mana ada perasaan mahu menghormati adat dan budaya kaum lain sebenarnya.

Memang bertuah sangatlah mana-mana rakyat Sarawak yang telah memilih pemimpin-pemimpin yang nyata punya kesedaran sivik paling teruk dan rendah di Bumi Kenyalang ini sebagai wakil mereka ke Dewan Undangan Negeri Sarawak. Syabas dan Tahniah buat pengundi yang berwakil rakyatkan pemimpin yang angkuh dan sombong seperti barisan 12 ADUN-ADUN DAP Sarawak itu !

Selepas ini pihak pengurusan DUN Sarawak hendaklah memastikan agar pakaian-pakaian rasmi DUN Sarawak itu tidak disentuh atau dipakai oleh mana-mana wakil rakyat DAP Sarawak selagi mereka masih terbawa-bawa dengan sikap tidak bertamadun sama seperti yang diamalkan oleh ADUN-ADUN DAP Perak seperti Nga Kor Ming dan Ngeh Ko Ham supaya pakaian berkenaan tidak turut tercemar.

KJ berlagak seperti Ketua Polis Negara - Datuk Ibrahim Ali

Kalau diamati betul-betul tindak-tanduk YB Khairy Jamaluddin selama ini tika beliau memberi reaksi bila ada saja berlakunya perkembangan disekeliling kita, seakan-akan tindakan beliau lebih condong kepada cara pihak Pakatan Pembangkang yang memang gemar menekan lawan walau dengan berbagai cara.

Jadi patut sangat dan tepat sekalilah apabila YB Datuk Ibrahim Ali menyelar KJ ini berlagak seperti Ketua Polis Negara kerana "memberi arahan" kepada pihak polis agar menyiasat beliau di bawah Akta Hasutan berkaitan tuduhan yang menyebut Datuk Ibrahim Ali menghasut kaum Cina sebagaimana juga yang turut di dakwa oleh MP Lembah Pantai YB Nurul Izzah.

Dan yang sangat kelakarnya apabila Datuk Ibrahim Ali juga turut menggelarkan Penasihat DAP Lim Kit Siang sebagai seekor LEMBU TUA (LIAT), kalau direbus pun tidak akan lembut lagi ha!ha!ha!...

Selasa, Jun 21, 2011

Datuk Ibrahim Ali jadi saksi cinta KJ & Nurul kembali bertaut...

"Oleh itu, saya sangat kecewa dengan kata-kata bersifat menghasut dan bahasa kesat digunakan oleh Datuk Ibrahim Ali berkaitan dengan Himpunan Bersih 2.0," - YB Nurul Izzah Anwar, Ahli Parlimen Lembah Pantai dan Naib Presiden PKR.

"Saya mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan yang dikeluarkan oleh Ibrahim Ali yang seolah-olah mengugut masyarakat Cina.
"Ini kenyataan yang rasis, menghasut, bahaya yang perlu diambil tindakan terhadap beliau. Ini adalah satu ugutan terhadap satu-satu kaum lain di Malaysia, secara jelas dan nyata," - YB Khairy Jamaluddin Abu Bakar, Ahli Parlimen Rembau dan Ketua Pemuda UMNO Malaysia.
Khairy : "Hello~~~hi NI(Nurul Izzah)... !, pe khabar NI kat sana?, cmner dengan BERSIH 2.0?"

Nurul : "Hello~~~hi KJ(Khairy Jamaluddin)... !, khabar baik, I baik-baik jer kat sini. BERSIH 2.0???..haaa...tu lah, I tengah marah betullah dengan Datuk Ibarhim Ali tu sayang,,,dia pula yang lebih-lebih nak kacau daun rancangan kita..."

Khairy : "Oooo tak pe, sayang jangan risau, esok lusa atau sekarang I sanggup kutuk Ibrahim Ali tu demi sayang dan demi cinta kita berdua, I sanggup buat apa saja... sayang tau tak, baru lagi juga I dah buat Tun M tak senang hati...I mahu kerajaan hentikan L.I.D yang selalu kerajaan buat kat Langkawi tu..., I cakap semua tu tak de faedah..kali, kali Robert Mugabe...dah lama dah!!!"... hebatkan I sayang?"

Nurul : "Oooo cam tu ke???... sayang KJ !!

Anak Merdeka:
Nampaknya kedua-dua Ahli Parlimen ini selalu saja seiya sekata dalam perkara tertentu. Kenyataan kedua-duanya juga sering mengekori serta saling menyokong sesama mereka. Kalau biasa Nurul ada buat kenyataan pasal Datuk Ibrahim Ali atau yang lain-lainnya, pasti ada kenyataan daripada Khairy menyusul selepas itu mengenai perkara yang sama.

Tak ketara menyokong, tetapi ketara sangat mereka berdua punya hubungan yang misteri dan ianya semakin berbau bila isu Datuk Ibrahim Ali dituduh cuba mengugut kaum Cina di negara ini oleh kedua-duanya.

Saya ada baca kenyataan YB Datuk Ibrahim Ali berkaitan dengan perhimpunan haram yang bakal dianjurkan oleh BERSIH 2.0 pada 9 Julai depan, namun saya dapati tiadapun kenyataan itu boleh dianggap sebagai menghasut tetapi bagaimana pula Khary dan Nurul boleh punya pendapat sedemikian. Pelik juga.

YB Datuk Ibrahim Ali cuma mengingatkan agar kaum Cina kalau boleh pada 9 Julai depan tak perlulah keluar rumah dan bolehlah sediakan bekalan makanan dirumah. Itu cuma satu peringatan daripada seorang pemimpin Melayu kepada rakyat daripada kaum Cina, apa salahnya. Itu juga sebagai tanda prihatin Datuk Ibrahim Ali kepada kaum Cina.

Bagus juga kalau Datuk Ibrahim Ali memberi ingatan serupa itu dan sepatutnya Datuk Ibrahim Ali memberi ingatan kepada seluruh penduduk sekitar Kuala Lumpur tak kira bangsa dan agama mereka supaya jangan keluar pada hari tersebut demi untuk mengelak daripada berlakunya sebarang keadaan yang tidak diingini.

Kalau Nurul Izzah dan KJ mahu tahu siapa sebenarnya yang menghasut lihatlah muka Mat Syabu dan S. Ambiga dan bukannya Datuk Ibrahim Ali. Kedua-dua mamalia itulah yang menghasut orang ramai supaya keluar beramai-ramai pada tarikh berkenaan untuk menyertai perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9 Julai tanpa memikirkan akan keselamatan rakyat yang telah diperdayakan oleh mereka sekiranya berlaku rusuhan pada saat itu.

Nurul Izzah: "Ya, papa saya lebih pengecut daripada Ibrahim Ali"!!!

"Memanglah papa I pengecut orangnya, dulu dia lari ke pejabat kedutaan Turki, ingat orang nak kenakan dia..tapi tak de juga..lepas tu, orang suh bersumpah mubahalah takut, orang minta serahkan DNA tak nak, orang minta tunjukkan mana jam Omega tak mau, hari-hari papa I minta tangguh prosiding kat mahkamah, letihlah I...!! ya...papa I memang lebih takut daripada Datuk Ibrahim Ali " - YB Nurul Izzah.

