Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, April 26, 2011

16 September gagal, 16 April juga gagal dan 2016 juga pasti akan gagal...

Kalau pada misi untuk menawan Putrajaya pada 16 September 2008 dengan mensasarkan 30 Ahli Parlimen Barisan Nasional melompat parti menyertai Pakatan Pembangkang telah ternyata gagal, maka baru-baru ini pula 16 April 2011 PKR dengan 49 calon, DAP 15 dan PAS 5 calon tidak juga berjaya untuk merampas Sarawak daripada penguasaan Barisan Nasional.

Tidak terhenti dengan dua kegagalan itu, PKR dan DAP terus menyimpan hasrat jangka panjang untuk menawan Bumi Kenyalang secara total. DAP sudah menyenaraikan beberapa DUN kawasan luar bandar untuk ditandingi pada pilihanraya umum Sarawak ke-11 yang dijangka akan berlaku awal tahun 2016. PKRjuga sudah awal-awal lagi berbincang ke arah itu.

Sebelum itu, PKR dan DAP juga mulai berbincang menjelang PRU-13 mengenai kerusi-kerusi Parlimen di Sarawak, mana satu tempat untuk DAP dan mana tempat lagi untuk PKR, keduanya langsung tak menjeling SNAP yang kedua-duanya sudah berpakat untuk menghumbankan semula Parti Kebangsaan Sarawak itu kedalam lubang yang telahpun sudah dikenalpasti tapaknya untuk digali.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..SEKURANG2NYA DAPNGOK PANDAI MENIPU DAN BERHASIL MEMFITNAH KERAJAAN DI KALANGAN ORG2 CINA UNTUK MENGUNDI MEREKA. TP PKRNGOK DAN PASBODO HANYA KUDA TUNGGANGAN YG MUDAH LUPA BAHWA MEREKA CUMA BERANGAN2 DAN GILE KUASA..DAH TERANG2 RAKYAT SWAK HUKUM MEREKA! >|D

hilbert berkata...

Salam,

tak kemana juga bijaknya DAP menipu tu bro..lambat laun terbongkar jua..lihatlah betapa mudahnya DAP kena tipu hidup2 dengan penduduk pendalaman Sarawak hehe..

Arkib Blog