Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Isnin, September 26, 2011

S/Agung PKR mengaku bahawa UMNO & BN semakin hebat dan kuat !!!

Sewaktu sidang media bersama mengenai isu hudud antara tiga Setiausaha Agung parti masing-masingnya Anthony Loke daripada DAP, Datuk Mustafa Ali daripada PAS dan Saifuddin Nasution daripada PKR, ada satu perkara yang saya rasa wajar untuk kita beri perhatian iaitu berkenaan dengan pengiktirafan secara terbuka oleh Setiusaha Agung PKR Saifuddin Nasution tentang kekuatan UMNO serta Barisan Nasional yang semakin nyata dan memang tidak boleh dipandang ringan lagi oleh semua pemimpin dalam Pakatan Haram.

Dalam isu hudud yang semakin hangat sekarang ini, tanpa berselindung Saifuddin teRUS menuduh itu semua kerja UMNO dan Barisan Nasional. Macam dululah juga, jika timbul saja sebarang isu yang dirasakan boleh merugikan Pakatan Haram, pasti UMNO dan Barisan Nasional yang dipersalahkan.

Begitu jugalah dalam isu hudud yang menyaksikan pertikaman lidah sengit berlaku antara Karpal Singh dengan Datuk Nik Aziz Nik Mat, tanpa tebgok cermin, tanpa terlebih dulu pandang ke kiri, ke kanan, ke atas serta ke bawah, terus saja Saifuddin tuduh UMNO, BN, RTM, TV3 dan Utusan Malaysia yang punya angkara sehingga berlakunya perbalahan besar antara PAS dengan DAP sehingga sekarang.

Tanpa Saifuddin sedari, segala tuduhan liar beliau itu terhadap UMNO dan Barisan Nasional sebenarnya dengan sendirinya telah menonjolkan lagi kebodohan serta sikap tidak matang, tidak berdaya saing, tidak bertanggungjawab dan sikap tidak bertamadun para pemimpin muda dalam Pakatan Haram terutama sekali ketika berdepan dengan apa jua masalah yang melanda parti mereka.

Mereka enggan untuk mencerminkan wajah diri masing-masing terlebih dulu tetapi mereka lebih suka untuk mengunakan jalan singkat dan tanpa usul periksa pantas menyalahkan pihak lain sebagai punca kepada masalah yang sedang mereka hadapi.

Betapa bodoh dan biolnya Saifuddin Nasution apabila mengesahkan bagaimana Karpal Singh seorang peguam veteran yang cukup berpengalaman boleh masuk dengan mudah ke dalam perangkap yang di pasang oleh UMNO dan Barisan Nasional.

Dan begitu jugalah, bagaimana Datuk Nik Aziz yang sering diagung-agungkan oleh para pengikut PAS dan PKR sebagai seorang Ulama yang terbilang boleh dengan begitu mudah untuk diperdayakan dengan tipu helah oleh UMNO dan Barisan Nasional

Tetapi tidak mengapa, kalau sudah Saifuddin berpendirian sedemikian maka bermakna beliau secara jelas telah mengaku dan mengiktiraf betapa hebatnya UMNO dan Barisan Nasional kerana kali ini mampu untuk memperdayakan Karpal Singh dan juga Datuk Nik Aziz Nik Mat sehingga keduanya bergaduh bagai nak rak.

Demikian juga bilamana kehebatan UMNO dan Barisan Nasional yang memang sukar untuk ditandingi, sehinggakan ada seorang lelaki "Anugerah Tuhan" yang bernama Anwar Ibrahim juga turut menjadi mangsa apabila dengan mudah boleh masuk ke dalam perangkap yang dipasang oleh pihak UMNO dan Barisan Nasional yang mengumpan beliau dengan seorang lelaki muda dan beberapa perempuan pelacur.

Dan apa yang Saifuddin Nasution tidak nampak disini berikutan dengan tuduhan melulu beliau terhadap UMNO dan Barisan Nasional itu ialah bagaimana dengan mudahnya para pemimpin tertinggi dalam Pakatan Rakyat untuk dipengaruhi oleh pihak lawan sehinggakan mereka tidak perasan langsung dan tidak menyedari bahawa mereka sebenarnya sedang cuba diperangkap oleh pihak UMNO dan Barisan Nasional...

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

AKHIRNYA SAIPUDIN AKUI YG FUCKATAN 'MELIWAT' DIRI SENDIRI..DAN BELIAU ADALAH MANGSA 'LIWAT' ANUWAR YG KE BERAPE RATUS TAK TAU LER. TAPI YG PASTI DIA MANGSA LIWAT ANUVAJI PANDIKLUTTI..NASIB KO LER SAIPUDINNNN!! KEHKEHKEH

hilbert berkata...

Saifuddin tak sedar bro...tuduhan dia terhadap UMNO dan BN tu secara tidak langsung telah membuktikan bahawa pemimpin2 atasan mereka termasuklah beliau sendiri memang mudah dan senang untuk diperbodohkan...hehe

Arkib Blog