Isnin, Jun 20, 2011

Anaklah ikan lah ikan dimakan ikan !!!

KOTA BHARU KELANTAN 19 Jun 2011 - Seorang mekanik dan anak perempuannya mengaku bersalah di Mahkamah Tinggi Syariah di sini hari ini, kerana bersekedudukan selama tujuh tahun sehingga melahirkan tiga orang anak.

Anak Merdeka terkejut;
"anaklah ikan lah ikan dimakan ikan... ikan lah kecil tulangnya banyak tulangnya..."


Bilik 121 juga terdapat didalam Hotel Perdana kat Kota Bharu Kelantan. Dulu, kata orang...Mat Syabu disitulah dia kena tangkap khalwat dengan pasangannya yang juga bini orang.


Ini kes haruan makan anak, anak haruan juga makan bapa haruan sehingga dapat anak haruan baru berlaku di Kelantan. Apa agaknya reaksi Menteri Besar Kelantan mengenai isu ini ?


Bukan tiada berlaku perkara-perkara seperti itu di negeri lain, memang ada juga tetapi kes yang kali ini di Kelantan kalau di ikut, mustahil ianya boleh berlaku di dalam sebuah negeri yang diperintah oleh PAS...

Ahad, Jun 19, 2011

Malaysia duduki tempat ke-19 negara paling aman di dunia !

PETALING JAYA 19 Jun 2011 - Sikap kesederhanaan majoriti rakyat telah membawa Malaysia menduduki tempat ke-19 negara paling aman dalam Indeks Keamanan Global (GPI) 2011, daripada 150 negara yang dibuat kaji selidik, naik tiga anak tangga berbanding kedudukan pada tahun lepas.

Anak Merdeka ;
Sepatutnya sebagai rakyat Malaysia kita harus berbangga dengan pencapaian sedemikian yang diraih oleh negara ini di dalam mengekalkan keamanan sedia ada disamping terus mempertingkatkan rekod cemerlangnya sebagai salah satu negara paling aman diantara ratusan negara lain yang ada di muka bumi ini.


Kita juga sebenarnya sangat bertuah kerana telah dianugerah dengan sebuah kerajaan iaitu Barisan Nasional yang nyata memiliki keupayaan luarbiasa didalam mewujud dan mengekalkan suasana aman dan makmur untuk rakyatnya agar dapat terus bernafas dengan selesa, tenang dan harmoni dalam negara ini walaupun mereka datang daripada latar belakang kaum, kepercayaan agama, adat budaya serta bahasa yang berbeza.


Tetapi paling malang sekali apabila semua itu tidak pernah diiktiraf serta dihargai oleh sebilangan kecil rakyat negara ini sendiri, mereka seolah-olah mahu agar keadaan dalam negara kita yang aman sebegini bertukar suasana menjadi bergolak dan sentiasa berada didalam keadaan yang huruhara selagi tuntutan nafsu gila mereka untuk merampas kuasa secara paksa daripada kerajaan sedia ada belum lagi dapat dipenuhi.


Ada dua kembimbangan kita pada waktu ini iaitu samada Kementerian Dalam Negeri yang sekarang ini masih diterajui oleh Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein mampu atau tidak untuk mematahkan semua rancangan jahat pihak Pakatan Pembangkang melalui BERSIH 2.0 pada 9 Julai depan atau pihak BERSIH 2.0 yang kononnya tetap dengan hasrat mereka untuk mengadakan perhimpunan haram itu, dan jika KDN gagal berfungsi pada waktu sebelum itu maka bermakna pihak BERSIH 2.0 telah berjaya dengan niat dan muslihat keji mereka dan ini sudah tentu akan merugikan negara dari segi ekonomi dan maruahnya apabila berlaku sesuatu yang tidak diingini.


Harap sangatlah agar pihak KDN berani dan tegas terhadap dua ekor mamalia berkembar seperti yang terdapat dalam gambar yang diatas. Kedua-duanya ada agenda masing-masing, dan untuk mencapai niat mereka sanggup buat apa saja termasuk sanggup melakukan perkara-perkara yang ditegah, sanggup melanggar undang-undang negara, sanggup untuk membelakangi kepentingan negara semata-mata mahu memenuhi segala muslihat kotor dan jijik mereka masing-masing.

Sabtu, Jun 18, 2011

Hukuman "pasung" sesuai untuk penggodam !

ISA hanya dua tahun. tak sesuai... jadi hukuman yang agak setimpal sesuai dijatuhkan ke atas penjenayah siber yang suka menggodam mana-mana portal atau laman web milik kerajaan ke atau swasta hanyalah hukuman "pasung" bukan pancung.

Pasung, kaki dirantai dan letakkan didalam sebuah bangsal padi yang banyak tikus. Dan hukuman pasung juga harus dikenakan kepada mereka yang berhasrat untuk menganjurkan perhimpunan haram BERSIH 2.0 pada 9 Julai depan. KDN harus berani !!!

Jumaat, Jun 17, 2011

PAS akan tarik balik Darjah Kebesaran daripada Anwar dan mohon maaf !

Parti Kebajikan SeMalaysia atau dulunya Parti Islam SeMalaysia (PAS) kini sedang berusaha untuk menarik balik satu bintang kebesaran yang pernah mereka anugerahkan kepada Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim satu ketika dahulu lebih kurang 15 tahun yang lalu iaitu sekitar tahun 1996 hinngga 1998.

Pingat kebesaran berkenaan PTGP atau Peliwat Tegar Gagah Perkasa yang membawa gelaran "Al Juburi" pada waktu itu telah disampaikan oleh Mohamad Syabu atau Mat Syabu dan disaksikan oleh Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang, Datuk Nik Aziz Nik Mat, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Mahfuz Omar, Salahuddin Ayub, Ustaz Nasharuddin Mat Isa, Khalid Samad, Azmin Ali dan ramai lagi pemimpin-pemimpin PAS dan DAP.

Menurut Mat Syabu yang kini telah menjadi Timbalan Presiden PAS, penarikkan darjah kebesaran itu daripada Anwar Ibrahim terpaksa dilakukan adalah selaras dengan keputusan Presiden parti YB Datuk Seri Hj Abdul Hadi Awang yang baru-baru ini yang telah menggugurkan konsep asal PAS iaitu negara Islam dalam perjuangan mereka serta menggantikannya dengan perjuangan baru iaitu Negara Kebajikan meniru dari apa yang telah lama dilakukan oleh kerajaan Barisan Nasional selama ini.

Tambah Mat Syabu lagi, sebelum Bintang Kebesaran itu diambil balik daripada Anwar, satu majlis kesyukuran serta kemaafan akan turut diadakan bagi memohon jutaan ampun dan maaf daripada Anwar atas penarikan semula darjah kebesaran itu oleh pihak PAS yang secara otomatik akan menggugurkan gelaran "Al Juburi" daripada nama Anwar Ibrahim.

