Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Sabtu, September 25, 2010

Kenapa KDN membiar S. Manikavasagam ganggu kerja Polis ???

Dahulu kebiasaannya tuduhan liar sering dilemparkan oleh pemimpin-pemimpin politik pembangkang ke atas kerajaan kononnya kerap mencampuri urusan polis terutama sekali mengenai sesuatu kes apatah lagi sekiranya kes berkenaan ada membabitkan kepentingan kerajaan yang sedang didalam penyiasatan pihak berkuasa.

Dan tuduhan membabi-buta oleh pihak Pakatan Pembangkang terhadap pihak kerajaan tidak akan berhenti disitu saja malah ianya akan terus dijadikan sebagai isu besar apabila kes yang sedang disiasat itu mulai didapati sebagai kekurangan bukti untuk dibawa ke Mahkamah dan sudah pasti kemungkinannya ia dirasa lebih memihak kepada pihak kerajaan setelah sesuatu kes ditutup kertas siasatannya oleh pihak Polis.

Tetapi kini, sejak akhir-akhir ini...kecenderungan pihak pemimpin dari Pakatan Pembangkang untuk terlibat didalam kerja-kerja siasatan polis seperti sudah tiada halangan lagi. Gelagat Ahli Parlimen Kapar Selangor YB S. Manikavasagam dari PKR misalnya didalam kes pembunuhan jutawan kosmetik Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga yang lain, beliau jelas sekali sedang giat untuk turut sama membuat siasatan kes tersebut malah dilihat sudah keterlaluan apabila sanggup mengusung isteri hartawan India S. Ushara ke hulu kehilir yang didakwa telah dibunuh oleh suspek utama pembunuh Datuk Sosilawati serta tiga rakannya.

Lebih mengejutkan lagi apabila S. Manikavasagam telah dengan bersahaja memperdengarkan perbualan telefon yang "kononnya" telah dirakam oleh isteri hartawan India itu dimana ianya mengandungi perbualan diantara suaminya iaitu hartawan terbabit dengan suspek utama disamping satu lagi "kononnya" rakaman perbualan diantara seorang pegawai polis Malaysia dengan hartawan berkenaan.

Apakah pihak Kementerian Keselamatan Dalam Negeri(KDN) yang diterajui oleh YB Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein tidak memandang serius dengan apa yang telah dilakukan oleh YB S. Manikavasagam itu ? Apakah pihak KDN hanya akan membiarkan saja YB S. Manikavasagam memperlihatkan kepada dunia betapa undang-undang dinegara ini mudah dan senang untuk diperlekehkan oleh sesiapa saja ?

Jika S. Manikavasagam dibiarkan saja untuk bertindak tanpa batasan sedemikian, jadi bagaimana pula nanti dengan pemimpin-pemimpin parti politik yang lainnya, tak kiralah mereka dari parti mana pemerintah atau pembangkang, apakah KDN hanya akan bertindak sekiranya perbuatan seperti yang telah dilakukan oleh YB S. Manikavasagam telah menjadi budaya kerja yang baru dalam negara kita dan akan menjadi ikutan pula kepada mereka yang lain ?

Jadi kepada Menteri Dalam Negeri YB Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein selaku seorang menteri yang bertanggungjawab terhadap keselamatan, ketenteraman awam, keharmonian serta kesejahteraan dalam negara ini, kami rakyat merayulah kepada YB supaya tegas dengan tugas agar apa yang telah dan sedang dilakukan oleh YB S. Manikavasagam tidak akan diikuti oleh pihak lain selepas ini selain itu juga kita berharap YB S. Manikavasagam tidak akan terus bertindak semakin jauh dari tanggungjawab sebenar beliau sebagai seorang wakil rakyat yang dipilih oleh rakyat.

YB S. Manikavasagam harus sedar bahawa beliau menang sebagai Ahli Parlmen Kapar di Selangor atas tiket Parti KeADILan Rakyat adalah atas kehendak rakyat berbilang kaum disitu demi untuk menuntut perubahan "kononnya" selama dibawah pemerintahan BN hidup mereka merana, sengsara, derita, ditindas dan macam-macam lagi bentuk penderaan lebih malang dari rakyat Darfur di Sudan maka rakyat disitu mengharapkan YB S. Manikavasagam untuk memperbaiki atau menaiktaraf kehidupan mereka, kononnyalah!

Kepada YB S. Manikavasagam, kami rakyat menyeru !!! YB jalankan kewajipan dan tugas sebagai seorang wakil rakyat dan tak payah menyibuk dengan kerja polis. Kerja menyiasat sebarang kes jenayah itu kerja polis, maka biar pihak polis saja yang uruskannya, tak payah nak memandai... dan jika masih mahu, berhenti saja jadi wakil rakyat...kosongkan kerusi Parlimen Kapar, letak jawatan dan masuk kerja dalam perkhidmatan polis...
Posted by Picasa

Tiada ulasan:

Arkib Blog