Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Disember 23, 2010

Bancian 2010: Rakyat Malaysia sudah 27.56 juta orang. Lelaki lebih ramai dari perempuan !

Mengikut bancian penduduk yang dijalankan sepanjang tahun 2010 iaitu selepas bancian penduduk dilakukan pada tahun 2000 dulu telah menunjukkan bahawa penduduk Malaysia kini atau rakyatnya sudahpun bertambah menjadi 27.56 juta atau 27,565,821 orang.

Angka ini saya rasa mungkin termasuk mereka-mereka yang kita sedia maklum iaitu yang sering kita lihat di akhbar, kaca tv dan juga kita dengar berita di radio yang terbabit dalam kemalangan di jalanraya sehingga mengakibatkan ada diantaranya maut ditempat kejadian dan ada juga yang meninggal sewaktu dalam perjalanan ke hospital dan tidak kurang juga ada yang meninggal ketika mendapat rawatan di hospital.

Jika jumlah berkenaan dikira sekali dengan mereka yang telah terlibat dengan kemalangan maut saya rasa jumlahnya kini mungkin tidaklah sampai kepada angka sebanyak itu walaupun ditambah semula dengan bayi-bayi Malaysia yang baru dilahirkan dan belum juga lagi ditolak dengan bayi-bayi baru lahir yang selalu dijumpai dibuang merata-rata oleh ibubapanya yang tidak berperikemanusiaan, kejam dan zalim.

Kalau mengikut pecahan berdasarkan kepada jantina penduduk, 27,565,821 orang warganegaranya kini adalah terdiri daripada lelaki berjumlah seramai 14,112,667 orang manakala yang perempuannya pula seramai 13,453,154 orang dan ini bermakna kaum lelaki dilihat telah mendominasi dari segi jumlah penduduk Malaysia dengan kelebihan sebanyak 659,513 orang.

Persoalannya kini ialah, seandainya Pakatan Beruk yang diketuai oleh Anwar Ibrahim memerintah Malaysia, dapatkah kita bayangkan apa yang Anwar akan buat terhadap mereka yang termasuk di dalam jumlah 659,513 orang itu ? Apakah mereka akan dilantik sebagai Setiausaha politik ? Apakah mereka akan diberi tugas sebagai pembancuh coffee ? Atau pakah mereka akan selalu dibawa keluar negara bila sudah diambil berkhidmat dengan Pakatan Beruk terutamanya PKR ? ...sebab dalam khalayak yang 659,513 orang itu pasti ada yang jambu-jambu...tau tak pe...

2 ulasan:

Lintau Perak berkata...

Salam,
Teruskan perjuangan.
Mohon link ke blog tuan.
TQ

hilbert berkata...

ok..terima kasi manyak2 bro..

Arkib Blog