Agaknya ini adalah sebahagian daripada kempen permulaan "BERSIH 121" yang diketuai oleh Ambabiga Sreenevavisan dan Mohamad Syabu pada 9 Julai kononnya adalah tarikh kemuncak perhimpunan haram itu akan berlangsung...

Bob Lokman masuk PAS, Siti pulak masuk Askar !

(gambar kecil atas): kelihatan Datuk Siti Nurhaliza sedang bersalaman dengan Menteri Pertahanan Malaysia YB DS Ahmad Zahid Hamidi selepas beliau dan rakan-rakan artis yang lain menyerahkan borang permohonan untuk menyertai pasukan Askar Wataniah.

(gambar kecil bawah): Pelawak, penyanyi dan pelakon Bob Lokman kelihatan sedang bersalaman dengan Menteri Besar Kedah YAB DS Azizan Abdul Razak selepas beliau menyerahkan borang masuk syurga PAS.

(gambar kanan): wajah Bob Lokman yang terperanjat dengan perbezaan wujud antara dia dengan Datuk Siti di mana dia tak menduga sama sekali bahawa tindakan melulu yang dibuatnya sebelum ini dengan masuk parti PAS adalah satu kesilapan yang amat besar manakala keputusan Datuk Siti untuk masuk menyertai pasukan barisan hadapan negara adalah satu keputusan yang berani dan tepat. Bingung dengan keadaan itu, Bob Lokman mula menjadi sasau dan sering ketawa sendiri !
Syabas dan Tahniah buat Penyanyi No. 1 Negara Datuk Siti Nurhaliza serta rakan-rakan artisnya yang lain kerana telah menunaikan sebahagian daripada tanggungjawab mereka selaku rakyat Malaysia dengan menyertai pasukan pertahanan negara iaitu masuk sebagai askar wataniah.

Jika dulu seorang pelawak terkenal, penyanyi kurang terkenal dan pelakon yang dikenali yakni Bob Lokman telah masuk kedalam PAS namun kini seorang lagi tetapi artis wanita telah mengambil satu keputusan yang amat jauh berbeza daripada yang dibuat oleh Bob Lokman apabila mengambil keputusan jauh lebih berani daripada pelawak berkenaan dengan menyertai salah satu cabang dalam pasukan Angkatan Tentera Malaysia.

Kalau Bob Lokman masuk PAS dengan niat tertentu iaitu untuk membantu PAS, DAP dan PKR menabur fitnah terhadap Kerajaan Barisan Nasional juga pihak lain yang tidak sebulu dengan mereka disamping mahu melihat keadaan keselamatan dalam negara menjadi huru-hara tetapi sangat berlainan dengan Datuk Siti Nurhaliza yang masuk Tentera Malaysia agaknya memang dengan satu niat yang murni iaitu untuk menabur khidmat bakti kepada nusa dan bangsa disamping untuk sama-sama mempertahankan kedaulatan serta keamanan negara.

Khamis, Jun 16, 2011

Kartun kes rogol:kenapa PUM hanya berang kepada Utusan Malaysia, akhbar lain bagaimana???

Pelik sangat dengan reaksi Persatuan Ulama Malaysia (PUM) berkenaan dengan penyiaran satu karikatur oleh akhbar arus perdana Utusan Malaysia yang menggambarkan seorang mangsa rogol sedang membuat aduan kes yang dihadapinya kepada dua jabatan yang berbeza iaitu satu jabatan agama manakala satu lagi pihak polis serta mendapat layanan berbeza juga daripada kedua-dua agensi tersebut.

PUM dalam pada itu terus menghentam Utusan Malaysia selain mendesak supaya kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap Utusan ekoran penyiaran kartun yang disifatkan oleh PUM sebagai menghina ajaran agama Islam. Disini saya bukannya nak sentuh samada saya bersetuju atau tidak dengan tuduhan menghina oleh PUM ke atas Utusan Malaysia berkaitan isu berkenaan tetapi saya cuba nak mempersoalkan tindakan PUM yang agak kurang cerdik apabila menyerang Utusan Malaysia bagai lagak hero-hero pengecut dalam Pakatan Pembangkang yang sentiasa fobia dengan akhbar nadi umat Melayu itu.

Sukalah dinyatakan disini, andaikata PUM memang tiada agenda yang tersembunyi disebalik isu kartun berkenaan atau memang tiada kaitan dengan pemimpin-pemimpin politik tertentu di negara ini maka sangat dialu-alukan kepada PUM untuk membelek akhbar-akhbar lain selain daripada Utusan Malaysia seperti Suara Keadilan, Harakah, Roket, See Hua Daily News, Sin Chiew Jit Poh, Nanyang Siang Pau dan lain-lain lagi untuk edisi semalam dan hari ini pasti akan terjumpa dengan satu muka surat yang turut menyiarkan lukisan kartun tersebut dan apakah PUM juga mahu kerajaan mengambil tindakan yang serupa kepada akhbar-akhbar berkenaan sebagaimana tekanan mereka terhadap Utusan Malaysia ?

BERSIH perlu bermula dari rumah atau hotel - Mat Syabu

Timbalan Presiden PAS yang baru Mohamad Syabu atau Mat Syabu berpendapat bahawa amat perlu untuk semua pihak membersihkan diri bukan sekadar mandi ataupun mengelap badan tetapi seluruhnya termasuk jiwa dan hati, akal hinggalah ke pikiran semuanya harus bersih.

Tambah Mat Syabu lagi "apa gunanya kita melaung-laungkan perkataan bersih ditepi jalan sedangkan diri kita sendiri belum tentu lagi sama bersih seperti perkataan yang terkeluar dari bibir kita, makna bersih itu harus bermula dari dalam diri kita sendiri, harus bermula dari dalam keluarga, harus bermula dari dalam rumah atau sekurang-kurangnya harus bermula dari dalam hotel tempat kita menginap, dan kita tak nak melihat perlakuan kurang sopan seperti pernah diamalkan oleh YB Elizabeth Wong dulu akan merosakkan kebersihan sedai ada.

"Dan yang penting sekali, dibelakang kita..tu,,,ya dibelakang kita..penganjur tu harus juga bersih..,,bersih dari segala kekotoran..jangan cakap pasal bersih saja pandai walhal diri sendiri masih diselubungi kekotoran silam,,,maaf saya bercakap tentang itu..walaupun pahit tetapi harus kena telan juga, berani buat berani tanggunglah...jangan pulak jadi seperti orang tu" - Mat Syabu.

Betul ke ?

Rabu, Jun 15, 2011

RON97 turun 10 sen seliter mulai tgh mlm ini, apa kata mereka ?

 Pemberita : YB, apa pandangan YB berkenaan dengan harga petrol RON97 iaitu minyak kereta orang kaya yang akan mengalami penurunan harga mulai tengah malam ini iaitu RM0.10 sen untuk setiap liter ?

