
Seterusnya kita juga akan terus dilayan oleh operator yang sama tetapi dalam bahasa berlainan iaitu Bahasa Indonesia dan bukannya Bahasa Malaysia seperti kelazimannya. Segala panduan atau langkah yang perlu kita lakukan untuk memudahkan urusan dengan pihak Celcom melalui panggilan dari telefon bimbit semuanya dijelaskan dalam Bahasa Indonesia.
Bunyinya lebih kurang begini :
"Selamat anda mendengarkan siaran ini"...
* "Untuk kembali ke menu utama, tekan angka sembilan"
* "Untuk mengulang kembali, tekan angka tujuh"
* "Untuk mendengarkan sisa pulsa atau menambahkan jumlah pulsa anda tekan satu"
* "Untuk fasilitas Blackberry, 3G, GPRS dan MMS, tekan dua"
* "Untuk mendapatkan kode P.U.K dan melaporkan kerosakan atau kehilangan fon sel, tekan empat"
* "Untuk berbicara dengan agen komputer kami, silakan tekan angka nol"
Kepada pihak Celcom, kalaulah perkara itu terpaksa dilakukan demi untuk mengautkan keuntungan apabila pelanggan warga Indonesia mengatasi jumlah pelanggan rakyat tempatan sendiri, jadi janganlah sampai mahu Bahasa Malaysia juga turut tergadai sama.
Sebagai rakyat Malaysia bersama-samalah kita mempertahankan kedaulatan Bahasa Malaysia dan bersama-sama juga kita memertabatkan bahasa rasmi negara kita.