Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, Ogos 31, 2011

Salam Kemerdekaan ke-54...

Memori awal pembentukan Malaysia 1963: almarhum Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj dengan mendiang Tun Jugah anak Barieng
Selamat Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Malaysia yang ke-54... moga negara ini akan terus kekal aman, harmoni, stabil kemakmurannya serta selamat...

Selasa, Ogos 30, 2011

Aidil Fitri tahun ini blog proBN tanpa blogger Pahang, Yang Gambi


Yang Gambi
 Blogger Yang Gambi atau nama sebenar, Abdul Aziz Baharom meninggalkan kita semua awal tahun ini iaitu pada 12 January 2011 jam 11:10 minit malam di wad Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan Pahang.

Allahyarham merupakan seorang bloggers dari negeri Pahang Darul Makmur yang sering saya ikuti hasil tulisannya yang tidak terlalu berat namun mudah untuk difahami. Allahyarham banyak menulis mengenai perkara semasa terutama sekali ketika krisis timbul dalam hunbungan dua negara antara Malaysia dengan Indonesia ekoran isu berbangkit seperti 'tarian pendet, kain batik, Pulau Sebatik, lagu Negaraku dan beberapa isu lain.

Selain blogger Brave Heart atau Beranikan Hati, juga dari Pahang, Yang Gambi adalah antara blogger Pahang yang saya kagumi kerana terserlah dari gaya penulisan keduanya nyata ada kesungguhan dalam membuktikan tentang semangat patriotik terhadap negara serta semangat setia kepada pemimpin dan selain itu keduanya juga terbukti lebih ke depan dalam menangkis sebarang fitnah yang dibuat oleh bloggers proPembangkang jika ianya melibatkan isu dalaman Negeri Pahang.

Aidli Fitri tahun ini, marilah anda semua, rakan-rakan blogger proBN kalian,...doakan, sedekahkan al fatihah untuk roh Allahyarham blogger Yang Gambi...

Isnin, Ogos 29, 2011

RM8,000 ganjaran kpd Mat Syabu isytihar Komunis sebagai pejuang negara

Mat Syabu bernilai cuma RM8,000.00
RM8,000.00 duit rakyat Pulau Pinang diterima oleh Mat Syabu daripada Lim Guan Eng bagi tujuan membayar kos perubatan luka di lututnya ketika kejadian beliau melanggar tayar land rover Polis pada 9 Julai 2011 lalu. Sumber Maklumat daripada blog M.I.M Dr Novandri.

Bermakna RM8,000.00 jugalah upah yang telah diterima oleh Mat Syabu daripada Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sebagai ganjaran untuk menukar fakta sejarah kemerdekaan negara apabila Mat Syabu telah mengiktiraf pengganas komunis sebagai pejuang kemerdekaan negara dan melabelkan Dato' Onn Jaafar serta Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj sebagai pengkhianat negara.

RM8,000.00 diterima oleh Mat Syabu daripada Lim Guan Eng bagi digunakan untuk terus mencabar undang-undang negara dan juga untuk mengukur sejauh mana kemampuan serta kewibawaan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hshamuddin sebagai menteri yang diberi tanggungjawab dalam memastikan kestabilan juga keharmonian negara terus kekal terjamin

Ahad, Ogos 28, 2011

Utara Sarawak dilanda jerebu!!! liputan internet menjadi lembab!!!

Kawasan utara Sarawak kini sedang berhadapan dengan cuaca panas yang melampau, angin tiada bertiup..keadaan langit yang berjerebu..dengan jarak penglihatan yang semakin terjejas!!!

Tiada apa yang boleh dibuat ketika ini, aliran internet menjadi sangat perlahan malah sering tersekat... sistem 3G langsung takleh berfungsi... alih kepada GPRS lagi teruk.... Celcom, Digi & Maxis atau Datuk Joseph Sallang Gandum...tolonglah baiki sistem perkhidmatan yang tak memuaskan ini!!! hemmmmmm....

Sabtu, Ogos 27, 2011

Rombakan kabinet: Hisham & Shahrizat bertukar portfolio

Rasanya, kalaulah Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dilantik ke jawatan Menteri Dalam Negeri mengambilalihnya daripada Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein, agaknya beliau lebih bermaya untuk mengemudikan KDN jika dibandingkan dengan Datuk Seri Hisham.

Dan jawatan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat yang ditinggalkan oleh Datuk Seri Shahrizat memang sesuai untuk Datuk Seri Hisham. Kementerian tu kurang sekali menggunakan resepi "amaran" dan memang sesuailah jika ianya diterajui oleh seorang menteri yang kurang menyerlah di Kementerian Dalam Negeri.

Datuk Seri Shahrizat kelihatan lebih garang dari Datuk Seri Hisham dan dia juga jarang kita dengar dia gemar dengan perkataan "amaran, amaran, amaran"... beliau pernah turun padang pada waktu tengah malam meninjau masalah golongan "gelandangan" yang hidup merempat di ibu kota, beliau berani berdepan dengan kumpulan berkenaan.

Kalau isu Mat Syabun yang telah menghina pejuang kemederkaan tidak juga berjaya ditangani dengan cara yang tegas oleh Datuk Seri Hisham, maka adalah lebih baik beliau berpindah saja ke kementerian yang kini sedang disandang oleh Senator DS Shahrizat dan serahkan saja KDN kepada DS Shahrizat. Datuk Seri Hisham perlu ingat bahawa kenyataan Mat Syabun itu sebenarnya akan membuka ruang yang lebih besar lagi kepada puak-puak DAP untuk terus mewujudkan suasana keresahan dalam masyarakat Malaysia.

Saya rasa, walaupun DS Shahrizat tak ada dua peluru hidup namun jika melihat kepada kesungguhan beliau dalam memandu kementerian yang diterajuinya agar sama-sama berada dibarisan depan bersama dengan kementerian yang lain maka itulah sebabnya saya lebih yakin dengan kemampuan Datuk Seri Shahrizat berbanding dengan Datuk Seri Hisham walaupun beliau memang ada dua peluru hidup semulajadi sekadar digunakan oleh DS Hisham untuk memberi amaran...tembak ke atas!

DS Hisham!!! tangkap dan ISAkan segera Mat SyabuN!!!!!!

Mat Syabun
Tidak semua perkara di negara ini boleh dengan sewenang-wenangnya untuk dipolitikkan demi hendak mempopularkan diri atau mendapatkan publisiti murahan pihak tertentu. Kalau kerajaan tidak berdaya untuk bertindak maka adalah lebih baik serahkan saja kepada rakyat biasa untuk bertindak ke atas mereka-mereka yang suka sangat mencetuskan isu-isu yang boleh menggugat ketenteraman negara serta keharmonian rakyat.

Apabila Timbalan Presiden PAS Mat Syabun terus berusaha untuk membangkitkan rasa benci kalangan rakyat terhadap kerajaan dengan cuba memutarbelitkan fakta sejarah kemerdekaan negara, sepatutnya pihak kerajaan khusus Kementerian Dalam Negeri perlu sangat untuk bertindak segera dan berani menangkap dan menahan Mat Syabun di bawah akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) kerana jika tidak dibendung lebih awal maka sudah tentu perbuatan Mat Syabun itu akan menjadi ikutan mereka yang lain pula.

Akhbar Utusan Malaysia hari ini memaparkan berita yang begitu memeranjatkan berkenaan dengan ucapan paling teruk oleh Mat Syabun berkaitan dengan sejarah kemerdekaan Malaysia. Mat Syabun mendakwa semua sejarah negara adalah bohong apabila pegawai British diangkat sebagai pejuang kemerdekaan manakala yang melawan British menjadi penjahat.

"Semua sejarah negara kita bohong, pegawai British jadi pejuang kemerdekaan, lawan British jadi penjahat. Siapa pegawai British? Dato Onn dan Tunku Abdul Rahman itulah pegawai British. Tapi bila tiba bulan merdeka hanya mereka yang ditonjolkan. Kalau begitu UMNO seorang sajalah yang merdeka, betul tidak," - Mat Syabun Siput Babi.

Melihat kepada ucapan bodoh Mat Syabun itu, ternyata sekali dia begitu buta tentang sejarah kemerdekaan negara dan mungkin juga dia ini jenis yang punya otak terkumpul dalam kepala lutut, tidak dengar apa yang dia cakap dan tidak nampak apa yang dia lihat, memang bodoh sekali dan manusia yang seperti inilah yang perlu sangat KDN dan Datuk Seri Hisham tangkap dan tahan untuk beberapa tahun dalam tahanan, bela, didik dan ajar dia agar menjadi seorang manusia yang mampu menyumbang sesuatu yang berfaedah kepada nusa dan bangsa.

Jumaat, Ogos 26, 2011

Pengundi hantu: dakwat untuk PR, biometrik untuk BN ~ habis isu !!!

Dakwat: khusus untuk pengundi yang mengundi Pakatan Haram.

Biometrik: khusus untuk pengundi yang mengundi Barisan Nasional.
Kalau susah sangat nak berdepan dengan ragam atau karenah puak-puak Pakatan Haram DAP, PKR dan PAS berhubung dengan penggunaan sistem biometrik menggantikan cadangan terdahulu menggunakan dakwat kekal seperti yang dicadangkan oleh pihak SPR baru-baru ini, apa kata kalau SPR sediakan saja pilihan kepada para pengundi iaitu jika mahu undi Pakatan Haram wajib celupkan jari dengan dakwat dan jika nak undi BN harus buat imbasan jari menggunakan sistem biometrik iaitu selepas selesai memasukkan kertas undi ke dalam peti undi.

Mudah saja, mana-mana petugas SPR atau wakil-wakil parti yang bertugas mengendalikan proses pembuangan undi perlulah bertanya kepada setiap pengundi selepas mereka selesai menunaikan tanggungjawab dan tanyakan kepada mereka "kamu tadi undi siapa?" dan jika dia jawab, "undi Pakatan Haram!" maka pengundi berkenaan diwajibkan untuk mencelup jarinya dengan dakwat kekal sebelum dibenarkan keluar dan begitu juga kepada pengundi yang menjawab "undi BN" maka pengundi tersebut mesti mengimbas jarinya dengan sistem biometrik. Mudah saja kan...

