Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Khamis, April 28, 2011

Bekas ADUN N64 Pujut terima pingat kebesaran daripada TYT Sarawak

Syabas dan Tahniat buat bekas Ahli Dewan Undangan Negeri bagi kawasan N.64 Pujut iaitu En. Andy Chia Chu Fatt kerana dipilih untuk mengetuai barisan sebanyak 218 orang penerima pingat kebesaran berbagai kategori daripada Tuan Yang Terutama Yang DiPertua Negeri Sarawak Tun Datuk Patinggi Abang Hj Muhammad Salahuddin bin Abang Barieng di Astana Petra Jaya Kuching semalam.

Andy Chia yang sebelum ini telah gagal mempertahankan kerusi DUN Pujut untuk SUPP setelah ditewaskan oleh calon daripada DAP iaitu Dr Fong Pau Teck pada pilihanrya negeri 16 April lalu telah dianugerahkan dengan pingat Johan Bintang Sarawak (JBS) dan ini merupakan satu penghargaan yang sangat wajar untuk diberi kepada Andy Chia dan mana-mana wakil rakyat yang telah menunjukkan prestasi kerja sangat memuaskan serta bertanggungjawab.

Walaupun bukan lagi sebagai seorang Ahli Yang Berhormat di negeri ini namun ianya tidak bermakna sumbanngan Andy Chia sudah tidak diperlukan lagi tetapi sebaliknya rakyat Sarawak amnya dan Pujut khasnya sentiasa masih memerlukan sentuhan daripada Andy Chia berkenaan pembangunan yang sedang dan akan dilaksana dikawasan DUN tersebut.

Walaupun hanya meraih 5, 270 undi berbanding undi yang diperolehi oleh Dr Fong Pau Tec sebanyak 9,126 undi itu bukan bererti rakyat dikawasan DUN Pujut kesemuanya menolak corak kepimpinan Andy Chia sebab kalau diukur daripada undi yang menyokong Andy Chia ia sudah cukup menjelaskan bahawa lebih separuh rakyat dikawasan DUN Pujut tetap setia kepada Andy Chia.

Tiada ulasan:

Arkib Blog