YB Karpal Singh : Errmmm...ermmm..ermmm baguslah tu,,,eh bukan !! Anwar... eh saya tak pakai minyak RON97, no komen ! lama dah saya guna RON95 tu lah pasal kereta saya lambat kalu nak potong kereta yang bergerakdi depan..
 Pemberita : Bagi YB pulak, adakah keputusan kerajaan untuk menurunkan harga petrol RON97 mulai tengah malam ini sebanyak RM0.10 sen seliter boleh melegakan pihak Pakatan Pembangkang yang selama ini begitu lantang bersuara bila setiap kali pihak kerajaan menaikkan harga minyak namun kali ini kerajaan telah membuat keputusan untuk menurunkannya pulak, jadi apa kata YB ?

YB Azmin Ali : Turun???... hari tu 4 Mei baru naik RM0.20 sen seliter, apesal pula kerajaan bagi turun balik, habislah kalau macam ni...tak boleh jadi ni, mesti buat isu baru...
 Pemberita : Tuan Guru berdua, ada tak komen apa-apa berkenaan dengan berita penurunan harga petrol RON97 yang akan dikurangkan sebanyak RM0.10 mulai tengah malam ini oleh kerajaan ?

YAB Datuk Nik Aziz Nik Mat : !!!Syukur, syukur, syukur alhamdulillah...,Ya Tuhan, berkatilah selalu kerajaan pimpinan YAB Datuk Seri Najib serta kabinet beliau dan limpahkanlah segala nikmat dan rahmat untuk mereka atas semua kebajikan yang telah mereka lakukan. Amin !

YB Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang : Ceh ! apa yang orang tua ni merepek,,,gila ke apa dia bagi doa untuk orang lain...,sia-sia saja aku tukar negara Islam ke negara kebajikan !
Mulai tengah malam ini harga petrol RON97 akan dikurang atau diturunkan sebanyak RM0.10 menjadikan kembali pada harga RM2.80 sen untuk setiap satu liter dan sudah tentu sekali berita ini akan menambah lagi derita hari Anwar Ibrahim yang masih kuat menyimpan angan-angan untuk menakluki Putrajaya walau dengan apa cara sekalipun.

Baru saja kerajaan menaikkannya sebanyak RM0.20 sen seliter pada 4 Mei lalu dan ini menyebabkan harga naik daripada RM2.70 sebelumnya kepada RM2.90 seliter selepas itu. Keadaan itu telah memberi peluang kepada pihak pembangkang untuk menghentam pihak kerajaan serta mempengaruhi pikiran rakyat dengan berbagai-bagai berita putar belit mereka.

Kini, apabila kerajaan membuat keputusan yang terduga seperti itu demi kesejahteraan rakyat, apa pula kata pembangkang selepas ini, adakah mereka mahu berterima kasih kepada pihak kerajaan atau akan terus menghasut rakyat untuk membenci kerajaan ?

344 peniaga di MPKB jadi mangsa pertama Negara Kebajikan PAS !

Sejak beberapa hari yang lalu hangat dalam berita Buletin Utama TV3 mengenai isu 344 orang peniaga di tapak MPKB Kelantan Negeri Serambi Mekah apabila mereka mendakwa sedang berhadapan dengan kesulitan yang amat luarbiasa setelah bekalan janakuasa elektrik ditempat mereka berniaga telah dipotong oleh pihak kerajaan PAS negeri atasan sebab-sebab agak kurang jelas.

Walauapapun alasannya, persoalan besar ialah tentang tindakan kasar yang diambil oleh pihak Kerajaan Berkebajikan ala PAS itu betul-betul telah menyulitkan segala urusan seharian para peniaga di situ sebabnya, bayangkan saja bagaimana mereka mampu untuk membuat sebarang urusan jual beli dengan para pelanggan ataupun berurusan sesama mereka di dalam yang gelap gelita tanpa sebarang cahaya dan kejadian seperti itu amat memalukan bagi sebuah kerajaan yang baru saja menukar dasar kerajaan dari Negara Islam kepada Negara Berkebajikan apabila sanggup bertindak menyekat rezeki rakyatnya sendiri.

Begitukah corak atau bentuk kebajikan yang akan dibawa oleh kerajaan Pakatan Pembangkang untuk rakyat sekiranya mereka berkuasa di Malaysia kelak ? Potong bekalan elektrik, bekalan air bersih kalau rakyat tak mampu bayar bil, sekat laluan jalanraya kalau rakyat tak mampu bayar insuran dan cukai jalan, halau rakyat dari rumah kalau tak mampu bayar sewa rumah atau tak mampu langsai hutang bank !?!

Selasa, Jun 14, 2011

Anjing Amerikanevasan mengamuk gara-gara dilarang masuk ke Sarawak !


Ada seekor anjing peliharaan Hillary Clinton serta Michelle Obama iaitu bini kepada Presiden Amerika Syarikat sudah bersedia untuk menggonggong tulang kerana awal bulan April 2011 lalu kerajaan negeri Sarawak telah mengharamkannya untuk menjejakkan kaki ke Bumi Kenyalang. Marah dengan tindakan yang diambil oleh kerajaan negeri Sarawak menghalang beliau masuk ke negeri ini lalu mamalia ini telah mengambil tindakan saman ke atas kerajaan negeri Sarawak.

Selain si anjing betina yang seekor tu, ada beberapa nama lain juga telah diharamkan atau disenarai hitam oleh kerajaan Sarawak atas beberapa faktor dan tentunya ialah kerana berkaitan dengan soal keselamatan dan kerajaan Sarawak melihat mereka ini iaitu seperti aktivis alam sekitar dari negara Switzerland Bruno Manser, Ahli Parlimen Subang YB Sivairasa Rasiah, Steven Ng, Cythia Gabriel, Wong Chin Huat dan Johan Tan jika dibiarkan berkeliaran atas Bumi Kenyalang akan menyebabkan keadaan dalam negeri Sarawak menjadi huru hara hingga mengancam keselamatan rakyat.

Tak cukup dengan menyaman kerajaan Sarawak, anjing betina ini mahu lagi menganjurkan perhimpunan haram BERSIH 2.0 pada 9 Julai bulan depan walaupun jelas ditegah oleh pihak berkuasa dan turut ditentang oleh ramai pihak namun anjing betina ini tetap juga berkeras tetap mahu mengadakannya kerana sedar segala tindakan beliau nanti pastinya akan mendapat perhatian serta restu daripada ramai pemimpin negara pengganas nombor satu di dunia iaitu Amerika Syarikat.

KDN: Tangkap dan tahan Ambiga Sreenavasan dibawah Akta ISA !!!

Tak sudah-sudah ! Habis satu, satu lagi masalah mahu ditimbulkan. Apa Malaysia ini sudah tiada undang-undang lagi ke ? Mana Menteri Keselamatan Dalam Negeri kita ? Kenapa biarkan perkara yang nyata akan merosakkan keamanan dan keharmonian hidup dibiarkan berterusan mengambil tempat di dalam negara ini ?

Kepada YB Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein, saya dan juga mungkin sebilangan daripada rakyat Malaysia yang lainnya ingin berseru kepada Datuk Seri, bertindaklah dengan tegas terhadap mana-mana kumpulan yang cuba berusaha untuk menggugat keamanan dan keselamatan negara !

