Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Jumaat, Jun 10, 2011

Dr Asri mula melibas UMNO sejak PAS tukar haluan...

"Saya tidak tahu apa pendirian UMNO sebenarnya. Dulu UMNO yang mengecam PAS kata dikuasai oleh golongan ulama, sekarang golongan profesional ada, mereka masih hentam.
"Saya lihat UMNO macam hipokrit... dulu dia (UMNO) yang mengatakan bahawa PAS ini parti jumud, jadi saya lihat ini sikap yang tidak adil.
"Kita tidak sepatutnya hentam mereka, sebaliknya perlu terbuka dan mengalu-alukan perubahan pendirian PAS ini... dulu bukan Islam takut dengan konsep negara Islam, sekarang PAS lebih terbuka, lebih ke depan daripada UMNO... patut UMNO alu-alukan dan bukannya mengkritik PAS," - Prof Madya Dr Mohd Asri Zainul Abidin, bekas mufti Perlis.
Kita juga tidak tahu apakah sebenarnya pendirian bekas mufti Perlis itu tentang asas perjuangan PAS apabila Parti Islam SeMalaysia itu nampaknya tidak teguh atau tidak mampu berpegang kepada perjuangan asal parti dan sentiasa tunduk kepada tekanan DAP dan juga PKR sehingga sanggup meninggalkan perjuangan asal untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah Negara Islam secara rasmi.

5 ulasan:

Jeffry berkata...

DR ASRI NI MKN KIRI KANAN BRO. SELAIN BERFAHAMAN WAHABI DIA JUGAK BLEY BERTUKAR RUPA. SEBIJIK MCM ANUVAJI PANDIKUTTI HUHUHU

M.HASHIM SALLEH berkata...

Saya setuju dengan sdra Jeff. Dia ni pun kadang2 bila disergah mahu juga melatah tak mahu guna otak.Tak payah tanya pendapat dia. Bukan bernas sangat pun.

Penditakainsingkat berkata...

Dr Asri ni makn lama kita lihat semakin tak ada perinsip.

Nak kata dia perjuangkan Islam...sikapnya berubah2...Nak kata dia tidak berpolitik tetapi pandangannya macam org politik...

Org mcm ni dah semakin ramai nampaknya...cuma belum istihar membawa bendera Pas.

Bingai @ Bangang berkata...

Aku setuju dengan Dr Asri. Lebih ramai golongan profesional menerajui PAS lebih bagus. Aku alu-alukan. Biar golongan ulama dan pendokong agama terus terpinggir. Akhirnya jadi macam Quran burok. Nak dibuang tak boleh. Nak dibaca ramai yang dah tak kenal huruf. Golongan penyokong PAS bukan Islam pun dah ada persatuan. Bila mereka mula tuntut menjadi ahli, perlembagaan diubah dan jadilah PAS satu lagi parti seperti PKR. Ke mana golongan ulama ini akan diletakkan? Di surau? Di masjid? atau hanya di Pentas-Pentas Ceramah?

hilbert berkata...

Dr Asri kata PAS sudah semakin terbuka dan agak ke depan daripada UMNO, tapi kenapa pula sejak PAS tukar dasar parti daripada negara Islam kepada negara Kebajikan semua pemimpinnya sampai 3 hari tutup telefon..

Arkib Blog