Krisis Lybia: pemimpin berani negara Islam diaibkan oleh Barat tanpa pembelaan!!!

Satu ketika dulu, pemimpin Lybia Muammar Gaddafi bertindak mengoyak buku Piagam PBB ekoran rasa ketidakpuasan hati beliau berkenaan dengan cara pertubuhan badan dunia itu dalam mengendalikan isu berpanjangan antara Palestine dengan Israel.

Terkini, tawaran oleh pihak NATO kepada mana-mana rakyat Lybia serta kepada pemberontak yang berjaya menangkap Muammar Gaddafi hidup-hidup ataupun mati biar hanya mendapatkan kepalanya...akan di beri dengan ganjaran yang sangat lumayan.

Perbuatan yang amat mengaibkan umat Islam di seluruh dunia. Tanpa mampu untuk mempertahankan negara dari dicerobohi oleh kuasa asing, jauh sekali untuk membela pemimpin sendiri malahan hampir separuh daripada rakyat Lybia sanggup diperkudakan oleh negara-negara kuasa NATO apabila turut memberontak menentang pemimpin negara sendiri.


Presiden Iraq yang digulingkan, almarhum Saddam Hussein dituduh oleh Barat memiliki serta menyembunyikan senjata pemusnah besar-besaran sehingga membawa kepada pencerobohan haram tentera bersekutu yang diketuai Amerika Syarikat dan Britain ke dalam wilayah Iraq.

Tanpa sebarang bukti yang ditunjukkan, Amerika Syarikat di bawah pimpinan Presiden George W. Bush tidak menghiraukan teguran pemimpin negara lain tetap mahu memburu Saddam sehinggalah di suatu saat Saddam berjaya di tahan, namun senjata yang didakwa disembunyikan oleh Saddam tidak juga ditemui.
Bagaimanakah perasaan anda tatkala melihat mana-mana pemimpin sesebuah negara yang mana mereka ternyata banyak jasa dan bakti kepada negara serta rakyat yang mereka pimpin sebelumnya namun tiba-tiba sahaja mereka diperlakukan umpama seekor binatang dengan dirantai kaki serta tangan sebagaimana yang pernah dilakukan oleh kerajaan boneka di Iraq terhadap Almarhum Saddam Hussein setelah mereka berjaya menangkap dan menahan pemimpin berkaliber itu?

Agaknya mungkin begitu juga nasib yang bakaL ditempuhi oleh pemimpin Lybia Muammar Gaddafi kelak sekiranya tempat persembunyian serta kedudukan terkini beliau berjaya dikesan oleh pemberontak juga anggota perisik NATO. Keadaan seumpama itu memperlihatkan kepada semua betapa perjuangan untuk mempertahan maruah negara serta kedaulatannya dari dicerobohi kuasa asing tidak kurang juga peritnya.

Untuk menafikan segala sumbangan besar pemimpin seperti Almarhum Saddam Hussein, Hosni Mubarak dan Muammar Gaddafi terhadap pembangunan negara masing-masing memang tidak masuk akal juga sebab jika dilihat dari segi pembangunan asasnya di tiga negara berkenaan seperti sistem jalanrayanya, bangunan-bangunan sekolah, hospital, klinik-klinik, pusat membeli belah, bekalan elektrik, bekalan air bersih dan sebagainya kelihatan lengkap di kebanyakan tempat dan setanding dengan yang ada di negara-negara lain.

Oleh itu, saya selalu berpikir...atas alasan apa lagi sebenarnya negara-negara Barat khususnya Amerika Syarikat mahu menjatuhkan pemimpin-pemimpin seperti Muammar Gaddafi ataupun Hosni Mubarak yang telahpun berjaya mereka tumbangkan? Hendak dikatakan yang pemimpin Lybia itu kejam dan zalim mustahil juga, kalau hendak diukur dan disamakan pula dengan kekejaman yang pernah dilakukan oleh Pol Pot, Ariel Sharon, Radovan Karadjick dulu memang jauh sekali.

Yang amat menyedihkan apabila para pemberonak, mereka adalah rakyat Lybia sendiri, sanggup pula memperjudikan masa depan negara sendiri apabila merelakan diri mereka untuk dijadikan sebagai galang ganti oleh pihak NATO serta kuasa Barat dalam menjayakan matlamat sebenar mereka iaitu untuk menguasai sumber minyak yang terdapat di Lybia seandainya Muammar Gaddafi berjaya digulingkan.

Khamis, Ogos 25, 2011

Adakah Teoh Beng Hock akan hidup semula ?

KUALA LUMPUR 24 Ogos 2011 - Keluarga Teoh Beng Hock memfailkan permohonan kebenaran semakan kehakiman untuk membatalkan keputusan dalam laporan Suruhajaya Menyiasat Kematian bekas Setiausaha Exco Selangor itu yang dikeluarkan pada 15 Jun lalu.

Permohonan itu difailkan oleh adik lelaki mendiang, Teoh Meng Kee, 35, menerusi firma guaman Tetuan Gobind Singh Deo & co. di Mahkamah Tinggi hari ini.

Pemohon menamakan Pengerusi dan empat panel Suruhanjaya siasatan tersebut sebagai responden-responden - Utusan Malaysia.

KOMEN: Sudah berapa banyak sudah wang negara telah digunakan dalam proses menyiasat punca kematian mendiang Teoh Beng Hock dengan tertubuhnya Suruhanjaya DiRaja atas persetujuan kerajaan, namun semua itu seperti langsung tidak dihargai oleh keluarga mendiang.

Nampaknya mereka masih enggan untuk menerima keputusan oleh pihak Suruhanjaya berkenaan yang berpendapat bahawa Teoh Beng Hock telah membunuh diri dengan terjun dari atas bangunan dan bukannya terlibat didalam kes pembunuhan yang membabitkan pihak lain.

Keluarga mendiang Teoh Beng Hock bukan saja tidak mahu menghormati keputusan yang telah dibuat oleh Suruhanjaya, malah mereka semakin keterlaluan apabila mahu lagi mencabar Pengerusi serta empat panel suruhanjaya berkenaan. Apakah yang mereka harap dari tindakan keterlaluan seperti itu? Mahu menuduh siapa yang bertanggungjawab berhubung dengan kematian Teoh Beng Hock?

Apakah dengan menuduh orang yang tertentu terlibat didalam kes kematian Teoh Beng Hock maka mendiang boleh bangkit semula dari kematiannya sedangkan tindakan menuduh orang lain secara sembarangan tanpa sebarang bukti adalah satu tindakan yang sangat tidak wajar dan tidak adil?

Wak-wak Borneo sesat di hutan Malaya !!!



Mamalia spesis yang berbunyi macam dalam video di atas banyak terdapat dalam wilayah Kepulauan Borneo terutama di kawasan pendalaman tengah Sarawak tak jauh dari kawasan Projek Hydro Bakun di Hulu Pelagus.

Biasanya pagi-pagi sekitar jam 6 pagi begitu, wah dah mula bisinglah dalam hutan dengan suara-suara hewan macam tu,,,macam-macam bunyi unggas dalam hutan tetapi bunyi macam dalam video di atas tu lah yang menguasai pendengaran semua penghuni hutan.

Di Sarawak orang kenali hewan tu sebagai "wak-wak"... bukan orang utan, bukan babun, bukan monyet, bukan kera, bukan beruk...tapi wak-wak hehe..

Program 6P: Zuraida bakal jadi "Perempuan PKR terakhir..." ?

Kata orang dulu-dulu... 'kerna pulut santan binasa, kerana mulut badan merana'...

Gara-gara tuduhannya yang tidak berasas sama sekali mengenai Program Penyelesaian Menyeluruh Pekerja/Pendatang Asing Tanpa Izin(PATI) atau Program 6P yang diperkenalkan oleh kerajaan, kini Ahli Parlimen Ampang Selangor Zuraida Kamaruddin sedang berdepan dengan tindakan undang-undang oleh Kementerian Dalam Negeri.

Zuraida menuduh bahawa program berkenaan sebagai muslihat kerajaan untuk menyeludup pengundi bagi pilihanraya akan datang. Ekoran tuduhan itu, KDN kononnya telah memulakan proses untuk menyaman Zuraida dan laporan polis oleh KDN mengenainya juga kononnya akan dibuat. Sementara Jabatan Imigresen Selangor telahpun membuat laporan polis berhubung tuduhan Zuraida itu.

Memang patut sangat tindakan tegas dan berat di ambil ke atas Zuraida kerana tuduhan beliau itu tidak berasas malahan akan memberi akibat yang amat buruk sekali kepada maruah kerajaan serta Malaysia. Mana-mana kerajaan sekalipun di dunia ini pasti tidak mahu negaranya dilabel sebagai negara penyeludup manusia. Tuduhan itu memang sangat teruk.

Nampaknya hayat politik Zuraida akan berakhir tak lama lagilah. Sama macam nasib politik Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim, sama-sama akan menghitung hari nak kemas barang. Namun semua itu bergantung penuh kepada tindakan "YANG BERHORMAT DATUK SERI HISHAMUDDIN TUN HUSSEIN," jika beliau tegas dan berani maka akan kenalah keduanya tetapi kalau Menteri Dalam Negeri tu buat amalan biasa dengan memberi "AMARAN DEMI AMARAN" maknanya tak apa-apalah tu dan sesiapa saja selepas ini akan bebas untuk bercakap apa saja.

Rabu, Ogos 24, 2011

Liwat II: jika ianya konspirasi kerajaan, apa dia peranan yg dimainkan oleh 15 saksi??

"Uuuiiii!!! tengok apa tuh?"
Apabila Anwar Ibrahim mendakwa dan menuduh kononnya kes liwat II yang sedang beliau hadapi ketika ini adalah merupakan satu bentuk konspirasi oleh pihak kerajaan Barisan Nasional serta UMNO bertujuan untuk memenjarakannya lalu ramai juga pihak yang terus percaya mengenai dakwaan itu tambahan pula setelah Anwar serta para pegumabelanya berjaya mengheret sama Perdana Menteri Datuk Seri Najib, isteri beliau Datin Seri Rosmah Mansor, bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan, Ketua Polis Melaka Datuk Rodhwan Mohd Yusof dan sebelas orang lainnya ke dalam kes liwat II beliau.