Jangan lagi hanya bagi amaran, amaran, amaran yang entah sampai bila lagi amaran, amaran, amaran akan didengari oleh bajingan-bajingan seperti sebelah Pakatan Pembangkang itu.

Cegah sebelum parah !!! KDN harus bertindak awal terhadap Pengerusi Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH 2.0) Datuk Ambiga Sreenavasan, beliau dilaporkan akan menganjurkan perhimpunan haram pada 9 Julai 2011 ini. Tujuan perhimpunan diadakan tidak lain dan tidak bukan adalah bertujuan untuk mencabar kedaulatan undang-undang di Malaysia, jadi kepada Datuk Seri Hisham, tangkap dan tahan Datuk Ambiga ini di bawah Akta Hasutan ke atau Akta Keselamatan Dalam Negeri dan ISAkan dia...mencegah lebih baik dari mengubati !

Isnin, Jun 13, 2011

Apa yang nak di BERSIH kan?

Perhimpunan macam ini diadakan semata-mata untuk mempertahankan nafsu. Nafsu juga sebahagian daripada hak-hak individu dan itulah apabila nafsu menguasai diri, maka mereka juga boleh terlupa akan orang lain yang juga punya hak untuk hidup dengan aman bebas dan selamat di bumi Malaysia ini tanpa perlu menggadaikan keamanan sedia ada..
Seperti yang di hebohkan, Datuk Ambiga Sreenavasan adalah antara dalang yang dikenalpasti disebalik perhimpunan kumpulan haram BERSIH yang juga difahamkan akan turut disertai oleh dua simbol seks atau pemimpin yang memiliki nilai moral terendah iaitu Elizabeth Wong dari PKR(Parti Keadilan Rakyat) dan Mat Syabu daripada PKS(Parti Kebajikan SeMalaysia)

Tujuan sebenar perhimpunan itu hendak diadakan agak kurang jelas, apakah bertujuan untuk membersihkan dosa-dosa pemimpin yang ada dalam ketiga-tiga parti dalam Pakatan Pembangkang, atau sengaja diadakan hanya bertujuan untuk memesong tumpuan rakyat agar tidak berpaling terus kepada kes pembelaan yang sedang dihadapi oleh Anwar Ibrahim sekarang ini apabila beliau didakwa telah meliwat bekas pembncuh kopinya sendiri.

Sabtu, Jun 11, 2011

Video TV3 09 Jun 2011: PAS 3 hari tutup telefon tuttttttt!!!~~~



Kerana takut ditanya oleh pihak TV3 dengan soalan yang berkaitan dengan tindakan Presiden PAS Datuk Seri Hj Abdul Hadi Awang yang telah membuat "pusingan U" dengan menggugurkan perjuangan asal parti berkenaan iaitu untuk menubuhkan sebuah negara Islam di Malaysia dimana beberapa pemimpin utama PAS telah bertindak menutup telefon masing-masing tatkala pihak TV3 berusaha beberapa kali cuba untuk menghubungi mereka seperti Prof Datuk Harun Din, Datuk Hassan Ali serta Tuan Man Tuan Ibrahim.

Jumaat, Jun 10, 2011

Dr Asri mula melibas UMNO sejak PAS tukar haluan...

"Saya tidak tahu apa pendirian UMNO sebenarnya. Dulu UMNO yang mengecam PAS kata dikuasai oleh golongan ulama, sekarang golongan profesional ada, mereka masih hentam.
"Saya lihat UMNO macam hipokrit... dulu dia (UMNO) yang mengatakan bahawa PAS ini parti jumud, jadi saya lihat ini sikap yang tidak adil.
"Kita tidak sepatutnya hentam mereka, sebaliknya perlu terbuka dan mengalu-alukan perubahan pendirian PAS ini... dulu bukan Islam takut dengan konsep negara Islam, sekarang PAS lebih terbuka, lebih ke depan daripada UMNO... patut UMNO alu-alukan dan bukannya mengkritik PAS," - Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin, bekas mufti Perlis.
Kita juga tidak tahu apakah sebenarnya pendirian bekas mufti Perlis itu tentang asas perjuangan PAS apabila Parti Islam SeMalaysia itu nampaknya tidak teguh atau tidak mampu berpegang kepada perjuangan asal parti dan sentiasa tunduk kepada tekanan DAP dan juga PKR sehingga sanggup meninggalkan perjuangan asal untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam secara rasmi.

Mat Syabu penghalang hukum Hudud, bukannya Dr Mahathir - Nik Aziz

Hasrat Menteri Besar Kelantan YAB Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat untuk melaksanakan hukum hudud di negeri Kelantan terbantut berikutan berlaku satu peristiwa menggemparkan pada tahun 1995 dimana Ahli Parlimen Nilam Puri (sekarang Parlimen Peringat) iaitu Mohamad Syabu atau Mat Syabu telah ditangkap berkhalwat dengan seorang surirumah bernama Normah iaitu isteri kepada rakan baik beliau sendiri ketika mereka sedang berdua-duaan dalam keadaan yang amat mencurigakan di dalam sebuah bilik bernombor 121 Hotel Perdana Kota Bharu Kelantan.

"Seingat saya orang yang ditangkap khalwat hingga memaksa kerajaan PAS Kelantan membatalkan hasrat untuk melaksanakan hukum hudud satu ketika dahulu namanya ialah Mohamad Syabu atau Mat Syabu dan bukannya Dr Mahathir Mohamad. Sebenarnya Perdana Menteri ketika itu Dr Mahathir dah bagipun lampu hijau kepada saya untuk meneruskankan hasrat tersebut dan turut berjanji sekiranya PAS berjaya melaksanakan hudud dengan baik di Kelantan maka kerajaan Pusat akan menyusul kemudian dengan menggantikan undang-undang sedia ada kepada undang-undang hudud juga namun malang sekali apabila itu semua tidak berlaku gara-gara Mat Syabu ditangkap khalwat, celako!, celako!, celako!!! "

"Barangkali orang yang bernama Mohamad Syabu ini sudah lupa, untuk tujuan mengingatkannya saya boleh beritahu tarikh dan tempat kejadian berlakunya maksiat antara Mat Syabu dengan wanita bukan muhrim beliau iaitu pada 31 January 1995 bertempat dalam bilik nombor 121 Hotel Perdana Kota Bharu Kelantan, saksi juga lebih dari yang sepatutnya iaitu 4 orang apabila seramai 7 orang Penyelia Agama Islam Kelantan membuat serbuan waktu itu dan mereka bukannya besi tetapi saksi yang memang boleh dipakai sebab ada mata dan telinga, tu lah yang buat saya marah sangat kat Mat Syabu tu..., saya dah ready nak mulakan hudud tetiba saja dia buat hal...itulah orang sekarang kata, betul-betul potong stim!!!" demikian kata Menteri Besar Kelantan itu di dalam "buku muka" beliau semalam.

