Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, Disember 23, 2010

APCO: DS Nazri keluarkan bukti yang Anwar terbukti memang berbohong !

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri YB Datuk Seri Mohd Nazri Tan Sri Abdul Aziz ternyata cukup tegas dan gagah bila berdepan dengan Anwar Ibrahim berhubung dengan isu APCO yang tak sudah-sudah dilelong oleh sahabat Anwar dalam Pakatan Beruk.

Walaupun sebelum ini tulisan saya mengenai YB Datuk Seri Mohd Nazri lebih banyak mengecam tentang tindakan bersahaja beliau berkaitan isu Namewee atau sebarang isu yang memang perlu untuk ditanganinya selaku Menteri yang dipertanggungjawabkan mengenai undang-undang negara namun dalam hal yang lain saya memang kagum dengan ketegasan yang telah ditunjukkan oleh DS Mohd Nazri ini bila ianya membabitkan karenah yang sengaja ditimbulkan oleh ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim.

Contohnya, bagaimana DS Mohd Nazri akhirnya berjaya mendapatkan bukti dalam bentuk dokumen iaitu satu surat penafian dari APCO Worldwide manakala satu surat akuan bersumpah Robert M. Shrum, iaitu bekas Penasihat Politik kepada bekas Perdana Menteri Israel Ehud Barak. Kandungan kedua-dua surat berkenaan kini ternyata akan mampu membuat lidah Anwar Ibrahim, Mahfuz Omar, Sallehuddin Ayub, Khalid Samad, N. Gembalakambing, Tiang Chuak, Lim Guan Eng dan ramai lagi beruk-beruk yang membuat kecoh di Parlimen tempoh hari akan kelu untuk berkata-kata tentang APCO.

Ternyata dalam isu APCO ini DS Mohd Nazri tidak mudah mengalah dengan asakan demi asakan yang dilakukan oleh puak-puak yang sememangnya suka menimbulkan suasana kacau-bilau baik ketika waktu berbahas didalam Dewan Rakyat mahupun di luar Parlimen. Juga ternyata DS Mohd Nazri berjaya menepis semua dakwaan-dakwaan yang sama sekali tidak berasas daripada pembangkang dengan berbekalkan dua surat terbaru daripada APCO itu sebagai buktinya.

Tiada ulasan:

Arkib Blog