Justeru itu, kepada Anwar Ibrahim sendiri yang menuduh serta juga mereka yang masih percaya bahawa kononnya kes liwat II itu sebagai muslihat atau konspirasi jahat pihak BN/UMNO untuk memusnahkan kerjaya politik Anwar, maka bagi pihak kita perlulah untuk menimbulkan beberapa persoalan mengenainya terutama sekali tentang peranan setiap seorang daripada 15 orang saksi yang dimaksudkan termasuklah Perdana Menteri dan Isteri sehingga mereka berjaya memerangkap Anwar Ibrahim dengan menggunakan wajah tampan Mohd Saiful sebagai umpan untuk menggoda dan menjerat beliau yang akhirnya menimbulkan perasaan ghairah mahu berbuat sesuatu ke atas Mohd Saiful sehingga membawa kepada berlakunya kejadian liwat itu.

Sejauh mana kita mampu melihat berkenaan dangan peranan yang boleh dimainkan oleh setiap orang daripada 15 orang saksi itu iaitu dari awal konspirasi digerakkan sehinggalah di saat Anwar Ibrahim masuk perangkap sebaik saja soalan dalam bahasa Inggeris "Can I Fuck You Today" terpacul dari bibir Anwar dan dilontarkan kepada Mohd Saiful menyebabkannya menjadi sangat terkejut dan kaku serta ketakutan. Saya sedang cuba untuk mereka-merekakan beberapa persoalan berkaitan dakwaan kononnya kes liwat II itu sebagai "konspirasi jahat kerajaan" dan bagaimana atau dari sudut manakah kita akan mendapat jawapanya. Mari kita melihat beberapa kemusykilan ini,

(1) Siapakah di antara mereka(15 orang saksi) itu yang mula sekali berjaya mempengaruhi Anwar agar menerima Mohd Saiful bekerja sebagai pembantu peribadi beliau? Adakah DS Najib, DS Rosmah, TS Musa Hassan dan 12 orang lagi mereka yang lain?

(2) Siapakah di antara mereka(15 orang saksi) itu yang berperanan mencadangkan kepada Anwar agar sering memabawa Mohd Saiful ke mana saja dia pergi termasuklah ke luar negara? Adakah DS Najib juga, DS Rosmah, TS Musa Hassan atau 12 orang lagi mereka yang lain?

(3) Siapakah di antara mereka(15 orang saksi) itu yang memainkan peranan mengaturkan jadual serta waktu untuk mesyuarat Anwar di unit 11-5-1 kondominium milikMohd Hasanuddin itu? Adakah DS Najib, DS Rosmah, TS Musa Hassan atau 12 orang lagi mereka yang lain?

(4) Siapakah di antara mereka(15 orang saksi) itu yang memberi idea agar penggunaan katalaluan "mokhtar" kepada Mohd Saiful sebelum mahu masuk ke unit 11-5-1 kondominium berkenaan? Adakah DS Najib, DS Rosmah, TS Musa Hassn atau 12 orang lagi mereka yang lain?

(5) Siapakah di antara mereka(15 orang saksi) itu yang telah menyedia dan membekalkan dokumen-dokumen yang dibawa oleh Mohd Saiful untuk diserahkan kepada Anwar Ibrahim semasa pertemuan di dalam bilik unit 11-5-1 di kondominium tersebut? Adakah DS Najib, DS Rosmah, TS Musa Hassan atau 12 orang lagi mereka yang lain?

(6) Siapakah diantara mereka(15 orang saksi) itu yang telah menyediakan kuih karipap di atas meja serta mengarahkan Mohd Saiful agar menuruti segala kehendak Anwar setibanya di unit 11-5-1 kondominium milik Mohd Hasanuddin itu? Adakah DS Najib, DS Rosmah, TS Musa Hassan atau 12 orang lagi mereka yang lain?

(7) Siapakah diantara mereka(15 orang saksi) itu yang telah mengatur supaya Anwar perlu berada di unit 11-5-1 pada waktu sementara menanti kehadiran Mohd Saiful ke lokasi? Adakah DS Najib, DS Rosmah, TS Musa Hassan atau 12 orang lagi mereka yang lain?

(8) Siapakah diantara mereka(15 orang saksi) itu yang peranannya untuk memperdayakan Anwar Ibrahim hingga menyebabkan beliau tertarik dengan wajah jambu Mohd Saiful lalu menaikkan selera atau keinginannya untuk berasmara dengan Mohd Saiful? Adakah DS Najib, DS Rosmah, TS Musa Hassan atau 12 orang lagi mereka yang lain?

(9) Siapakah juga diantara mereka(15 orang saksi) itu yang punya peranan besar untuk memastikan supaya Mohd Saiful berjaya membuat iman Anwar Ibrahim tergoda dengan ketampanan wajahnya lalu menimbulkan keinginan Anwar untuk meliwat Mohd Saiful? Adakah DS Najib, DS Rosmah, TS Musa Hassn atau 12 orang lagi mereka yang lain?

Pelik sekali, bagaimana Anwar Ibrahim, orang yang telah diisyitiharkan oleh isterinya sendiri DS Wan Azizah sebagai "Anugerah Tuhan" kepada seluruh rakyat Malaysia boleh digoda, boleh diperdaya dan boleh pula masuk ke dalam perangkap konspirasi BN dan UMNO dan lebih malang lagi apabila Anwar sendiri tidak sedar yang dirinya telah digunakan sebagai "perkakas" utama dalam menjayakan konspirasi berkenaan.

Bagaimana Anwar boleh tidak perasan atau boleh tidak sedar betapa beliau telah menjadi "alat dan perkakas "konspirasi BN/UMNO" itu untuk menjahanamkan karear politiknya sendiri kalau benarlah beliau tidak mempunyai keinginan nafsu seks yang songsang dan kalau benarlah itu satu konsprasi maka sudah pastilah beliau sedaya upaya akan cuba untuk mengelak agar tidak masuk ke dalam perangkap namun lainlah sekiranya keinginan seumpama itu kalau sememangnya sudah tertanam sejak lahir didalam diri sendiri tentulah sama seperti orang yang sedang mengantuk disorongkan bantal...mau saja!!!

Selasa, Ogos 23, 2011

"Percayalah!, saya takkan buat pusingan U lagi" - Mursyidul Am Parti Ali Setan

"Saya bersetuju dengan penubuhan jawatankuasa itu" - Datuk Nik Aziz Nik Mat
Siapakah yang masih boleh mempercayai kata-kata yang terkeluar dari bibir Mursyidul Am PAS(Parti Ali Setan) yang juga Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Hari ini sekali lagi Datuk Nik Aziz mulakan karenahnya. Kononnya dia menyokong usaha yang dibuat oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib yang menubuhkan Jawatankuasa Terpilih Parlimen siap dengan kata-kata ucapan terima kasih kepada Datuk Seri Najib. Tetapi esok lusa apa pula yang akan dia kata kalau dah kena tegur dengan Anwar Ibrahim, Lim Kit Siang, Karpal Singh, Khalid Samad, Lim Guan Eng.

Dalam isu lain, saya rasa anda semua masih ingat lagi bagaimana sebelum ini Datuk Nik Aziz pernah menyatakan sokongan serta persetujuan beliau kepada Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mengenai cadangan suruhanjaya tersebut berkenaan dengan penggunaan sistem biometrik semasa pilihanraya terhadap para pengundi di negara ini. Tup tup dua tiga hari selepas itu Datuk Nik Aziz akan tarik balik kenyataan asalnya lalu dipusing semula...

Apakah perlu untuk kita percaya kepada apa yang telah disebut oleh Datuk Nik Aziz mengenai penubuhan jawatankuasa berkenaan?

Isnin, Ogos 22, 2011

Liwat II: Anwar akui jika Mohd Saiful larikan diri, kejadian liwat takkan berlaku !!!

Kelihatan Mohd Saiful(berdiri berbaju cerah) sedang melayan tetamu-tetamu Anwar Ibrahim sewaktu masih bekerja sebagai pembantu peribadi Anwar. Dulu Anwar pernah menafikan yang beliau kenal dengan Mohd Saiful. .....masakan enggak kenal pak!!!
Anwar nafi melakukan seks dengan Mohd Saiful - Utusan Malaysia 

Anwar berkata, berdasarkan testimoni Mohd Saiful, pengadu mempunyai kesempatan meninggalkan bilik itu tetapi tidak berbuat demikian.

"Pengadu mempunyai peluang terbuka luas untuk lari tetapi beliau tidak berbuat demikian. Alasannya bahawa beliau terpaku ketakutan," - Anwar Ibrahim.

Anwar yang membaca kenyataan itu hampir dua jam berkata, Mohd Saiful sendiri telah mengaku bahawa beliau telah membawa bersama pelincir dan telah bersedia secara sukarela.

SIKIT PANDANGAN;
Keterangan oleh Anwar Ibrahim yang seakan-akan membayangkan sekiranya Mohd Saiful bertindak melarikan diri daripadanya maka besar kemungkinan kejadian liwat itu tidak akan berlaku. Dan sehubungan itu nampak sangatlah Anwar Ibrahim telah menyalahkan Mohd Saiful kerana tidak melarikan diri sehinggalah memaksa beliau untuk meliwat Mohd Saiful yang sedang dalam keadaan yang terpaku ketakutan sambil memegang bahan pelincir yang dibawanya.

Anwar Ibrahim menjadi berang dan marah kerana Mohd Saiful tidak melarikan diri walaupun telah diaju dengan soalan seram "Can I Fuck You Today?", malah menurut saja arahannya agar masuk ke bilik, bersihkan badan.

Namun hakikatnya, jauh didalam sudut hati Anwar Ibrahim tentu mengharapkan agar Mohd Saiful tidak melarikan diri disaat itu iaitu dikala nafsu yang sedang bergelora walaupun ketika itu beliau sedar bahawa semuanya adalah umpan atau "konspirasi terancang UMNO/BN" hehehe... tetapi demi tuntutan "nafsu seksnya yang juga dalam kawalan UMNO/BN" maka segalanya harus dipenuhi terlebih dahulu tanpa memikir akan risiko yang terpaksa ditanggung selepas melakukannya...