Mursyidul Am PAS itu diminta mengulas berkenaan dengan kenyataan terbaru Negarawan Terulung YABhg Tun Dr Mahathir Mohamad mengenai keputusan pada Muktamar PAS yang ke-57 lalu yang menyaksikan kesemua golongan Ulama dalam PAS kecuali Presidennya sudah ditendang keluar dari parti oleh para perwakilan setelah mereka membuat keputusan untuk memilih pemimpin yang pro Anwar Ibrahim duduk sebelah kiri dan kanan Datuk Seri Hj Abdul Hadi Awang. Tun Dr Mahathir menyifatkan kekalahan golongan Ulama serta kemenangan pemimpin pro-Anwar Ibrahim itu sebagai satu kemenagan paling besar Karpal Singh dan ini ditambah lagi dengan keputusan PAS menggugurkan konsep Negara Islam dari perjuangan PAS dan menggantikan dengan slogan Negara Berkebajikan.

Khamis, Jun 09, 2011

TV3 gagal hubungi beberapa pemimpin PAS selepas muktamar berakhir..

Nombor telefon Datuk Hassan Ali :
019-121 XXXX
Didail oleh TV3...~~~tuuuuutttt!!!!!

Operator menjawab: "harap maaf, nombor yang anda dail tidak dapat dihubungi buat masa ini sebab Datuk Hassan Ali nampak sibuk tengah memunggah kotak-kotak warna hijau bersama dengan Ronnie Liu. Sila cuba sebentar lagi dan pasti panggilan anda akan dilayan tetapi dengan syarat, jangan tanya pasal "negara Islam, okay!!"
 Nombor telefon Datuk Hj Harun Din:
017- 121 XXXX
Didail oleh TV3... ~~~tuuuuutttt!!!!!!

Operator menjawab: "nombor yang anda dail sedang digunakan, Datuk Harun Din sedang bercakap dengan Datuk Seri Hj Hadi Awang apesal dia memandai mengugurkan Negara Islam. Datuk Harun Din nampak sangat marah, sila dail sebentar lagi dan syarat jangan tanya pasal hukum hudud sebab risau Mat Syabu akan mengamuk."
Nombor telefon Datuk Nik Aziz Nik Mat:
016-121 XXXX
Didail oleh TV3... ~~~tuuuuutttt!!!!

Operator menjawab: "nombor yang anda dail tiada dalam perkhidmatan sebab sekarang PAS sudah gugurkan konsep Negara Islam dan baru saja digantikan dengan Negara Berkebajikan. Maka dengan sendirinya nombor telefon orang tua tu pun turut lenyap bersama dengan hukum hudud yang kini sudah hilang."

"Baru hari ini orang tua tu salahkan Tun Dr Mahathir sebagai punca kepada kegagalan PAS laksanakan hudud di Kelantan walhal Tun Dr Mahathir sudah hampir 9 tahun bersara sebagai PM tapi kenapa PAS tak juga terus untuk laksanakan hudud di Kelantan..., ada yang buat orang tua tu semakin sasau bila Tun Dr Mahathir kata yang menang besar pada muktamar PAS ke-57 lalu adalah Karpal Singh"..

"Walauapapun, kalau anda masih nak telefon juga hendaklah cuba sebentar lagi dan agaknya panggilan anda akan dijawab dan seperti biasa tetap ada syaratnya jangan tanya lagi pasal hukum hudud pada orang tua kutuk tu takut nanti anda pula akan di sumpahnya dengan celako!, celako!, celako!..."

Lelong bayangan: PKRjaya akan dilelong Khamis ini pada harga RM6.1juta !

Kalau sebelum ini rakyat Malaysia sering diwar-warkan dengan kabinet bayangan Pakatan Pembangkang tetapi kali ini mereka akan adakan pula satu lagi demo bagi membayangkan hasrat mereka jika diberi peluang untuk mentadbir negara ini.

Dulu mereka pernah berkata akan melelong Putrajaya sekiranya diberi mandat oleh rakyat untuk memerintah Malaysia namun belumpun berkuasa mereka sudah mulai membiasakan diri dengan melelong apa saja benda yang pada mereka patut dilelong.

Sebelum ini banyak juga yang sudah dilelong oleh Pakatan Pembangkang ini seperti keamanan dan imej negara, perpaduan rakyat, keharmonian dan persefahaman beragama serta kedaulatan undang-undang di negara ini.

Yang terbaru, Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mengetuai Pakatan Pembangkang akan melelong Ibu Pejabat parti itu pada kadar harga RM6.1juta dan akan dilakukan pada hari Khamis. Fuhhh!!!...

Rabu, Jun 08, 2011

Rupanya Hj Abdul Hadi Awang lebih kolot daripada Pribumi di Sarawak

"Kenapa tidak ditangkap khalwat terhadap si pelaku di dalam video itu daripada membuat rakaman video seks? Kenapa rakaman video berkenaan berwarna hitam putih yang jelas menunjukkan ia adalah rakaman yang lama?" - DS Hj Abdul Hadi Awang.
Persoalan tersebut ditimbulkan oleh Presiden PAS itu selepas beliau mengadakan pertemuan dengan Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat di kediaman rasmi Menteri Besar di Kota Bharu pada Selasa semalam.

Datuk Seri Hj Abdul Hadi Awang yang suatu ketika dulu pernah menghina masyarakat Pribumi di Sarawak dengan mengaitkan pemakaian "CAWAT" iaitu sejenis pakaian tradisi lama kaum Pribumi tertentu di Bumi Kenyalang sebagai punca kononnya kaum berkenaan menjadi tidak bijak dalam memilih pemimpin atau dalam ertikata lainnya ketinggalan zaman dan kolot.

Atau dalam kata lainnya, penghinaan Hj Abdul Hadi itu juga bermaksud bahawa pakaian yang dipakai oleh mana-mana kaum itu sebagai menggambarkan tahap pemikiran mereka iaitu kalau yang berpakaian kemas atau berserban maka orang tersebut serba serbinya adalah sempurna dan bijak manakala yang berpakaian tidak sempurna pada pandangan Hj Hadi adalah sangat rendah daya pikirannya, sukar untuk menerima sebarang pembaharuan.

Tapi sangat pelik dan aneh sekali, sebabnya ialah kalau hanya setakat persoalan kenapa video seks melibatkan Anwar Ibrahim yang tengah "membesi" wanita China tu berwarna hitam dan putih terus dipertikaikan oleh Hj Abdul Hadi NAMUN kalau perkara itu turut diajukan kepada kaum-kaum Penan di Sarawak yang kebanyakkannya masih mengamalkan cara hidup berpindah-randah jauh didalam hutan serta ada diantara mereka masih mengenakan cawat, tentu sekali mereka akan cepat faham jika diterangkan kenapa video seks berkenaan hanya berwarna hitam putih dan tidak berwarna.

Jika orang Penan yang ada diantara mereka masih hidup jauh nun di pendalaman Sarawak boleh menerima dan faham kenapa video seks Anwar dengan wanita China itu dalam bentuk hitam putih tetapi mengapa tidak Datuk Seri Hj Abdul Hadi? Kalau orang Penan yang ada diantaranya masih berpakaian cawat dan bersenjatakan sumpit boleh faham apa itu sains serta menerimanya sebagai teknologi moden, kenapa tidak Datuk Seri Hj Abdul Hadi?

