Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Sabtu, Februari 18, 2012

Video: Tauke BABI perlekeh Islam depan pemimpin PAS!!!



Apa sudah jadi dengan PAS?

Senang-senang saja orang bukan Islam bercakap menyentuh soal "iman dan akidah" seseorang penganut Islam di hadapan mereka, bukannya ditegur malahan disambut pula dengan tepukan serta gelak ketawa.

Apakah hak apek Cina tua itu mempertikaikan iman atau kepercayaan Datuk Dr. Hassan Ali dalam Islam? Soal iman adalah urusan Datuk Dr. Hassan Ali dengan Penciptanya dan bukan tugas apek Cina tua itu untuk mempersoalkannya.

Apek Cina tua ini harus disedarkan bahawa selagi beliau masih bergelumang dengan daging BABI maka selagi itulah dia tidak berhak mencampuri sebarang urusan orang Islam dan selain itu sekiranya beliau telah diberikan hidayah dengan memilih Islam sebagai pegangan hidup maka beliau juga perlu diberi kesedaran agar mengelak dari sifat suka bermuka-muka dan melakukan fitnah.

Harap perkara seumpama itu tidak akan berlaku lagi selepas ini. Demi perpaduan serta keharmonian kaum di negara ini, setiap masyarakat yang terdiri daripada berbagai latar belakang adat resam, budaya serta kepercayaan maka hendaklah belajar untuk menghormati sensitiviti agama kaum lain.

Begitulah juga dengan apek Cina tua itu, tak usahlah dia menyibuk pasal Datuk Dr. Hassan Ali. Biarkan Datuk Dr. Hassan dengan kerjanya untuk kebaikan Islam anutan beliau dan apek Cina tua itu buatlah kerjanya sendiri, lagi ada faedah buat dia sekeluarga.

Tiada ulasan:

Arkib Blog