Liwat II.0: Anwar berdakwah dalam Mahkamah, Hakim geleng kepala !

Menurut D' Unspinners yang membuat laporan mengenai prosiding kes liwat 2.0 langsung dari Mahkamah Jalan Duta, Anwar Ibrahim telah memilih salah satu daripada cadangan yang diberikan kepada beliau sebelum ini iaitu (2) memberi keterangan tidak bersumpah dari kandang bersalah (tiada kredibiliti, keterangan tiada pemberat, tidak akan disoal balas oleh pihak pendakwaan)

Yang menariknya ialah apabila Anwar yang membuat pilihan tersebut terus digunakannya untuk menyampaikan ceramah politik didalam Mahkamah dan berdakwah mengguna ayat-ayat Suci Al Quran dari Surah Al-Maidah ala Azmil Mustafa konon-kononnya orang lain semua tak betul, kejam, berat sebelah dan hanya dia saja yang sempurna dan adil.

Dan lagi menarik, dulu-dulu Anwar Ibrahim kononnya adalah seorang pejuang Bahasa Malaysia sehingga A. Samad Said tak sempat gunting rambut dan cukur janggut di usungnya ke hulu ke hilir menajdi "perkakas" PKR untuk terus menekan kerajaan agar menghapuskan PPSMI dan digantikan dengan Bahasa Malaysia, tetapi hari ini, dalam Mahkamah Malaysia, depan Hakim Melayu...Anwar telah beri keterangan tanpa bersumpah dalam Bahasa Inggeris..!!! Mana Pak Samad??? Mana Nik Aziz???

Liwat II: isunya, cara kehadiran DNA Mr.Y ke bahagian rektum Mohd Saiful !

Soalnya DNA!, DNA!, DNA!, DNA!..., dan bukannya 15 saksi !!!
Mari kita sama-sama baca Utusan Malaysia hari ini 22 Ogos 2011 hari Isnin...

Ahad, Ogos 21, 2011

Liwat II: 3 pilihan diberi, adakah Anwar akan minta tambah 1 lagi pilihan?

Esok 22 Ogos, walauapapun karenah yang mungkin ditimbulkan oleh Anwar Ibrahim serta para peguambelanya untuk melengah-lengahkan perbicaraan, namun Hakim pada awal minggu lepas telah bertegas mengkehendaki agar Anwar Ibrahim wajib dan perlu hadir ke Mahkamah untuk membela diri atas tuduhan meliwat pekerja beliau sendiri Mohd Saiful Bukhary Azlan di beberapa lokasi lebih kurang 3 tahun yang lalu.

Difahamkan bahawa Mahkamah Tinggi telah memberi tiga pilihan kepada Anwar Ibrahim esok dimana beliau dikehendaki untuk memilih salah satu daripada tiga pilihan yang telah disediakan. Pilihan tersebut iaitu, (1) memberi keterangan bersumpah dari kandang saksi (mempunyai kredibiliti, di soal balas oleh DPP), (2) memberi keterangan tidak bersumpah (tiada kredibiliti, keterangan tiada pemberat, tidak akan disoal balas oleh DPP) dan (3) berdiam diri (membiarkan Mahkamah menjatuhkan hukum ke atas beliau)

Nampak gayanya ketiga-tiga pilihan yang dikemukakan itu lebih kepada untuk menekan pihak Anwar dan tidak memberi sebarang keuntungan kepada Anwar Ibrahim serta barisan peguambela beliau kerana jika dilihat secara kasar ketiga-tiga pilihan yang diberi itu seakan-akan cuba menutup sebarang usaha mereka dari terus memohon penangguhan prosiding kes liwat II untuk beberapa kali lagi.

Diantara ketiga-tiga pilihan yang diberikan itu saya melihat seperti amat sukar untuk Anwar memilih salah satu daripada ketiga-tiganya kerana kesemuanya dirasa tetap akan memberi kesan serupa terhadap keputusan kes liwat II yang sedang beliau hadapi kini. Apa-apapun agaknya esok mungkin akan ada satu lagi sandiwara baru akan pihak Anwar buat atau besar kemungkinan Anwar akan memohon agar ditambah satu lagi pilihan agar menjadi empat pilihan kesemuanya. Apa dia? ...mungkin pilihan yang ke- (4) memohon penangguhan perbicaraan kes ! :))

Azmil Mustafa perlu belajar jadi pendakwah daripada Cat Steven

Selepas masuk Islam, tak adapun dengar cerita tentang Yusuf Islam menghina agama Kristian yang dianutinya sebelum itu dan tak ada juga dengar yang dia menghina dunia seni yang pernah beliau ceburi seketika dulu.

Tetapi berbeza pula dengan Azmil Mustafa, bekas pelakon yang terkenal sekitar tahun 1980an ini, dia ini lahir sebagai seorang Islam dari sebuah keluarga Islam namun sebaik meninggalkan dunia glamour dari seorang artis kepada seorang pendakwah, beliau boleh terus berubah menjadi seorang yang hilang akal apabila sanggup mengutuk bangsa sendiri, memperlekehkan sistem pemerintahan negara, meminta perlembagaan negara ditukar, menghasut masyarakat agar membenci Sultan dan Yang di-Pertuan Agong.


Cat Stevens atau sekarang Yusuf Islam dulu penganut Kristian dan dulu beliau juga seorang penyanyi tetapi apabila beliau masuk Islam dia juga berdakwah macam orang lain tapi tidaklah sampai beliau sanggup menghina kehidupan lampau yang pernah dilaluinya.

Tapi lain sangat dengan Azmil Mustafa, dia pakai serban dan ketayap...konon-konon beliau seperti seorang Ulama, sama seperti Bob Lokman dia hina dunia artis yang dulu dia juga adalah sebahagian daripada mereka, terlibat dalam kegiatan sosial, bebas bergaul dengan sesiapa saja..
Untuk menjadi seorang Islam yang baik, tak semestinya menjadikan pihak lain sebagai sasaran kepada rasa amarah diri, tak perlulah amalkan sikap suka mengutuk pihak lain dan apa yang penting ialah perbaiki terlebih dahulu mana-mana kelemahan yang ada dalam diri sendiri, jangan hanya melihat kepada pihak lain yang menjadi punca masalah.

Sabtu, Ogos 20, 2011

Liwat II: solat hajat untuk menghalang Mohd Saiful muncul kali kedua di TV3 !

"Jemputan Munajat Rakyat" konon untuk menolak fitnah UMNO/BN akan dilakukan malam ini selepas solat tarawih bertempat di kediaman rasmi Anwar Ibrahim.
Tergamam dengan temubual eksklusif antara pihak TV3 dengan Mohd Saiful Bukhary Azlan yang disiarkan dua malam berturut-turut iaitu pada malam 16 dan 17 Ogos lalu melalui siaran Buletin Utama nampaknya bukan saja telah membuat Karpal Singh selaku ketua peguambela kes liwat II hampir menjadi pitam tetapi juga sudah membuat hampir mereka yang ada dalam PKR menjadi tidak tentu keruan.

Dengar khabarnya Karpal Singh telah meminta agar Hakim Mahkamah Tinggi YAA Datuk Zabidin Md Diah segera bertindak ke atas Mohd Saiful ekoran tersiarnya temubual antara beliau dengan wartawan TV3 malam Selasa dan Rabu lalu tetapi Karpal Singh lupa apa hak dia untuk menyekat Mohd Saiful dari menggunakan "hak serta kebebasannya" dalam mengendalikan urusan peribadi seharian.

Kalau selama ini Anwar Ibrahim sebagai seorang tertuduh dalam kes liwat II boleh bebas sebebasnya menggunakan "hak serta kebebasannya" bergerak ke sana ke mari, melakukan perkara yang tidak selayaknya boleh dilakukan oleh mereka-mereka yang masih terikat dengan kes berat di Mahkamah tanpa sebarang tindakanpun diambil dan kalau Anwar Ibrahim boleh sesuka hati melakukannya...mengapa Mohd Saiful tidak boleh?

Mungkin kerana menyedari bahawa tindakan undang-undang agak sukar diambil ke atas Mohd Saiful ekoran kemunculan beliau dalam wawancara eksklusif tersebut di TV3 walaupun sebelumnya Karpal Singh juga pernah membayangkan akan berbuat demikian namun memandangkan yang Mohd Saiful telahpun dibebaskan dari menjadi saksi kes liwat II sebaik selepas beliau selesai memberi segala keterangan di Mahkamah telah menyebabkan Karpal Singh hanya mampu berdiam diri.

Sebagai langkah mengelak untuk kali yang terakhir menjelang Isnin depan 22 Ogos, pihak PKR terpaksa berbuat sesuatu bagi menyelamatkan Anwar Ibrahim biarpun perlu mengulang semula ikhtiar lama mereka yang hasilnya dilaihat lebih memihak kepada Mohd Saiful bilamana solat hajat yang mereka lakukan sebelum ini bukannya berjaya untuk menutup "kemaluan" Anwar Ibrahim dari diketahui umum malahan aib beliau pula yang terdedah dan semakin terbuka apabila 99.99 peratus imej beliau dalam video seks bersama wanita China berjaya dikesan dan seterusnya diakui oleh pakar adalah Anwar Ibrahim.

Video: Azmil Mustafa kena belasah Ogy dengan telur ayam busuk!!!



Pendakwah ala Taliban yang baru juga bekas penyanyi dan pelakon awal 80an Azmil Mustafa menjadi sasau setelah kena tenyeh dengan telur ayam busuk oleh Ogy Ahmad Daud ketika beliau sedang menaiki sebuah bas awam.

Jumaat, Ogos 19, 2011

Liwat II: Karpal Singh gelisah dengan kemunculan Mohd Saiful dalam TV3 !!!

TV3 pada malam hari Rabu lepas iaitu 17 Ogos 2011 telah menyiarkan temubual khas eksklusif wartawannya Nik Suriani Megat Drahman bersama dengan saksi utama dalam kes liwat II Anwar Ibrahim iaitu Mohd Saiful Bukhary Azlan dalam slot berita Buletin Utama.