Selasa, Jun 07, 2011

Aksi lelaki Y sedang melebur besi dalam TV PAS

Eh!!??..apesal pulak dua makhluk tu? ..manusia ke ape?


Aiks!!???..siap berpeluk lagi, sape tu ye??


ooooohoo...macam biasa nampak lelaki tu, eh, tak mungkin...aahh..lantaklah kau labu!!!

(anak)...papa!...mama!!!..tu macam Anwar Berahim lah...
(bapa) ..taklah, bukan tu nak.. itu BESI lah nak !

Liwat II: 3 kali Anwar gagal melucut, namun terus berjaya meliwat..

 Tiba dengan berpakaian agak kemas walaupun tanpa mengenakan tali leher seperti kelazimannya. Sambil menjinjing sebuah beg serta mengepit sepasang baju kot lalu meluru masuk ke dalam sebuah bilik rahsia.
Sampai dalam bilik rahsia terus buka pakaian satu demi satu dan terus melucut semuanya agar nampak lebih seksi walaupun kelihatan agak buncit terutama dibahagian perut. Eh?...tapi dia baru nak pakai baju semulalah! tadi dah buat dah.. berani buat tapi takut tanggung !

Hj Abdul Hadi Awang kata besi tak ada mata dan telinga tapi besi yang dalam video/dan gambar lucah tu ada mata dan telinga pula, malah lengkap segala seperti rambut, gigi, hidung, pipi, misai, bibir, dagu, janggut, leher, bahu, dada, tangan, perut, lubang pusat, pinggang, punggung, anu, peha, betis, lutut, jari-jari, kuku-kuku serta organ-organ dalaman yang lainnya.

Dalam kes berlainan pula dan melibatkan orang yang sama, ada perkembangan yang sangat tidak menyenangkan. Kes Liwat II yang sudah memasuki peringkat pembelaan sepatutnya bermula semalam 6 Jun 2011 tetapi terpaksa ditunda lagi hingga ke 13 Julai depan atas permintaan "suspek paling istimewa" dalam Malaysia iaitu Anwar Ibrahim.

Anwar seringkali meminta pihak Mahkamah melayan beliau secara luarbiasa iaitu memberi layanan yang tidak pernah diberikan kepada mana-mana suspek lain yang pernah terlibat dalam melakukan sebarang kesalahan jenayah sebelum ini.

Pihak Mahkamah yang sudah terlanjur memanjakan Anwar Ibrahim terpaksa akur dengan segala kemahuan Anwar. Kalau Anwar hendak meminta ditangguhkan berapa kali lagipun pasti akan dituruti. Ya lah, seolah-olah Mahkamah sudah berada dibawah telunjuk Anwar pula.

Semalam Mahkamah telah membuat keputusan menolak rayuan Anwar Ibrahim yang mendesak supaya Hakim Datuk Zabidin Mad Diah digugurkan daripada mendengar perbicaraan kes liwat ke-II yang sepatutnya berlangsung semalam 6 Jun 2011 dan selepas itu Anwar memohon lagi agar perbicaraan ditangguh bagi memberi laluan kepada rayuan yang bakal difailkan oleh Karpal Singh terhadap keputusan yang baru dibuat oleh Hakim Mahkamah Tinggi itu.

Permohonan Anwar Ibrahim untuk melucut Hakim Datuk Zabidin Md Diah gagal untuk kali yang ketiga namun permohonan beliau untuk terus menunda atau menangguh perbicaraan pasti akan dilayan oleh pihak Mahkamah sekerap mana yang mungkin walaupun sering dibantah oleh pihak pendakwaan. Dan akan beginilah agak-agaknya kes liwat ini berlalu tetapi tanpa sebarang penhujungnya.

Mahkamah akan membuat keputusan menolak permohonan Anwar melucut Hakim dan selepas itu pula Anwar akan memohon agar perbiacaraan ditangguh lagi. Anwar akan tetap merayu dan merayu manakala pihak Mahkamah pula akan terus dengan penolakan demi penolakan terhadap desakan melucut Hakim oleh Anwar Ibrahim. Lihatlah nanti apa pula yang akan Anwar dan Karpal buat untuk terus meliwat serta mempermainkan undang-undang di negara ini. Kita tunggulah 13 Julai bulan depan, tangguh dan tangguh pasti mengisi tempat.

Dahaga sangat rasanya untuk melihat Mahkamah di Malaysia bersikap tegas terhadap sesiapa jua tanpa mengira latar belakang politik serta pangkat mereka. Mahkamah harus tegas dan berlaku adil serta perlu sangat melayan semua yang didakwa secara samarata, tidak berpilih-pilih dan yang sangat penting jangan sampai membiar atau merelakan segolongan pihak untuk terus memperlekehkan kedaulatan undang-undang di negara ini menurut kehendak mereka sendiri tanpa memikir akan kesannya terhadap keyakinan rakyat Malaysia mengenainya.

Isnin, Jun 06, 2011

Video seks: Hadi kata kontol Anwar keras macam besi..

Presiden PAS YB Datuk Seri Hj Abdul Hadi Awang menganggap video tidak boleh menjadi saksi kerana tiada mata dan telinga serta menegaskan ia tidak lebih hanya sebuah "besi" sedangkan Islam berpegang kepada konsep empat saksi. "Kita berpegang kepada konsep empat saksi yang adil dalam kes zina dan liwat. Video tidak boleh jadi saksi kerana video ini besi, dia tiada mata dan telinga" DS Hj Abdul Hadi Awang - Utusan Malaysia.

Besi ya Datuk Seri, tapi bagaimana pula kalau selama ini dalam kes-kes tertentu terutamanya kes yang melibatkan jenayah dimana pelakunya menggunakan parang, tukul, pedang samurai, pistol, pisau, kapak dan lain-lain lagi benda tumpul atau tajam yang berasaskan besi, apakah penjenayah-penjenayah yang ditangkap ketika merompak dan membunuh menggunakan senjata seperti itu tidak boleh dibicarakan sebab mereka menggunakan besi yang tiada mata dan telinga yang tidak diperakui sebagai bahan bukti sebagaimana yang didakwa oleh Hj Hadi?

Dan lagi kalau begitulah menurut Hj Abdul Hadi, ini membawa maksud semua CCTV yang dipasang disetiap premis oleh para pemilik bangunan atau dimana saja bagi membantu siasatan polis sekira terjadinya sebarang kejadian jenayah sudah tiada gunanya lagi sebab CCTV tiada mata untuk melihat dan tiada telinga untuk mendengar kerana fungsinya hanyalah untuk merakam segala pergerakan yang berlaku dipersekitaran tanpa mampu menjawab soalan bila ditanya dan tidak mampu menjelaskan apa yang dilihatnya.

