Negarawan Terulung

Negarawan Terulung
YABhg Tun Dr. Mahathir Bin Mohamad, 88 tahun

Terima Kasih atas sokongan anda semua !

Selasa, Mei 08, 2012

Usir segera keparat ini dari bumi Malaysia !

Tindakan biadap, kurang ajar Pengarah Ekskutif Tenaganita Irene Fernandez yang bersekongkol membantu rakyat Indonesia menghina serta memburuk-burukkan Malaysia di negara berkenaan patut diambil perhatian paling serius oleh pihak kerajaan negara ini.

Tindakan tegas dan paling wajar harus dikenakan terhadap beliau. Lucutkan segera taraf kerakyatan beliau selaku warganegara dan usir dari negara ini serta haramkan beliau dari menjejakan kaki di bumi Malaysia.

Perbuatan beliau yang sengaja cuba mencetuskan perbalahan baru dalam hubungan antara Malaysia-Indonesia tidak boleh lagi dipandang ringan oleh pihak kerajaan.

Tuduhan beliau bahawa Malaysia bukan lagi sebuah negara yang selamat bagi rakyat Indonesia untuk mencari rezeki kerana kononnya rakyat negara berkenaan akan berdepan dengan risiko keselamatan seperti diseksa, dibunuh serta akan diambil segala organ-organ dalaman badan mereka oleh pihak-pihak di negara ini adalah satu tuduhan yang sangat berat dan tidak masuk akal sama sekali.

Tuduhan terhadap Malaysia yang beliau buat ketika berhadapan dengan rakyat Indonesia di negara berkenaan beberapa hari lalu pasti akan mengundang berbagai konflik baru dan apakah kita sebagai rakyat Malaysia yang lebih pentingkan soal hubungan mesra yang berkekalan dengan rakyat republik itu sanggup untuk terus menerus berdepan dengan segala maki hamun serta penghinaan yang begitu teruk oleh sesetengah rakyat Indonesia selepas ini?

Rakyat negara ini memang wajar dan harus mempertahankan nama baik Malaysia serta kedaulatannya walau di mana mereka berada sekalipun dan adakah satu langkah wajar jika kerajaan masih lagi boleh menerima balik kepulangan Irene Fernandez dari Indonesia ke bumi Malaysia nanti setelah kita sedar apa yang telah beliau lakukan di sana tentang negara ini yang melukakan hati rakyat Malaysia?

10 ulasan:

Jeffry berkata...

HALAU SEKALI AMBINGAI TU..KLU BLEH 2 EKOR MUSANG KEPARAT PEROSAK NEGARE TU JGN BG MUKE LANGSUNG..BUAT MALU NEGARE JEK KLU DI SIMPAN KT SINI HARKKKK PTUIHH KEHKEHKEH

ajai62 berkata...

Assalam Bro

Masalah kita ni bukan pasal rakyat tak nak bertindak kepada pengkianat negara, tapi mana perginya KDN dan agensi kerajaan yang sepatutnya bertindak kepada mereka2 yang kurang ajar ni... Ada undang2 yang baik untuk pencegahan dibuang ke longkang... Ada undang2 baru takut nak gunakan... Maksudnya kita takan kemana... penjenayah tetap nak adakan Bersih04... Apa tindakan kerajaan selepas ini????????

Megat Alam Gempita berkata...

Perempuan puaka ahli neraka jahanam ni inilah yang dok hasut Anwar dan PAS supaya membenarkan kalimah Allah digunakan oleh puak kafir harbi. Memang tiada seri langsung muka ahli neraka ni.

psstt ada satu lagi pendedahan eksklusif tak lama lagi. Bersedia depan PC dan TV miker semua!

Zainuddin berkata...

aduh, kenapa kita tak boleh aman macam dulu?

Zainuddin berkata...

aduh, kenapa kita tak boleh aman macam dulu?

Zainuddin berkata...

aduh, kenapa kita tak boleh aman macam dulu?

Zainuddin berkata...

aduh, kenapa kita tak boleh aman macam dulu?

itu kata kau.. berkata...

saya baru pulang dari surabaya...ternyata orang disana rasional...mereka melayan kita dengan baik..terutama kita yang dianggap serumpun..mereka tak ambil port pun pasal perkara - perkara seperti diatas..so kepada perempuan kat atas tu.. PLEASE SHUT YOUR MOUTH..TIADA SIAPA YANG LANTIK ANDA SEBAGAI JURUCAKAP BAGI PIHAK MAJORITI RAKYAT MALAYSIA..KALAU RASA MALAYSIA SUDAH TIDAK AMAN DAN SELAMAT.. SO SILAKAN BERAMBUS DARI BUMI TERCINTA INI...DENGAN CARA TERHORMAT..

hilbert berkata...

Manusia jenis Irene ni jenis yang tahu erti bersyukur,,,sudah tua bangka begitu masih lagi tak sedar-sedar..

iskandar zulkarnain berkata...

irene ni perempuan terkutuk. dikutuk oleh majoriti rakyat Malaysia (rakyat Malaysia yang patriotik dan cintakan negaranya). pesanan aku buat irene, baik kau insaf dan bertaubat jika tidak mahu. kau dan ambiga dan sekutu2 syaitan kau patut pergi mampus dalam kehinaan yang amat dahsyat kerana menghina negara kami yang tercinta ini.

Arkib Blog