Temubual khas itu merupakan satu usaha murni oleh pihak TV3 untuk mengenang atau mengingati semula genapnya tiga tahun Mohd Saiful yang telah melafazkan sumpah laknat di Masjid Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur pada 15 Ogos 2008 ekoran pengakuan beliau telah diliwat oleh Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Kemunculan tanpa diduga Mohd Saiful dalam Buletin Utama TV3 pada malam itu telah menyebabkan Ketua Peguam kes liwat II, Karpal Singh menjadi panik lalu tiba-tiba jatuh pengsan dihadapan tv. Rupa-rupanya bukan Karpal Singh seorang saja yang terkejut melihat wajah ceria Mohd Saiful muncul di kaca tv pada malam tersebut malahan S. N. Nair dan semua barisan peguambela yang mewakili Anwar Ibrahim.

Berhubung dengan perkembangan terbaru ini, kini Karpal Singh dikatakan tengah giat berusaha untuk mencari jalan bagaimana untuk terus melengah-lengahkan perbicaraan yang akan bersambung semula Isnin minggu depan 22 Ogos.

Sekiranya ditangguhkan lagi perbicaraan ini kelak jadi semakin lama kes liwat II ini ditangguhkan maka semakin kembanglah poket Karpal Singh dan semakin banyaklah juga bantuan asing masuk ke dalam dana PKR dan juga besar kemungkinan semakin lunturlah keyakinan rakyat terhadap sistem perundangan di negara ini.

Namun kita semua berharap agar perkara itu tidak akan berlaku dan demi keadilan untuk Mohd Saiful, supaya perbicaraan dapat diteruskan sebagaimana yang telah ditegaskan oleh Yang Amat Arif Tuan Hakim Datuk Zabidin Md Diah pada Isnin lepas yang mewajibkan Anwar Ibrahim hadir ke Mahkamah untuk membela diri walau dalam keadaan yang bagaimana sekalipun.

Video awan dari langit turun ke bumi Arab !?

video
Adakah ini sesuatu yang nyata ataupun sekadar hanya rekaan semata-mata? Kalau benar-benar terjadi bermakna akan ada satu kejadian yang tidak kita duga akan berlaku selepas ini.

Ini bukan kerja UMNO atau Barisan Nasional, harap Lim Guan Eng jangan awal-awal dah meletakkan kesalahan kepada pihak lain tanpa usul periksa terlebih dahulu.

Selidiki dengan teliti dulu, jangan cakap ikut sedap mulut. Cari punca darimana kebakaran bermula, dari dalam ke dari luar. Biawak punya Ketua Menteri. Biawak pasir biawak paya.

Rabu, Ogos 17, 2011

Persandingan sejenis: adakah Nik Aziz akan keluarkan fatwa khas mengenainya? !!!

Auw!!! Yong Wen Feng
Seorang paderi Kristian, Ou Yong Wen Feng warga Malaysia telah bercadang untuk mengadakan majlis persandingan bagi meraikan perkahwinan beliau dengan pasangan sama jenis jantina dengannya, yang mana majlis berkenaan difahamkan terlebih dahulu akan dilangsungkan di Amerika Syarikat dan kemudiannya pada bulan September depan akan diadakan pula di negara ini.

Ramai pihak yang terkejut dan marah dengan berita berkenaan terutamanya orang-orang Islam termasuklah para pemimpin agama Kristian sendiri yang tegas menganggap bahawa majlis seumpama itu bukannya satu amalan yang harus diterima oleh masyarakat timur dan ini berlaku ekoran adanya usaha oleh pihak tertentu untuk membawa masuk amalan songsang itu ke dalam masyarakat Malaysia malah ianya semakin ketara dan menjadi-jadi sejak Pakatan Haram DAP, PKR dan PAS berjaya mengurangkan majoriti 2/3 BN di Parlimen dalam PRU-13 lepas.

Apakah usaha oleh paderi tersebut merupakan satu percubaan pertama mereka untuk melihat sejauh mana penerimaan serta reaksi masyarakat di Malaysia yang terdiri dari berbilang kaum, budaya, adat dan agama ini tentang perkahwinan sesama jantina samada mereka telah bersedia menerima keadaan itu ataupun sebaliknya?

Cuma apa yang perlu kita tunggu dan nantikan ialah, apakah sekiranya DAP mendokong perjuangan paderi berkenaan maka adakah Mursyidul Am PAS akan mengeluarkan fatwa baru mengenai amalan berkenaan sebagaimana biasa apabila dikehendaki berbuat demikian oleh DAP? Apakah seandainya DAP katakan yang perkahwinan sejenis adalah tidak menjadi satu kesalahan dan hukumnya sah maka Datuk Nik Aziz juga akan kata... betul, betul, betul !!!

Selasa, Ogos 16, 2011

Di Sarawak juga ada kes murtad orang Kristian masuk Islam !!!

Tuan Yang Terutama Yang Di-Pertua Negeri Sarawak Tun Abang Haji Muhammad Salahuddin bin Abang Barieng


Bangsa: Melanau


Agama asal : Kristian


Mazhab: Roman Katholik


Nama asal: Abang Louis bin Abang Barieng


Masuk Islam pada pertengahan 1970an


Ahli Parlimen Mukah: Yang Berhormat Datuk Sri Dr Muhammad Leo Toyad


Bangsa: Melanau


Agama asal: Kristian


Mazhab: Roman Katholik


Nama asal: Francis Leo Micheal Toyad


Masuk Islam pada 17 June 2006
 Itu hanya sekadar menyebut dua nama yang dikenali oleh masyarakat di Sarawak yang telah menjadi seorang Muslim setelah menukar pegangan agama mereka sebelum ini daripada Kristian kepada Islam.

Kalau dibuat kajian secara menyeluruh tentang jumlah berapa ramai serta berapa peratus orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam di negeri Sarawak dalam tempoh setiap hari, mungkin jika statistik mengenainya diperolehi pasti akan membuat pemimpin-pemimpin dalam PAS jatuh pengsan 7 hari 7 malam kerana terkejut.

Perkara seperti ini adalah biasa tidak menjadi masalah yang besar atau akan menjadi isu berpanjangan di Bumi Kenyalang kerana di sini penduduknya masih dapat menerima keadaan sedemikian dengan hati yang terbuka dan menghormati hak-hak seseorang itu didalam menentukan sendiri agama yang mereka rasa selesa.

Jika kes yang membabitkan orang yang memang asal Islam atau dilahir sebagai Islam keluar daripada agama Islam dan masuk agama Kristian belum pernah lagi terjadi tetapi kalau kes mualaf atau saudara baru yang bertindak kembali kepada agama asal memang ada berlaku, itu semua berpunca dari kegagalan pihak jabatan agama Islam sendiri yang mengabaikan kebajikan golongan berkenaan setelah mereka itu masuk Islam dan juga gagal dalam membimbing serta membentuk saudara-saudara baru menjadi seorang Islam yang kuat imannya.

Datuk Nik Aziz ulamak yang sering berpura-pura !!!

"Saya tidak bersetuju jika Masjid menggunakan pembesar suara hingga menjejaskan orang lain yang sedang tidur atau sakit," - Datuk Nik Aziz Nik Mat or The Unspinners

Macam ni boleh pulak, tidak mengganggu orang sekeliling atau disekitarnya???
 Sehubungan itu, beliau meyokong tindakan Jawatankuasa Fatwa Negeri Pulau Pinang yang melarang bacaan Al Quran menggunakan pembesar suara pada waktu subuh Pisau Net
 KOTA BHARU - Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz Nik Mat tidak bersetuju amalan Al Quran dibuat menggunakan pembesar suara sehingga mengganggu masyarakat sekitarnya - Utusan Malaysia

Bacaan Ayat-ayat Suci Al Quran menggunakan alat pembesar suara tak boleh, bising hingga mengganggu masyarakat sekitar tetapi kelakuan macam A Samad Said itu boleh, tak mengganggu orang lain di sekitarnya???
 Bacaan Ayat-ayat Suci Al Quran menggunakan mikorofon bising dan mengganggu masyarakat sekitar? Tapi laungan 'reformasi! reformasi! reformasi!!! oleh Tian Chua macam ini boleh??? tak mengganggu orang lain di sekitarnya???
 Bacaan Ayat-ayat Suci Al Quran menggunakan pembesar suara bising dan mengganggu masyarakat sekitar yang sedang tidur??? tapi perbuatan berarak seperti dilakukan oleh Haji Hadi Awang ini sambil pengikutnya menjerit melaung perkataan reformasi berulangkali tak mengganggu???
 Bacaan Ayat-ayat Suci Al Quran menggunakan alat pembesar suara mengganggu masyarakat sekeliling??? perbuatan menjerit dan melaung reformasi beribu kali seperti diketuai oleh Zuraida Kamaruddin dan Azan Ismail ini tidak mengganggu ketenteraman awam???
 Apakah Anwar Ibrahim diganggu ketika sedang tidur? Anwar terganggu dengan bacaan Ayat-ayat Suci Al Quran dari alat pembesar suara???
Dan apakah Mat Sabu juga telah diganggu ketenteramannya atau dia yang memang mengganggu tidur masyarakat di sekitarnya dengan perhimpunan bershit 2.0 yang dianjurnya bersama dengan Ambabiga Sreenevasan?

Tetapi kenapa perlu Nik Aziz Nik Mat merasakan yang bacaan Al Quran tu mengganggu masyarakat lain di sekitarnya sedangkan umur Nik Aziz hidup sebagai orang Islam bukan setahun jagung kenapa baru sekarang dia tersedar mengatakan bacaan Ayat-ayat Suci Al Quran mengganggu?

Isnin, Ogos 15, 2011

Liwat II: 2 saksi lagi adalah alat bagi memperbaharui tarikh penangguhan kes !!!

Perkara yang biasanya berlaku seperti tarikh tamat tempoh untuk visa, passport dan permit pekerja asing yang bekerja di negara ini adalah sesuatu yang lumrah dan tidak kira samada di Malaysia mahupun di negara lain apabila melibatkan rakyat negara asing yang sedang berada didalam negara-negara yang tertentu.

