Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, April 28, 2011

Nurul ada satu lagi permintaan terhadap BN Sarawak - kebebasan mutlak!

Jika sebelum ini Naib Presiden PKR juga Ahli Parlimen Lembah Pantai YB Nurul Izzah Anwar Omega sudahpun mengemukakan tiga permintaan khusus kepada Ketua Menteri Sarawak Pehin Sri Hj Abdul Taib Mahmud berkenaan dengan beberapa perkara yang tak sepatutnya diambil peduli oleh beliau iaitu;

Pertama, mendesak Ketua Menteri Sarawak dan kerajaan Perksekutuan berunding untuk menamatkan segera Perisytiharan Darurat Sarawak 1966 bagi menuntut hak-hak rakyat Sarawak manakala yang kedua pula, mahukan Pehin Sri memastikan Perjanjian 18 Perkara antara kerajaan negeri Sarawak dengan kerajaan Persekutuan Malaysia dipenuhi secara menyeluruh dan ketiga. mengingatkan Pehin Sri Taib supaya mendesak kerajaan Pusat meningkatkan kadar rotalty minyak untuk negeri Sarawak dari 5% kepada 20%.

Dan permintaan keempat serta yang terbaru daripada YB Nurul Izzah ialah mahu Pehin Sri yang mempunyai pengaruh kuat agar mendesak kerajaan Persekutuan khususnya kerajaan Barisan Nasional bertindak lebih matang dalam segala hal terutamanya dalam isu penayangan video seks membabitkan Anwar Ibrahim. Nurul mahu Pehin Sri memastikan agar kerajaan Pusat lebih terbuka dengan tidak menyekat mana pihak termasuk rakyat biasa daripada menonton video seks part ll lakonan Mr.Omega.

Menurut Nurul, "biarlah rakyat yang menilai dan menentukan siapa pelaku yang beraksi didalam video berkenaan. Kita negara bebas, demokrasi dan sesuailah PKR sebuah parti yang memperjuangkan keadilan untuk semua maka PKR memang rasa sangat terpanggil untuk menyatakan pendirian parti berhubung dengan isu video berkenaan, maka dengan itu PKR telah mengambil ketetapan untuk memberi kebebasan yang sepenuhnya kepada rakyat sendiri untuk melihat video tersebut dan kemudian menilai dengan pikiran yang tenang tanpa sebarang tekanan," kata Nurul menambah.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Permintaan yang GILA. Kalau PKR yang berkuas, mahu ke dia orang beri kebebasan mutlak untuk lawannya? Jangan Mintak untuk kepentingan politik diri aje.
Orang Swak.

Arkib Blog