Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, September 27, 2011

Bryan Lomas dapat satu lagi tempat ke Sukan Olimpik 2012, Tahniah bro !

KUALA LUMPUR 27 Sept - Penerjun Kebangsaan, Bryan Nickson Lomas menempah satu lagi tempat bagi dirinya ke Sukan Olimpik 2012 di London pada hari terakhir Kejohanan Piala Terjun Asia ke-4 yang berlangsung di Pusat Akuatik Nasional, Bukit Jalil hari ini.

Bryan yang menyertai acara 10M Platform Individu Lelaki, memenangi pingat emas selepas memungut 480.50 mata untuk mengalahkan rakan senegara Ooi Tze Liang yang mendapat 450.80 mata manakala pingat gangsa milik M. Nasrullah dari Indonesia yang memungut 396.20 mata.

Bryan sebelum ini telah menempah tiket ke temasya sukan terbesar dunia itu menerusi acara 3M Papan Anjal Individu Lelaki pada Kejohanan Dunia awal tahun ini.

Beliau berkata apa yang lebih penting baginya ialah melayakkan diri ke Sukan Olimpik - Utusan Malaysia

Sebagai atlet kelahiran Bumi Kenyalang, kami rakyat Sarawak sesungguhnya turut gembira serta turut berbangga dengan pencapaian yang telah digapai oleh Bryan Lomas dalam bidang sukan dan apa yang penting ialah apabila rakyat Bumi Kenyalang juga terbukti mampu untuk memberi sesuatu yang terbaik dan penuh bermakna buat Malaysia...

Pembaca yang budiman...apa kata luangkan sedikit masa dalam 3 - 4 minit untuk menyaksikan video diatas yang menampilkan tarian "Sape" satu tarian tradisional kaum Kayan, Kenyah dan Kelabit di Sarawak...mengiringi kejayaan berganda Bryan Nickson Lomas untuk beraksi ke Sukan Olimpik 2012 di London... :-)

Tiada ulasan:

Arkib Blog