Jika tamat tempoh tarikh passport, visa atau permit kerja bagi rakyat asing yang memiliki dukomen perjalanan yang di negara ini contohnya, maka mereka dikehendaki untuk segera memperbaharuinya agar membolehkan mereka untuk tinggal di negara ini dalam tempoh yang telah dilanjutkan.

Namun sekiranya mereka tidak mempunyai sebarang dokumen seumpamanya, sudah tentulah sangat sukar untuk mereka memperbaharui tarikh yang telah semakin hampir tamat tempohnya bagi membolehkan mereka untuk terus tinggal dan bekerja dengan lebih lama lagi di negara ini dan mahu tidak mahu mereka terpaksa akur untuk keluar daripada Malaysia.

Dan  begitu jugalah lebih kurangnya dengan kes liwat II Anwar Ibrahim ini. Jika beliau mahu memastikan yang kes liwat yang kini sedang dalam peringkat perbicaraan boleh ditangguhkan untuk berapa ratus ribu kali lagi, maka Anwar Ibrahim perlulah ada modal bagi membolehkan beliau dapat terus memohon kepada mahkamah agar perbicaraan dapat terus ditunda-tunda untuk selama-lamanya.

Walaupun daripada kelima belas saksi yang dituntut oleh pasukan pegumbela Anwar Ibrahim itu jelas terdapat empat orang daripada mereka adalah merupakan individu-individu yang sangat berpengaruh termasuk Perdana Menteri dan Isteri, namun saya berpendapat bahawa dua nama yang terakhir didalam senarai itu iaitu dua bekas pembantu rumah kepada pemilik unit kondominium 1151-1152 Hasanuddin Abdul Hamid yang dikenali dengan nama "Suliati dan Fitria Dipan adalah merupakan sasaran utama Anwar Ibrahim dan bukan Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah ataupun Tan Sri Musa Hassan.

Anwar Ibrahim melihat kedua-duanya iaitu "Suliati dan Fitria Dipan" sebagai perkakas yang sangat berharga kepada beliau untuk digunakan sebagai alat dalam alasannya ketika mengemukakan permohonan kepada Hakim untuk menangguhkan lagi prosiding kes sehingga tarikh baru ditetapkan.

Kerjanya mudah, kedua-dua bekas pembantu rumah warga Indonesia itu terlebih dulu akan disogok dengan sejumlah wang bagi memastikan mereka tidak perlu berangkat ke Malaysia walaupun keduanya sedang dikehendaki oleh pihak Mahkamah Malaysia dan jika perkara ini berlarutan maka peluang untuk Anwar Ibrahim memohon Mahkamah untuk menangguhkan kes telah terbuka luas sebab alasan sudah ada.

Hanya iblis & syaitan yg rasa terganggu dgn suara Azan dan Ayat-ayat Suci Al Quran

Nampaknya DAP telah menempah kejayaan yang gemilang apabila akhirnya berjaya mengDAPkan Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz Nik Mat dari hujung rambut di atas kepala sehinggalah ke hujung kuku di jari kaki.

Dengan hanya sekali persetujuan daripada Datuk Nik Aziz Nik Mat yang membenarkan tindakan DAP Pulau Pinang melarang umat Islam membaca Ayat-ayat Suci Al Quran sebelum Subuh serta laungan Azan melalui alat pembesar suara, maka bermakna telah lengkaplah sudah perjanjian Syaitan yang pernah dimaterai di antara PAS dengan DAP satu ketika dulu.

Alasan Datuk Nik Aziz sebab mengapa beliau bersetuju dengan langkah yang di ambil oleh kerajaan Pulau Pinang itu adalah kerana amalan umat Islam yang melaungkan Azan serta membaca Ayat-ayat Suci Al Quran sebelum di bulan Ramadhan hanya akan mengganggu tidurnya dan juga tidur orang-orang DAP.

Bermakna kalau begitu, sahlah sudah Datuk Nik Aziz Nik Mat telah kerasukan syaitan DAP sebab setakat yang kita semua tahu hanya iblis dan syaitan saja yang akan menggelupur kepanasan apabila mereka terdengar suara Azan berkemundang atau apabila mereka terdengar Ayat-ayat Suci daripada Al Quran di baca.

Untuk menghalau sebarang gangguan oleh makhluk-makhluk halus daripada mereka yang dirasuk atau dari tempat-tempat yang dipercayai berpenunggu, biasanya para pengamal perubatan tradisional akan menggunakan Ayat-ayat tertentu dari dalam kitab Suci Al Quran bagi tujuan tersebut dan sudah tentu iblis serta syaitan rasa tidak selesa dan akan rasa terganggu dengan semua itu, kalau tidak memberontak maka iblis dan juga syaitan akan lari bertempiaran kerana semakin kepanasan.

Tetapi kalau hanya setakat manusia biasa, tidak kiralah samada mereka itu beragama Islam atau yang beragama lain, terdengar laungan Azan serta bacaan Ayat-ayat Suci Al Quran bukan sesuatu perkara yang disifatkan sebagai menakutkan mereka kerana ianya adalah suatu yang lumrah bagi yang hidup dalam masyarakat yang majmuk seperti di Malaysia ini dan tambahan pula keadaan seumpama itu telah lama berlaku di negara ini.

Namun lainlah bagi iblis dan syaitan, makhluk berkenaan pasti akan kepanasan, sakit, pedih dan terasa bising dan bingit apabila mendengar suara Azan dan bacaan Ayat-ayat Suci Al Quran...

Ahad, Ogos 14, 2011

Islam berkembang subur di Sarawak tanpa perlu kehadiran PAS

Ini hanya gambar hiasan
Tidak seperti Kelantan, negeri yang diperintah oleh sebuah parti yang didakwa sebagai memperjuangkan Islam, Sarawak Bumi Kenyalang hanyalah sebuah negeri biasa yang ditadbir secara sederhana oleh kerajaan Barisan Nasional yang didiami oleh berbagai suku kaum dari masyarakat Dayak seperti Iban, Bidayuh, Kayan, Kenyah, Kelabit, Murut, Bisaya, Berawan, Penan, Kejaman dan sebagainya juga dari masyarakat Bumiputera lain seperti Melayu, Melanau serta Kedayan.

Namun apa yang ingin hendak saya nyatakan serba sedikit disini adalah tentang pencapaian negeri Sarawak di bawah kepimpinan YAB Pehin Sri Abdul Taib Mahmud dari segi pengembangan agama Islam dikalangan masyarakat bukan Islam di seluruh pelusuk Bumi Kenyalang tetapi tidaklah untuk menyatakannya secara terpeinci mengenainya cuma sekadar mengakui bahawa penyebaran agama Islam sebenarnya tiada sebarang halangan daripada penganut agama lain malah sikap terbuka orang bukan Islam terhadap Islam menyebabkan agama berkenaan mudah berkembang.

Di Sarawak, dalam setiap keluarga dan di dalam setiap rumah orang bukan Islam kini sudah ada diantara ahli keluarga mereka yang beragama Islam, kalau seorang dari ahli keluarga beragama Islam itu adalah dikira sebagai satu perkara yang biasa dan apa yang agak menariknya ialah apabila semakin banyak rumah-rumah keluarga bukan Islam yang penghuninya telah memilih Islam sebagai pegangan hidup mereka, maksudnya jika dalam sebuah rumah ada 10 orang dalam satu keluarga akan terdapat 6 atau 7 orang didalamnya yang menganut agama Islam.

Perkembangan Islam di Sarawak berlaku adalah terhasil oleh berbagai faktor seperti antaranya apabila orang-orang bukan Islam tertarik dengan gaya hidup dan amalan harian rakan-rakan atau keluarga yang Muslim, terbuka hati untuk mendekati Islam secara sukarela tanpa dipaksa, berkahwin dengan pasangan yang beragama Islam dan juga antaranya adalah disebabkan kejayaan para pendakwah dalam memberi penerangan demi penerangan mengenai Islam kepada orang-orang yang bukan Islam.

Di Sarawak juga hubungan antara agama tidaklah seteruk seperti apa yang sedang berlaku di Semenanjung Malaysia. Rakyat Bumi Kenyalang sentiasa mengamal sikap mengutamakan perpaduan baik dalam hubungan kaum ataupun agama. Jika di Semenanjung Malaysia seringkali berlakunya pertembungan pendapat mengenai agama dan juga hak-hak kaum sehingga membawa kepada berlakunya bemacam-macam siri demonstrasi membantah atau menyokong itu ini, tetapi itu tidak berlaku di Sarawak dan kita harap ianya takkan berlaku.

Dan, sekiranya rakyat Sarawak ingin sentiasa mahu keadaan itu akan terus kekal di nikmati oleh kita semua, maka semua kita kena harus beringat selalu...jangan sesekali membenarkan PAS, PKR dan DAP untuk mudah bertapak di Bumi Kenyalang ini walau dalam keadaan apa jua sekalipun. Lihat PAS, ingatlah pelampau ! Lihat PKR, ingatlah perusuh ! Lihat DAP, ingatlah pelampau dan pengganas !

Kahwin sejenis: Malaysia akan berdepan dengan malapetaka besar!!!

Perkahwinan sejenis di Barat...satu perkara biasa !!!
Seorang Paderi dari Mazhab Protestant, Ou Yang Wen Feng dikatakan telah bercadang untuk mengadakan majlis perkahwinan dengan pasangan "sejenis" beliau yang juga warga Malaysia di negara ini pada bulan hadapan. Untuk mengetahui lebih lanjut, pembaca boleh rujuk di sini dan juga di sini

Tak sudah-sudah dengan isu, harap pihak berkuasa Malaysia terutama sekali Kementerian Keselamatan Dalam Negeri pimpinan Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein bangkit bertenaga berdepan dengan perkara-perkara seperti ini. Simpan saja amaran-amaran yang sudah tidak ada bisanya lagi atau buang saja jauh-jauh ke tengah Laut China Selatan.

Sabtu, Ogos 13, 2011

Liwat II: Salahguna kuasa dan kedudukan Karpal Singh mula disedari !!!