Kesian juga Presiden PAS ini, semakin merapu sejak beliau keseorangan dan sepi dipuncak apabila mula dikelilingi oleh puak-puak Anwar Ibrahim, dilihat setiap kenyataan yang beliau buat nampak tidak kukuh lagi, lebih banyak gementar dan mengelirukan serta bertentangan sama sekali dengan pendirian PAS sebelum ini.

Ahad, Jun 05, 2011

PAS gugur negara Islam dan hudud kerana Mohamad Syabu menang !

Itulah yang dapat saya fahami kenapa tiba-tiba saja Parti Islam SeMalaysia (PAS) boleh menukar dasar perjuangan parti mereka yang sebelum ini sangat menekan negara Islam yang menjadi tonggak utama perjuangan PAS disamping Hudud sebagai undang-undang yang akan ditegak namun sebaik sahaja selesai Muktamar PAS ke-57 dasar tersebut terus diketepikan dan diganti pula dengan dasar baru "negara berkebajikan."

Kalau bukan kerana Mohamad Syabu yang menang jawatan Timbalan Presiden PAS belum tentu lagi DS Hj Abdul Hadi mahu menggantikan dasar "negara Islam" dengan "negara berkebajikan" tetapi oleh kerana Mohamad Syabu sudah menang apabila berjaya menewas Ustaz Nasharuddin Mat Isa maka terpaksalah DS Hj Abdul Hadi berbuat demikian kerana bersimpati dengan Mohamad Syabu yang seketika dulu pernah kena "tangkap basah" gara-gara berkhalwat dengan seorang wanita bukan muhrim dalam sebuah bilik Hotel Perdana bernombor 121.

Itulah, untuk mempertahankan maruah serta moral Mohamad Syabu yang sudah begitu teruk sekali tercalar akibat peristiwa berkenaan maka mahu tidak mahu DS Hj Abdul Hadi terpaksa mengorbankan dasar yang telah begitu lama diperjuangkan oleh PAS walaupun langkah yang diambil itu sebenarnya amat pahit untuk ditelan oleh ahli-ahli PAS yang lainnya tetapi demi untuk menjaga air muka Mohamad Syabu dari terus menanggung rasa malu dan bersalah, adalah lebih baik bagi DS Hj Abdul Hadi menukar saja dasar parti sedia ada dengan dasar serupa yang telah lama diperjuangkan oleh UMNO dan Barisan Nasional iaitu 'kebajikkan untuk rakyat.'

Itulah yang saya fikir kenapa PAS membuat keputusan secara mengejut apabila menukar asas perjuangan parti tetapi tidak mencari kaedah lain untuk mempertahankan konsep 'negara Islam dan Hukum Hudud" yang dibawa oleh PAS sekian lama sejak 57 tahun yang lampau agar ianya terus kekal walaupun pemimpin-pemimpinnya sentiasa datang silih berganti tanpa perlu mengorban atau menggugurkan perjuangan asal parti.

Sabtu, Jun 04, 2011

Bulan sudah jatuh ke riba DAP !!!


Muktamar PAS yang ke-57 telah menyaksikan kebanyakkan daripada perwakilan seluruh negara menolak dengan jelas golongan Ulama dari jawatan-jawatan tertinggi dalam parti kecuali Presiden YB DS Hj Abdul Hadi Awang yang sebelum ini telah menang tanpa bertanding. Andaikata jawatan Presiden PAS turut ditandingi nescaya Hj Abd Hadi juga akan sama tewas bersama dengan Ustaz Nasharuddin Mat Isa.

Keputusan itu terpaksa dibuat oleh para perwakilan setelah mereka menimbang sedalam-dalamnya akan hubungan yang semakin intim antara DAP dengan PAS. Untuk terus akrab dengan DAP maka kebanyakkan ahli-ahli PAS berpendapat adalah lebih baik mereka menukar sekaligus pemimpin dalam parti yang selama ini dikuasai oleh golongan Ulama kepada pemimpin yang sekular seperti Datuk Salehuddin Ayub, Datuk Husam Musa dan Datuk Mr. Mahfuz Bean Omar.

Bersesuaian dengan keputusan yang sudah ditentukan oleh kesemua perwakilan dalam PAS hari ini, kini PAS yang pada asalnya diwujudkan membawa bersamanya dasar perjuangan untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Islam sepenuhnya dan berikrar untuk melaksanakan hukum hudud di negara ini tanpa kerjasama dengan mana-mana parti yang dikuasai oleh orang bukan Islam namun semua itu sudah tidak lagi memberi sebarang makna kerana demi untuk memenuhi matlamat dan agenda politik dengan DAP dan PKR, maka PAS sanggup pula mengubur dasar yang mereka sendiri perjuangkan selama ini apabila memperkenalkan dasar baru untuk PAS "negara berkebajikkan."

Dengan Mohamad Syabu yang sudah sah menjadi orang nombor 2 dalam PAS serta duduk di sebelah kanan Presiden parti yang turut didukung dari bawah oleh 3 Naib Presiden PAS YB Datuk Salehuddin Ayob, YB Datuk Husam Musa dan YB Datuk Mahfuz Omar ini bermakna hanya selangkah lagi yang diperlukan oleh golongan sekular itu hendak menguasai sepenuhnya Parti Islam SeMalaysia apabila timbul satu hari nanti usaha untuk menyingkirkan YB Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang dari jawatannya sebagai Presiden PAS akan digerakkan secara perlahan bagi memastikan agar tiada lagi golongan Ulama yang berada didalam kepimpinan peringkat tertinggi dalam parti.

Dari 'negara Islam' kepada 'negara berkebajikkan' telah menunjukkan PAS sebenarNYA sedang mengalami kekeliruan yang sangat teruk. PAS keliru dengan permainan yang dimainkan oleh DAP. Parti komunis itu sentiasa bermain wayang untuk mengelirukan PAS, mereka masuk Surau, masuk Masjid, masuk ruang solat didalam Masjid dan inilah yang membuat PAS menjadi keliru apabila sering mendakwa bahawa DAP sudah semakin dekat serta memahami Islam padahal DAP berbuat demikian hanyalah semata-mata untuk mencari dimana kelemahan yang terdapat pada orang Islam khususnya PAS dan semua itu dilakukan tanpa disedari sebabnya perbuatan DAP yang sedemikian sentiasa dialu-alukan oleh orang-orang PAS sendiri tanpa menaruh sebarang syak wsangka terhadap muslihat DAP.

Kini, barisan kepimpinan terbaru didalam PAS adalah yang paling digemari oleh DAP, bulan sudah jatuh ke riba...pelanduk sudah berdiri depan mata buaya berkat kerjasama antara DAP dengan PKR akhirnya telah menghasilkan sebuah parti yang dulunya dikenali sebagai Parti Islam SeMalaysia (PAS) tetapi kini sudah berubah menjadi sebuah Parti Islam sekular SeMalaysia apabila para perwakilan sanggup menolak pemimpin dari kumpulan Ulama untuk menerajui PAS apabila mengganti pemimpin sedia ada dengan pemimpin-pemimpin yang nyata sudah terpalit dengan masalah moral yang teruk.

Arkib Blog