Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Rabu, Februari 22, 2012

Benarkah lagu ini hasil ciptaan dan dipopularkan oleh penyanyi Indonesia ?



Sudah ada sesetengah rakyat Indonesia yang berada di negara ini mendakwa bahawa lagu "Sungai Lui" nyanyian Aizat Amdan pernah popular di Indonesia sebelum ini dan mengakui ianya telah dinyanyikan oleh seorang penyanyi yang dikenali sebagai Trisha. Betul ke?

Di samping itu mereka turut bertegas serta mengingatkan pihak kita bahawa apa jua yang menjadi milik negara mereka dalam bentuk apapun akan tetap mereka pertahankan. Pirahhhh!!!! ..yang mereka memecah masuk rumah milik rakyat Malaysia, merompak, meragut harta benda penduduk tempatan di negara ini apa itu tidak mereka sedari ?!

Tetapi yang peliknya, kalau benarlah lagu berkenaan diciplak dari hasil karya artis Indonesia, bagaimana pula boleh tersenarai untuk dipertandingkan dalam Anugerah Juara Lagu (AJL2011) baru-baru ini? Takkanlah kesemua 30 juri yang dilantik tidak perasan yang lagu tersebut pernah dinyanyikan oleh penyanyi Indonesia.

Harap rakyat Indonesia tidak mudah membuat tuduhan melulu dalam perkara seperti ini dan harap mereka juga tidak cepat mengaku benda yang kurang jelas sebagai hak milik mereka. Jangan ulangi kesilapan lalu yang nyata tidak baik untuk hubungan dua negara berjiran ini. Lebih banyak yang merugikan dari memberi faedah.

Tiada ulasan:

Arkib Blog