Karpal Singh; Ahli Parlimen Bukit Gelugor, Pengerusi DAP Kebangsaan juga Peguambela kes liwat II Anawar Ibrahim !!!
Barulah sekarang ada pihak yang mulai menyedari bahawa keterlibatan Ahli Parlimen Bukit Gelugor yang juga Pengerusi Parti Tindakan Demokratik (DAP) Kebangsaan, Karpal Singh didalam kes liwat II Anwar Ibrahim adalah satu kes salahguna kuasa serta kedudukannya yang boleh mempengaruhi sebarang kesan kepada politik negara. Rujuk pandangan Ir. Dr Mohamad Zin.. disini

Pasti juga akan mula menjadi satu tandatanya kepada masyarakat umum selepas ini, bagaimana seorang ketua dan pengerusi kepada sebuah pertubuhan politik seperti DAP boleh diterima oleh mahkamah untuk menjadi peguambela mewakili rakan gabungan sesama mereka yang mempunyai kes serius dimahkamah.

Tindakan Karpal Singh yang sanggup menjadi peguambela kepada Anwar Ibrahim memang jelas mempunyai kepentingan politik yang tidak boleh disangkal. Ini boleh kita lihat dengan jelas bagaimana setiap apa jua perkembangan yang berlaku berkaitan kes liwat II Anwar Ibrahim di mahkamah ianya seolah-olah akan menjana modal atau membekal kuasa kepada tiga parti gabungan Pakatan Haram DAP, PKR dan PAS dalam mereka meraih sokongan daripada rakyat.

Keluar daripada mahkamah, mereka akan terus memainkan kes liwat II yang sedang dibicara dalam mahkamah sebagai isu politik kepada umum. Soal samada perbuatan mereka itu telah menghina mahkamah ataupun tidak ianya sudah seperti bukan satu perkara luarbiasa ataupun satu perkara yang telah menyalahi undang-undang bagi mereka kerana dari apa yang kita dapat lihat selama ini ialah terdapat banyak sudah larangan oleh pihak mahkamah yang telah mereka langgar.

Kembali kepada isu Karpal Singh. Selepas ini kita berharap agar akan semakin ramai pihak yang tampil untuk membangkit mengenai salahguna kuasa Karpal Singh didalam kes liwat II Anwar Ibrahim ini.

Dan semalam, menyaksikan peristiwa bagaimana seorang pemimpin nombor satu negara, Perdana Menteri YAB Datuk Seri Mohd Najib cuba dijatuhkan martabatnya oleh tiga orang peguambela Anwar Ibrahim dari keturunan India, terpaksa tunduk dan mengadap ketiga-tiga mereka di kompleks Mahkamah Kuala Lumpur.

Jumaat, Ogos 12, 2011

MoCS - Gerakan Mengubur Sarawak!!! Perjuangan golongan kecewa

Kelihatan dalam gambar: Baharuddin Mokhsen, Francis Sia(tengah) dan Awang Abdillah Awang Nassar.
Sumber foto dari blog Muka Petang
MoCS, kumpulan ini kecewa bukan kerana Ketua Menteri YAB Pehin Sri masih belum mahu berundur sebagai pemimpin Sarawak tetapi mereka kecewa kerana tidak mendapat keyakinan daripada rakyat Bumi Kenyalang untuk berkuasa memerintah negeri Sarawak.

Pada Pilihan Raya Umum Negeri Sarawak ke-10 yang lalu, ramai daripada kalangan mereka ini yang bertanding namun kalah kerana rakyat Sarawak tidak percaya kepada kemampuan mereka untuk mentadbir negeri ini, belum jadi kerajaan lagi sudah berani cakap bersar, nak ubah Sarawak konon.

Esok Sabtu 13 Ogos 2011, MoCS sekiranya tiada aral yang melintang akan mengadakan satu perhimpunan untuk acara senamrobik, karaouke dan tarian poco-poco dipersekitaran kawasan yang menempatkan Muzium Negeri di Kuching. Perhimpunan mungkin terpaksa diadakan di situ kerana di Sarawak ini belum ada lagi Zoo Negara seperti di Kuala Lumpur tempat segala hewan-hewan dan segala unggas berkumpul.

Kepada rakyat Sarawak, mana yang ada tanam kelapa sawit, lada hitam dan lada putih, koko, tanaman sagu, pengusaha dusun buah-buahan, tanaman padi, ternakan ikan berbagai jenis, dan berbagai-bagai lagi perusahaan yang dilakukan, adalah lebih baik tak payah langsung peduli dengan gerakan yang sedang diusahakan oleh Francis Sia, Awang Abdillah Awang Nassar dan Baharuddin Mokhsen itu. Abaikan saja.

Mereka adalah golongan yang kecewa dan golongan yang suka berpura-pura. Perjuangan mereka sangat kabur dan tidak jelas. Mereka mahu mengubah Sarawak mahu jadi macam mana? Mereka kata mahu mengubah Sarawak tetapi mereka tidak nyatakan dengan terang kepada rakyat negeri ini tentang corak yang bakal mereka mahu Sarawak akan dikenali, adakah seperti Singapura, Hong Kong, Jepun, Korea Selatan, England, Israel, Amerika Syarikat ?

Khamis, Ogos 11, 2011

Kes liwat II: lepas ini, Anwar mohon pula kebenaran Mahkamah untuk dia sendiri soal saksi !

Usaha oleh Anwar Ibrahim untuk melengah-lengahkan perbicaraan kes liwat ke-2 yang membabitkan beliau pastinya tidak akan berakhir hanya setakat kebenaran telah diperolehi daripada Mahkamah membenarkan pasukan peguambela beliau menemubual 15 saksi termasuk Datuk Seri Najib, Isteri beliau dan lainnya tetapi selepas ini tentu akan ada helah lain lagi yang beliau akan kemukakan.

Lihatlah, jika sekarang pihak Mahkamah telah mengeluarkan perintah hanya membenarkan Anwar Ibrahim hadir pada sessi temubual oleh barisan peguambela beliau dengan saksi-saksi terpilih namun Anwar Ibrahim sendiri tidak dibenarkan untuk bertanyakan soalan kepada saksi. Itu sekarang tetapi selepas ini tentu Anwar Ibrahim akan kemukakan lagi satu permohonan di Mahkamah agar beliau dibenarkan untuk menyoal sendiri saksi-saksi berkenaan sambil ditemani para peguam beliau. Kita tunggu dan lihat !!! ...sampai kiamat kes ini...

Rabu, Ogos 10, 2011

Kes liwat II: Karpal & Anwar yg kawal undang2 serta tentukan perbicaraan !

Kelihatan; Peguam S. K. Nair, Anwar Irahim, Karpal Singh, Yusmadi dan dua nujum DNA import dari Australia sedang menjamu selera minum teh tarik dan makan cucur karipap
Sebaik sahaja Mahkamah membuat keputusan yang menyaksikan permohonan yang dibuat oleh Anwar Ibrahim sebelum ini diluluskan oleh Hakim iaitu untuk menemubual 15 orang saksi termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib dan Isteri Datin Seri Rosmah Mansur serta yang lain, lalu sejurus itu juga, Karpal Singh selaku ketua Peguambela Anwar terus menguatkuasakan undang-undang "menghina mahkamah" ke atas saksi-saksi berkenaan.

Menurut Karpal Singh, sekiranya mereka-mereka itu enggan hadir ke Mahkamah dan gagal untuk ditemubual oleh pihak pembelaan, bermakna mereka itu dianggap sebagai telah menghina Mahkamah dan boleh ditangkap serta boleh ditahan di dalam lokap. Kemudian menyusul pula kenyataan serta amaran serupa yang datangnya daripada seorang lagi peguambela Anwar iaitu S. K. Nair yang mahu agar Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah, Tan Sri Musa dan Datuk Mohd Rodhwan akur dan patuh kepada keputusan Mahkamah yang telah mewajibkan mereka hadir ke Mahkamah jika tidak mahu dkenakan tindakan menghina Mahkamah.

"MENGHINA MAHKAMAH?" ...tetapi tidakkah Karpal Singh serta barisan peguambela pimpinannya tahu dan sedar bahawa selama ini siapa sebenarnya telah melakukan "penghinaan" yang begitu ketara dan teruk sekali terhadap mahkamah atau institusi kehakiman di negara ini kalau bukan Anwar Ibrahim sendiri serta rakan-rakan mereka yang berada didalam Pakatan Haram ?

Anwar Ibrahim sendiri telah berulang kali mencabul larangan Mahkamah yang melarang sebarang perbicaraan terbuka dikhalayak ramai berkenaan kes liwat yang sedang dibicara di Mahkamah namun apa yang berlaku ialah Anwar Ibrahim dibiarkan terus menerus bebas untuk menjaja kes liwatnya ke seluruh pelusuk tanah air tanpa apa-apa tindakan oleh pihak Mahkamah malah di biarkan bebas sebebasnya hingga ke luar negara untuk meraih sokongan serta simpati daripada masyarakat antarabangsa berkaitan kes liwat beliau itu.

Bagi saya adalah sesuatu yang sangat tidak wajar sama sekali untuk membiarkan pihak tertuduh terus bermaharajalela dengan tindak tanduknya seperti mahu mengambil alih peranan mahkamah dalam mengendali, mengawal dan menentukan halatuju perbicaraan yang kini semakin hari menampakkan betapa pihak yang sepatutnya tegas terhadap tertuduh tetapi mereka pula yang semakin kelihatan seolah-olah telah hilang kawalan dalam menguatkuasakan undang-undang.

Dan adalah sesuatu yang sangat ganjil dan pelik apabila peguambela Anwar terlebih dulu telah bertindak mendahului Hakim dalam menentukan bentuk hukuman yang bakal disabitkan ke atas Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah, Tan Sri Musa dan Datuk Mohd Rodhwan seandainya mereka yang berkenaan gagal menghadirkan diri pada sessi temubual pihak oleh tertuduh sedangkan kesemua mereka itu langsung tiada kaitan dengan beberapa kejadian Anwar Ibrahim yang telah meliwat pekerja lelaki beliau sendiri.

