Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, November 08, 2011

Seorang pelajar Malaysia dibunuh oleh maling Indonesia di Jawa Tengah !


KUALA LUMPUR 8 Nov - Seorang pelajar Malaysia di Malang, Indonesia maut selepas dia dibunuh ketika cuba menghalang seorang lelaki daripada mencuri motosikal beliau di hadapan rumah sewanya, di Lowowaru Kota Malang malam tadi.

Mangsa yang berasal dari Selangor dan sedang menuntut di semester lima Fakulti Perubatan, Universiti Brawijaya maut di tempat kejadian selepas lehernya dikelar dengan senjata tajam oleh suspek yang cuba melarikan motosikalnya - Utusan Malaysia 

Anak Merdeka berkata;
!!!...haiii!!!!...Laskar Merah Putih...!!!, apa komen kamu semua ? ...dulu kamu sesuka hati menuduh Malaysia dengan bermacam tuduhan liar dan tidak logik yang tidak ada bukti, sekarang perkara itu sudah berbalik kepada pihak kamu di sana, jadi apakah kamu fikir rakyat Malaysia akan buat benda serupa yang pernah kamu semua buat dulu terhadap Malaysia ?

Kalau kamu kata, mungkin... kamu silap,,,rakyat Malaysia tidak sebodoh itu dan tak mungkin akan bertindak seperti anak-anak kecil yang tidak berpelajaran di atas jalan raya !!! Rakyat Malaysia tahu erti menghormati undang-undang negara lain dan tahu bahawa apa-apapun perkara tetap tertakluk di bawah undang-undang sesebuah negara itu.

Lagi satu, rakyat Malaysia sangat menghargai apa itu erti nilai persahabatan negaranya dengan negara jiran, rakyat Malaysia tidak suka bertindak melulu macam rakyat Indonesia yang sebahagian besarnya nyata tidak matang dalam banyak hal, cakap tinggi banyak pandai tapi sering meletak undang-undang ditangan sendiri jikalau ada berlaku krisis kecil antara Malaysia dengan Indonesia !

Tiada ulasan:

Arkib Blog