Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, Jun 15, 2011

RON97 turun 10 sen seliter mulai tgh mlm ini, apa kata mereka ?

 Pemberita : YB, apa pandangan YB berkenaan dengan harga petrol RON97 iaitu minyak kereta orang kaya yang akan mengalami penurunan harga mulai tengah malam ini iaitu RM0.10 sen untuk setiap liter ?

YB Karpal Singh : Errmmm...ermmm..ermmm baguslah tu,,,eh bukan !! Anwar... eh saya tak pakai minyak RON97, no komen ! lama dah saya guna RON95 tu lah pasal kereta saya lambat kalu nak potong kereta yang bergerakdi depan..
 Pemberita : Bagi YB pulak, adakah keputusan kerajaan untuk menurunkan harga petrol RON97 mulai tengah malam ini sebanyak RM0.10 sen seliter boleh melegakan pihak Pakatan Pembangkang yang selama ini begitu lantang bersuara bila setiap kali pihak kerajaan menaikkan harga minyak namun kali ini kerajaan telah membuat keputusan untuk menurunkannya pulak, jadi apa kata YB ?

YB Azmin Ali : Turun???... hari tu 4 Mei baru naik RM0.20 sen seliter, apesal pula kerajaan bagi turun balik, habislah kalau macam ni...tak boleh jadi ni, mesti buat isu baru...
 Pemberita : Tuan Guru berdua, ada tak komen apa-apa berkenaan dengan berita penurunan harga petrol RON97 yang akan dikurangkan sebanyak RM0.10 mulai tengah malam ini oleh kerajaan ?

YAB Datuk Nik Aziz Nik Mat : !!!Syukur, syukur, syukur alhamdulillah...,Ya Tuhan, berkatilah selalu kerajaan pimpinan YAB Datuk Seri Najib serta kabinet beliau dan limpahkanlah segala nikmat dan rahmat untuk mereka atas semua kebajikan yang telah mereka lakukan. Amin !

YB Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang : Ceh ! apa yang orang tua ni merepek,,,gila ke apa dia bagi doa untuk orang lain...,sia-sia saja aku tukar negara Islam ke negara kebajikan !
Mulai tengah malam ini harga petrol RON97 akan dikurang atau diturunkan sebanyak RM0.10 menjadikan kembali pada harga RM2.80 sen untuk setiap satu liter dan sudah tentu sekali berita ini akan menambah lagi derita hari Anwar Ibrahim yang masih kuat menyimpan angan-angan untuk menakluki Putrajaya walau dengan apa cara sekalipun.

Baru saja kerajaan menaikkannya sebanyak RM0.20 sen seliter pada 4 Mei lalu dan ini menyebabkan harga naik daripada RM2.70 sebelumnya kepada RM2.90 seliter selepas itu. Keadaan itu telah memberi peluang kepada pihak pembangkang untuk menghentam pihak kerajaan serta mempengaruhi pikiran rakyat dengan berbagai-bagai berita putar belit mereka.

Kini, apabila kerajaan membuat keputusan yang terduga seperti itu demi kesejahteraan rakyat, apa pula kata pembangkang selepas ini, adakah mereka mahu berterima kasih kepada pihak kerajaan atau akan terus menghasut rakyat untuk membenci kerajaan ?

2 ulasan:

Jeffry berkata...

KEHKEHKEH TERBAEKK LA BROO!. KLU ANUVAJI PANDIKUTTI MMG DIA X NK KOMEN PUNYE LAH. PALING2 TIDAK PON DIA KATA "ALAA SPOSEN JEK!..AKU LEH SALUR MINYAK FREE IKUT PAIP AIR LAAA" KEHKEHKEH ADOIYAIII

hilbert berkata...

Agaknya Anwar Berahim dah hilang idea..patutnya Anwar harap kerajaan terus-terusan naikan harga barangan..baru ada modal untuk Pakatan nak buat fitnah hehe..

Arkib Blog