Yang menerima Mohd Saiful Bukhary Azlan bekerja dengan PKR adalah Anwar Ibrahim sendiri. Yang membawar gaji kepada Mohd Saiful juga adalah Anwar Ibrahim. Yang menentukan bentuk tugas Mohd Saiful dalam PKR adalah Anwar Ibrahim. Yang membawa Mohd Saiful ke Hong Kong, ke Thailand, ke Singapura adalah Anwar Ibrahim juga. Yang memerintah Mohd Saiful datang ke kondominium 1151-1152 juga adalah Anwar Ibrahim.

Dan seterusnya yang bertanya kepada Mohd Saiful soalan lucah "Can I Fuck You Today?" adalah Anwar Ibrahim. Yang marah dan menengking Mohd Saiful sehingga terkeluar perkataan "What?" juga adalah Anwar Ibrahim. Yang mengajukan soalan penuh prihatin "Are You Okay?" kepada Mohd Saiful juga adalah Anwar Ibrahim. Jadi, disudut sebelah manakah kita dapat nampak bahawa Datuk Seri Najib, Datin Seri Rosmah, Tan Sri Musa dan Datuk Moh Rodhwan boleh memainkan peranan mereka masing-masing sehingga terpengaruhnya Anwar Ibrahim yang akhirnya mendorong dan memaksa beliau untuk akur lalu terpaksa meliwat Mohd Saiful Bukhary Azlan, pekerjanya sendiri?

Selasa, Ogos 09, 2011

Pakatan Haram kerah Bershit 2.0 segera ke Britain bantu perusuh !!!

 Dalam tempoh 25 tahun iaitu selepas rusuhan buruk berlaku pada tahun 1985, kini Britain sekali lagi telah digegarkan dengan insiden rusuhan oleh rakyatnya sendiri yang bangkit memberontak hanya kerana kematian seorang pemuda, Mark Duggan berusia 29 tahun yang maut dalam satu kejadian berbalas-balas tembakan dengan polis pada hari Khamis 4 Ogos lalu.

Rusuhan tersebut telah merebak dengan pantasnya ke beberapa buah bandar besar dan utama di negara berkenaan seperti di Liverpool. Birmingham, Bristol dan di Tottenham. Keganasan yang ditunjukkan oleh para pemberontak dalam rusuhan itu nampaknya telah menaikkan semula semangat para perusuh serta para penganjur perhimpuan haram Bershit 2.0 yang sebelum ini pernah melakukan perkara serupa pada 9 Julai lalu di Ibu Kota Kuala Lumpur untuk turut sama merusuh dengan pemberontak di negara tersebut.

Menyedari keinginan yang cukup tinggi dan tak pernah padam dalam jiwa kebanyakkan para peserta yang pernah menyertai Bershit 2.0 awal bulan lepas maka beberapa penganjur perhimpunan haram itu telah bersepakat hendak menghantar mereka-mereka yang terbukti punya minat tinggi dalam kegiatan rusuhan dan pemberontakan dengan kadar sebeberapa segera ke negara yang sedang bergolak itu.

Apa kata mereka? jom kita selami makna disebalik kata-kata mereka ini yang kini sudahpun berstatus sebagai "Petualang Negara" ;
"Kami mengikuti perkembangan yang sedang berlaku di UK dengan penuh minat dan teliti. Untuk beberapa hari yang ke depan kami rasa akan berlaku rusuhan yang lebih besar. Kami sangat berminat untuk menyertainya dan kami telahpun buat mesyuarat tergempar dan hasilnya kami semua bersetuju untuk ke sana. Kita mahu berdepan dengan para penguatkuasa yang lebih garang dan tegas, pukul perusuh dengan belantan. Disana polis tak berlembut dengan perusuh, jadi kita mahu yang macam itu...barulah boleh buat cerita besar," - Ambiga Sreenevasan, Boss Bershit 2.0
"Ya, kita dah berbincang dan perbincangan yang kita buat terus berjalan sebab kita terus memantau keadaan di sana dari masa ke semasa. Jadi pada perbincangan awalnya kita semua dalam ertikata lainnya bersetuju sebulat suara untuk ke sana dengan kadar sebeberapa segera yang boleh dan kita telah bentuk beberapa kumpulan supaya apabila sampai kat sana kita tidak berkumpul dalam satu tempat sebaliknya kita akan membantu perusuh dari kumpulan lain juga

"Jadi maknanya dikalangan kita ada yang membantu perusuh merusuh di Liverpool, ada yang berada di Birmingham, Bristol ataupun sama-sama merusuh dan memberontak di Tottenham... Sebab utama kita ambil keputusan ini kerana kita tak pernah puas, kita mahu berdepan dengan pihak polis yang betul-betul garang barulah boleh buat isu besar" - Mat Syabu, Timbalan Presiden PAS
"Saya setuju, kami memang suka keadaan macam tu. Tapi sayang sekali kat Malaysia ni payah sangat kerana rusuhan yang kita buat sering saja gagal dilakukan walaupun saya sendiri terpaksa berlakon namun semuanya gagal. Kalau jadi rancangan untuk turut serta ke sana, saya pilih lokasi perusuh yang banyak 'jambu-jambu'...mana tahu kalau nasib bagus dapat juga lepas gian," Anwar Berahim, Penasihat Ekonomi Selangor.
"Inilah kebebasan yang kita cari. Macam itulah kebebasan yang tulen, bebas pecah kereta orang, bebas pecah rumah, bebas pecah kedai, bebas curi, bebas bunuh orang. bebas rompak orang... dan saya akan buat sajak khas sebagai tanda sokongan tak berbelah bahagi saya kepada perusuh di sana, ya,,..sama macam sajak "unggun bersih" dan "peludah warna," - A. Samad Said, Sasauterawan Negara.
"Pendirian saya sama, satu macam... rusuhan di England tu memang tak salah dan ianya juga memang kerja UMNO dan BN !! ..Saya katakan macam tu sebab orang Britain marah sangat dengan UMNO dan BN maka tu lah sebab mereka mengamuk kat sana..pasal hari tu 9 Julai mereka nak masuk Malaysia tapi dihalang Imgiresen..tu lah sebab mereka memberontak di negara sendiri..itu perbuatan tak salah malahan di benar mengikut Kitab DAP," - Nik Aziz Nik Mat, Menteri Besar Kelantan.
"Bershit 2.0, saya dan Din Puduraya sudah saman Ketua Polis Negara, kerajaan Malaysia serta dua pegawai polis tidak kurang dari RM1 juta dan kalau bagi dua jadi sorang dapatlah RM500,000.00... bab rusuhan di England tu saya juga akan ke sana tapi kalau tidak boleh buat duit maka saya akan fikir dalam-dalam dulu, baru buat keputusan," - Mr. Mahfuz Omarbean, Naib Presiden PAS.

"Owuh...saya? ...no komen... dah, dah,dahhh...cukup dah, saya tak nak terlibat lagi...banyak pengajaran yang dah saya dapat masa kena tahan oleh polis 9 Julai lalu, mereka baik dengan saya...layan saya cukup baik...tiadapun saya kena humban macam guni beras ke dalam trak polis, itu cuma bohong Anwar saja..buat malu saya saja," - Haji Hadi Awang, Presiden PAS.

Liwat II: Adakah selepas ini permohonan utk menemubual Yesus pula?

Yohanes 6:70 Jawab Yesus kepada mereka: "Bukankah Aku sendiri yang yang telah memilih kamu yang dua belas ini? Namun seorang diantaramu adalah iblis."

Yohanes 13:21 Setelah Yesus berkata demikian Ia sangat terharu, lalu bersaksi: "Aku berkata kepadamu, sesungguhnya seorang diantara kamu akan menyerahkan Aku."

Yohanes 13:38 Jawab Yesus: "Nyawamu akan kau berikan bagiKu? Sesungguhnya Aku berkata kepadamu: Sebelum ayam berkokok, engkau telah menyangkal Aku tiga kali."

Yohanes 18:17 Maka kata hamba perempuan penjaga pintu kepada Petrus: "Bukankah engkau juga murid orang itu?" Jawab Petrus: "Bukan!"

Yohanes 18:25-27 'Simon Petrus masih berdiri berdiang. Kata orang-orang di situ kepadanya: "Bukankah engkau juga seorang muridNya?" 26 'Ia menyangkalnya, katanya: "Bukan." Kata seorang hamba Imam Besar, seorang keluarga dari hamba yang telinganya dipotong Petrus: "Bukankah engkau kulihat di taman itu bersama dengan Dia?" 27 'Maka Petrus menyangkalnya pula dan ketika itu berkokoklah ayam.

 Berdepan dengan kes liwat ke-2 Anwar Ibrahim ini seolah-olah sistem undang-undang negara ini sedang menghampiri hukum-hukum rimba apabila ternyata pihak yang kuat terus berkuasa menentukan halatuju perbicaraan manakala yang lemah seakan-akan terus tertindas serta seperti terhakis haknya dalam menegakkan keadilan dalam kadar yang segera.

Setelah banyak kali permohonan serta karenah Anwar Ibrahim dituruti dan banyak diantaranya telahpun dipenuhi oleh pihak Mahkamah termasuklah permohonan terbaru beliau untuk iaitu untuk menemubual Perdana Menteri dan Isteri berhubung dengan kes liwat yang sedang beliau hadapi waktu ini secara jelas telah memberi layanan yang sangat luarbiasa mahkamah kepada pihak tertuduh sedangkan dalam masa yang sama pihak mangsa yang menuntut pembelaan terus menderita dengan tempoh masa prosiding yang panjang kerana sudah berpuluh-puluh kali ditangguhkan.

Kini, sesudah pihak Anwar Ibrahim berjaya mengheret Perdana Menteri Datuk Seri Najib serta Isteri beliau dan beberapa individu yang lain ke dalam perbicaraan peringkat pembelaan, jadi apakah akan ada lagi helah lain bagi pihak tertuduh bertujuan untuk melengah-lengahkan perbicaraan? Siapakah lagi selepas ini yang akan mereka kemukakan untuk dijadikan sebagai saksi? Yesus Kristus? Kalau begitu, hingga akhir zamanlah kes ini takkan selesai sebab Yesus hanya akan turun ke bumi bagi menandakan bahawa kejadian kiamat telahpun semakin hampir berlaku...

Arkib Blog